Skocz do zawartości

[Zdrowie] Problem z oddychaniem i słaby puls

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich,

Chciałbym zasięgnąć opinii czy ktoś może zetknął się z podobnym problemem. Otóż po dłuższej przerwie zimowej, około miesiąca odnowiłem treningi kardio. Jeżdżę już regularnie od 6 lat w sezonie średnio 1000-1500 km. Ostatnio bardzo zaniepokoił mnie fakt że po zrobieniu około 15 km średnim tempem 20-30km/h max, łapie mnie jakaś niekontrolowana zadyszka, tylko nie taka, że nie mogę oddychać tylko coś w rodzaju zachłyśnięcia się powietrzem, jakbym nie mógł wessać powietrza do płuc, trwa to około 1-2 sekund i bardzo się tym stresuję, dopada mnie to szczególnie jak jadę pod górkę i muszę się bardziej wysilić, nadmienię jeszcze że normalne moje tętno spoczynkowe  waha się od 80-90, a po takiej trasie na zegarku praca serca spada do nawet 55. Niestety w zimie trochę się zaniedbałem, piwo i słabe odżywianie, ponieważ przytyłem około 5 kg, jednak przez 1,5 miesiąca spadłem już 4kg.( wzrost 169cm, waga obecna 83kg)

Proszę o radę czy to efekt nietrenowania, wagi czy może udać się do lekarza i zrobić jakieś specjalne badania. Fakt, że mnie tak zatyka, nigdy tak nie było, mega mnie stresuje i od razu czuje przypływ adrenaliny co nie ułatwia sprawy. Mam takie uczucie jakbym miał dostać zawał serca, przez co zsiadam z roweru i boję się na niego wsiąść.

pozdrawiam

Bartosz K.

Odnośnik do odpowiedzi

Miałem tak jak moja forma była pod psem a ja atakowałem podjazdy jak wściekły. Lżejsze przełożenie i rozkładaj siły a nie dawaj tak, żebyś na szczycie musiał się prawie zatrzymać, tylko tak abyś w miarę wypłaszczania przy szczycie mógł przyspieszyć. Jeździj spokojniej, dawaj organizmowi odpocząć po trudniejszej jeździe a poprawa przyjdzie z czasem. 

Jesteś pewien, że tętno spoczynkowe masz 80-90?  Weź chłopie odpocznij przez kilka dni i zmierz rano po obudzeniu.