Skocz do zawartości

[stery] Uszczelnienie sterow


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie czy ktoś przerabiał jakieś uszczelnienie dolnego łożyska sterów? Zarówno w poprzednim RR XC 500 jak i w XC 900 zbiera się tam piach z przedniej opony. 

Myślałem że załatwię to małym blotniczkiem z tworzywa, mocowanym pod podkowę amora ale niewiele to daje. Drobinki piachu z pod opony wbijają się w szczelinę między przednim widelcem a główka ramy. 

Niby łożysko jest uszczelniane i nie powinno mu to zaszkodzić, ale piach wkleja się w smar i najzwyczajniej irytuje mnie jego obecność 

 

IMG_20210426_193841_copy_1368x1824.jpg

IMG_20210426_193802_copy_1824x1368.jpg

Napisano

To wyczyść nadmiar smaru po montażu widelca i przetrzyj szmatką raz na jakiś czas. Ta szpara jest tak malutka,że nie ma co tego dodatkowo uszczelniać

Napisano

Oczywiscie :) Trzeba kupic stery z uszczelniona od dolu bieznia z uszczelnieniem do ramy lub miski. Dolny ster Cane Creek 40 lub drozszy 110. Jezeli masz kat biezni 36 to wystarczy kupic sama bieznie za 36. To stery zintegrowane? 

Napisano

Fajnie, są uszczelnione od dołu, ale akurat moje FSA (chyba) wytrzymują maks.4 sezony, potem ten gumowy kołnierz się kruszy, strzępi i tak nie chroni.

Napisano

Według Deca są to stery pół zintegrowane z łożyskami maszynowymi. 

Zasadniczo nie wie co to znaczy. Mam dwa łożyska górne i dolne obsadzone w główce ramy na to pierścień blokujący i talerzyk x uszczelka 

Napisano

na sterach jest taki kołnierz niby kauczukowy (u mnie koloru zielonego) przylegający do bieżni widelca, ale jak mówię, u mnie w mtb się niszczy, a zdejmuje go raz na 2 lata ( po 2,albo 3 wyciąganiu wideł widziałem jak już go w połowie nie było)

Napisano

 

28 minut temu, PawelW84 napisał:

Zastanawiam się czy docięcie jakiejś podkładki z cienkiej gumy coś tu pomoże 

Etam, do roweru za 10k ?

Na widelcu masz bieżnię, na niej siedzi łożysko. Między nimi w tanich sterach nic niema i zbiera się brud. Musisz mieć taką bieżnię:

https://www.cyklomania.pl/cane-creek-bieznia-40-52-40mm-1-5,id4924.html 38 PLN nie majątek, nawety gdyby ja trzeba było co kilka lat wymienić.

Problem jest taki, że bieżnia i łożysko które na niej siedzi typowo ma 36 lub 45 stopni fazkę. Twoje łożysko najprawdopodobniej ma 45 a CC ma 36. Wtedy trzeba by kupić cały dolny ster - to jest bieznie i łożysko. https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html

Oczywiście możesz sie szarpnąc na lepsze z dożywotnią gwarancja ale po co ? 

Te stery mają różne łożyska (wrzuciłem przykładowe 52 - zewn średnica), pewnie na twoim coś jest napisane - odczytaj to. Powinna być średnica zewn ale jak będziesz miał sczęście to i kąty :) Jak będzie 36 to kupujesz samą bieznię i problem masz rozwiązany praktycznie bezkosztowo.

PS: U góry jest to samo :)

PS: Cane Creek doradził mi https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-110-is52-40-1-5,id8384.html ale to chyba przerost formy nad treścią. Różni sie od 40-ki chyba tylko materiałem łozyska - nierdzewka.

Jest też inne rozwiązanie - nie przejmować sie brudem, od czasu do czasu dobrze z bliska wymyć Karcherem a raz na rok, dwa wsadzić sobie nowe łożysko za 17  złotych https://pl.aliexpress.com/item/4001264752442.html i zapomnieć o temacie.

Napisano

Naklej sobie folie bezbarwną dookoła główki. Sklejasz dwie ze sobą, żeby nie było kleju. Odsłonięty klej zostawiasz tylko tu gdzie masz przykleić do główki.

Z tym że nie masz się czym przejmować. Stery i tak wypada raz na sezon rozłożyć i wyczyścić.

Kupiłeś jakoś niedawno ten rower? Na początku każdy się przejmuje takimi głupotami.

Lepiej nic z gumy nie przyklejaj, bo Ci się zablokuje kierownica i dopiero będzie wesoło.

Napisano
9 godzin temu, Q_u napisał:

Bieżnie sterów masz z nim, jak już się uparłeś

 

9 godzin temu, wkg napisał:

 

Etam, do roweru za 10k ?

Na widelcu masz bieżnię, na niej siedzi łożysko. Między nimi w tanich sterach nic niema i zbiera się brud. Musisz mieć taką bieżnię:

https://www.cyklomania.pl/cane-creek-bieznia-40-52-40mm-1-5,id4924.html 38 PLN nie majątek, nawety gdyby ja trzeba było co kilka lat wymienić.

Problem jest taki, że bieżnia i łożysko które na niej siedzi typowo ma 36 lub 45 stopni fazkę. Twoje łożysko najprawdopodobniej ma 45 a CC ma 36. Wtedy trzeba by kupić cały dolny ster - to jest bieznie i łożysko. https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html

Oczywiście możesz sie szarpnąc na lepsze z dożywotnią gwarancja ale po co ? 

Te stery mają różne łożyska (wrzuciłem przykładowe 52 - zewn średnica), pewnie na twoim coś jest napisane - odczytaj to. Powinna być średnica zewn ale jak będziesz miał sczęście to i kąty :) Jak będzie 36 to kupujesz samą bieznię i problem masz rozwiązany praktycznie bezkosztowo.

PS: U góry jest to samo :)

PS: Cane Creek doradził mi https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-110-is52-40-1-5,id8384.html ale to chyba przerost formy nad treścią. Różni sie od 40-ki chyba tylko materiałem łozyska - nierdzewka.

Jest też inne rozwiązanie - nie przejmować sie brudem, od czasu do czasu dobrze z bliska wymyć Karcherem a raz na rok, dwa wsadzić sobie nowe łożysko za 17  złotych https://pl.aliexpress.com/item/4001264752442.html i zapomnieć o temacie.

 

Właśnie o coś takiego mi chodziło

Moje łożysko ma oznaczenie MH-P16 ( fi52x7x45stopni).  Średnica zewnętrzna 52mm, wewnętrzna 40, wysokość 7mm

Czyli rozumiem że muszę iść w bieżnie z łożyskiem. 

Czy ta zaproponowana przez ciebie będzie pasować ? 

https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html

Czy kąt góry łożyska, czyli tej części która wchodzi w główkę ramy również ma znaczenie ? U mnie ta fazka ma jakiś 1mm

Czym zbić starą bieżnię żeby nie uszkodzić rury sterowej ?

 

 

IMG_20210426_193841_copy_1368x1824.jpg.f838c2c2cd8444f15d03e9ead79cd519.jpg

 

 

30 minut temu, skom25 napisał:

Naklej sobie folie bezbarwną dookoła główki. Sklejasz dwie ze sobą, żeby nie było kleju. Odsłonięty klej zostawiasz tylko tu gdzie masz przykleić do główki.

Z tym że nie masz się czym przejmować. Stery i tak wypada raz na sezon rozłożyć i wyczyścić.

Kupiłeś jakoś niedawno ten rower? Na początku każdy się przejmuje takimi głupotami.

Lepiej nic z gumy nie przyklejaj, bo Ci się zablokuje kierownica i dopiero będzie wesoło.

Masz rację z tym podklejaniem

Rower jest nowy ale to nie w tym problem. W poprzednim miałem identycznie i denerwowało mnie to nawet po roku jeżdżenia.

Po prostu uważam że jest to źle rozwiązane

 

Napisano

Nie ruszaj sterów póki działają, tylko tyle Ci radzę. Czasami wychodzą jakieś kwiatki i zostaniesz bez roweru.

Po sezonie sobie zmienisz komplet. 

Obdrapiesz sobie zaraz koronę widelca, będziesz latał do serwisu itd, tylko po to żeby nie było tak kilku ziarenek. 

Złóż, Izopropanolem lub odtłuszczaczem przejedź po szczelinie dookoła i zapomnij.

Są miejsca gdzie robi się gorszy syf, a pewnie nawet o tym nie wiesz.

Napisano

Tak planowałem :) 

Dlatego chciałbym obczaić temat a ogarnąć na spokojnie na zimę. 

Zastanawiam się jeszcze czy te łożyska muszą być takie ulepione w smarze. W obu rowerach gdy rozbierałem stery smar był nałożony w główce ramy, na rurze sterowej oraz bieżni.

Przecież to są zamknięte łożyska maszynowe, po co ten smar ? Pamiętam że jak były wianki to dawało się grubo ale tu ? 

 

Napisano

Żeby nie trzeszczało połączenie metal/metal. Smar też odpycha wodę, więc Ci nie zardzewieją a brud nie dostanie się do środka, bo ma dodatkową barierę.

Nie musi być nawalone tyle żeby się aż wylewało. Ja smaruję miskę i bieżnię cienką, ale widoczną warstwą. Łożysko biorę do ręki i całe dokładnie pokrywam smarem.

Napisano
2 godziny temu, PawelW84 napisał:

Czy ta zaproponowana przez ciebie będzie pasować ? 

https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html

Czy kąt góry łożyska, czyli tej części która wchodzi w główkę ramy również ma znaczenie ? U mnie ta fazka ma jakiś 1mm

Czym zbić starą bieżnię żeby nie uszkodzić rury sterowej ?

Tak, ma dokładnie potrzebny rozmiar.

Fazka przy misce zawsze jest 45 stopni. Różnią się tylko te katy przy biezni.

Nie wiem, nie robiłem tego.

 

40 minut temu, dovectra napisał:

Za 2 złote oring sobie tam dobierz na wymiar.

Może się bardzo szybko przetrzeć. 

Napisano

A co niby da ten oring? Do czego będzie przylegał żeby uszczelniał?

Szukacie rozwiązania problemu który nie istnieje.

Napisano

Problem jest taki, że:

1) Zbiera się tam brud i denerwuje,

2) Przy używaniu myjki cisnieniowej wcześniej czy później smar się wypłucze.

Całkiem kolegę rozumiem. Oring zaś tylko się wkręci w szparę i dodatkowo ubrudzi a potem sie porwie.

Napisano

Brud się zbiera też w szczelinie przy korbie z zintegrowaną osią, przy bębenku i piastach.

No to myjki ciśnieniowej się nie używa, albo używa z dużej odległości z puszczonym spustem ( nie wszędzie się da).

Ja zauważyłem że większa lipa jest w górnych łożyskach, bo tak woda jakimś cudem wpływa a nie ma jak wypłynąć.

Serwis, to jest odpowiedź na problemy. Chyba że ktoś sądzi że uszczelni rower tak, że serwisu nie będzie potrzebował. Autor do zdjęć wybebeszył cały przód. A wystarczyło zrobić to w połowie sezonu i mieć spokój.

Napisano

Co tam kto lubi. 

Ja myjki używam i nie wyobrażam sobie inaczej. Doczyszczam nią kasetę i łańcuch z czarnego brudu i cały rower z zaschniętego błota a przy okazji i buty :D 

Swoja drogą tez nie mam uszczelnienia tylko wymieniam wszystkie łożyska co dwa lata i spokój. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...