Skocz do zawartości

[2021] Canyon Grizl gravel


some1

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny karbonowy gravel w ofercie. Bardziej terenowy niż Grail, konwencjonalny mostek i kierownica zamiast dziwnych zintegrowanych konstrukcji raczej na plus. Ceny całkiem konkurencyjne w porównaniu z ofertą innych producentów.

No i najważniejsze, podpisane są "In Stock", cokolwiek to nie znaczy w dzisiejszych czasach :D

https://www.canyon.com/en-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

update: grizl z amortyzowanym widelcem

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8-suspension/2922.html?dwvar_2922_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

30 mm skoku, 9,98 kg masy karbonowego gravela

Chyba specjalnie władowali kasetę ultegra i suport tokena, żeby nie napisać 10 kg

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie mają tokena i ultegrę.

W sumie tylko kilkaset PLN dopłaty względem "sztywniaka" mimo, że cena amortyzatora w handlu detalicznym kosmiczna. 

Jest też wersja z nową przerzutką. https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-slx/grizl-cf-slx-8-etap-suspension/2715.html?dwvar_2715_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK

 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Siodło jeszcze w zakresie ale to fakt - ten offset mi nie potrzebny i pewnie sztycę wymienię na coś bez offsetu.

Zresztą siodełko Selle Italia Model X też średnie - nos strasznie szeroki i kanciasty - nie wiem kto to wymyślił ale jest bez sensu bo obciera pachwiny. Także też do wymiany.

Selle-Italia-Model-X-Green-Superflow-sad

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jaro0011 napisał:

Tak fabryczny 80mm. Nie ma opcji wyboru. Długość mostka jest różna w zależności od rozmiaru ramy.

Czy coś się w Canyonie zmieniło? Bo jeszcze do niedawna w momencie zamawiania roweru można było poprosić o mostek innej długosci.

Mostek krótki bo rama długa - taki celowy zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jaro0011 napisał:

Ja już ujeżdżam Grizla AL. Zamówiony w dzień premiery. Po tygodniu dotarł. Teraz już nie można zamówić - zapasy wyprzedane.

 

grizl.jpg

Ładny, nawet bardzo. Zdecydowanie ładniejszy niż ten upośledzony z "dwupłatową" kierownicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jeździsz na rowerze na stojąco trzymając za rurę sterową, że na reach patrzysz? :)

Akurat mam Grizla w rozmiarze L przy 190 cm wzrostu (górna granica wg. producenta) i nie mam zastrzeżeń co do długości. Ale ja jeżdżę 99.8% czasu na siedząco, więc interesuje mnie ETT+mostek, a nie reach ramy. :) Ewentualnie reach kierownicy ale to mało producentów podaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szosę M-kę Canyon Ultimate (reach 390) i Grizla (reach 402)

Finalnie na szosie i tak jestem bardziej wyciągnięty i pochylony bo jednak jest różnica w mostku (100mm vs 80mm).

Pozycja na Ultimate nie jest jakaś bardzo wyścigowa, tym bardziej nie jest też w Grizlu.

Przy wzroście 179cm oba rowery mają wygodną pozycję jak dla mnie.

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grawelach jest wolna amerykanka a mądrości z rowerów szosowych przestają mieć sens. Jak jeden grawel w moim rozmiarze ma geometrię ramy pod mostek 80mm, a w rowerze innego producenta jest 120mm, to wszystkie reache i współczynniki stack/reach można sobie wsadzić. 

Jeśli policzysz stack/reach dla Grizla, to wyjdzie, że jest bardziej agresywny niż Canyon Ultimate. Oczywiście biorąc do obliczeń efektywny stack i reach, który Canyon też podaje dla swoich rowerów, będzie odwrotnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety @some1 ma rację. Dzieje się coś dziwnego.

W którymś temacie była już wojna, no chyba ktoś mając 170 czy 175 cm, według tabelki miał być upakowany na coś z TTH w okolicach 560 mm. Pamiętam że wtedy przejrzałem innych producentów i o dziwo było podobnie w niektórych modelach.

Bywa też w drugą stronę. Cała seria Esker od Kross jest dziwnie krótka. Mam rozmiar M, a TTH to 530 mm z fabrycznym mostkiem 80 mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

 sam mam 190cm, i od mojeg drugiego powaznego roweru z baranem uwazam, ze  chyba bym nie mogl jezdzic tym rowerem 🙂 bo dla mnie nieprzekraczalna wartosc to 390. Jakas dziwna ta rozmiarowka.

Właśnie widać jak świetnie rozumiesz reach. Popatrzył i stwierdził, że na rowerze nie da się jeździć. 😄

Jeszcze raz pytam, rower trzymasz za główkę ramy, czy za kierownicę? Rama którą wkleiłeś ma 388 reach + mostek 110. Canyon ma 409 reach + mostek 90. Ile to się różni na długość?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2021 o 09:09, NieLubiePoniedzialku napisał:

To jak raz nie bierze sie z dl ramy a raczej z duzego wyprzedzenia widelca i duzego balona.

Ej, a jeszcze wczoraj pisałeś że długość mostka nie bierze się z długości ramy 😄

Z jazdy na stojąco się śmieję i będę się śmiał. Kąty podsiodłówki wcale nie są takie same. W gravelach, które brałem pod uwagę przy zakupie w tym roku, oscylują pomiędzy 73 a 74 stopnie. To jest prawie 1,5 cm różnicy w ETT którego nie widzisz patrząc tylko na reach. Więc jeśli używasz reacha do oceny wielkości każdej ramy, to albo jeździsz na stojąco, albo nie wiesz na co patrzysz. 

Osobną sprawą jest to jak mierzone są dane, które producenci podają w tabelkach i czy da się je tak porównywać. Ale cóż, nic lepszego nie mamy. 

Nikt tu nie twierdz, że Grizl jeździ jak wyścigowa szosa, zresztą to nie jest rower do ścigania. Chyba że na jakiś ultramaraton. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Chociemir napisał:

Taki jest trend, że coraz więcej firm stosuje długą ramę i krótki mostek: tak jest np. w Treku Checkpoint 2022, BMC URS, Specialized Diverge i wielu innych.

Jeszcze do niedawna założenia krótszego mostka do roweru wiązało się z tym że stawał się on bardziej "nerwowy" a teraz mamy "poprawę sterowności" 😜 Wszystko jest ok jeśli ktoś kupuje taki rower i idealnie trafia z rozmiarem ale często bywa że ktoś jest dokładnie na granicy 2 rozmiarów i wybierając ten większy po jakimś czasie stwierdzi że trza by mostek skrócić i tak de facto nie ma już z czego... Na końcu będziemy mieć gravele z amortyzatorami o skoku 70mm , myk-mykami, mostkami 70 mm albo mniej, kątami główki ramy 69st, boostami, napędami 1x, 2 calowymi oponami  i w zasadzie w na drodze do pełnego wykorzystania takiego roweru w terenie przeszkoda będzie tylko  kierownica... baranek 🤣 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że trochę offtop się zrobił więc zapodaję fotkę z pierwszej dłuższej wyprawy Grizlem Al. Udało się nakręcić 105 km w Borach Tucholskich i Kociewiu

PS. Miejscami po borach zostaje pustynia jak na zdjęciu :(

grizl2.jpg

Edytowane przez jaro0011
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...