Skocz do zawartości

[gravel] Kellys soot 50, prośba o opinię przed zakupem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Przymierzam się do zakupu tego roweru, więc byłbym wdzięczny za wszelkie opinie, zwłaszcza jak ktoś ma taki rower i jeździł na nim.

Mam też pytanie:

1)

Ten rower ma najtańszego GRXa  z grupy 400 czyli przełożenia 2/10. Czy w przyszłości jest szansa zmiany napędu na grx 2/11 ?

jeśli tak to dużo trzeba by tam powymieniać ?

2)

Jak będzie sprawował się na dłuższych trasach np 100 150 km a czasem i 200 ?

 

3)

Czy jeśli w przyszłości będę chciał go używać głównie jako szosę i założę mu jakieś typowo szosowe gumy szerokości 30 - 32, to w jeździe z kolegami na szosach gdzie koledzy maja przeważnie 105ki 2/11, będzie dawał radę na takim podstawowym grxie, czy będzie jakoś odstawał ?  chodzi mi o to czy będzie zachowywał się jak typowa szosa ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego roweru co prawda nie mam i nawet go nie dotknąłem ale część odpowiedzi jest po prostu uniwersalna.

Zmiana z 2x10 na 2x11 jest dość prosta, wymaga wymiany prawej klamkomanetki i kasety... niczego więcej - już jest 2x11, tyle że w tym konkretnym przypadku sama zmiana na 2x11 do jazdy szosowej w grupie... nie zmienia wiele a w zasadzie nic. Zostajesz z mało szosową korbą, cięższym rowerem, mniej aerodynamiczną pozycją, kołami z gatunku kotwica. Jak to się będzie przekładało na jazdę w grupie, dużo zależy od tego jak i gdzie ta grupa jeździ. Możesz dawać radę i być zachwycony... może być Ci przykro. Samo posiadanie wyższej grupy grx niczego nie zmienia, bo różnica w posiadaniu 2x10 i 2x11 (zakładając że oba napędy mają tą samą korbę) też ma znaczenie w bardzo ograniczonej ilości sytuacji. Większe znaczenie od ilości rzędów w kasecie (czy 10 czy 11) będzie miało to, że chłopaki od szos będą mieli do dyspozycji szosowe korby 50x34 52x36 albo i 53x39... a Ty 46x30... Oni będą mieli rowery... skoro na 105'ce to w granicach albo i poniżej 9kg Twój będzie ważył 11... Ich rowery będą też zapewne miały niżej kokpity... mniej wiatru będą łapać, będą mieli szosowe gumy pokroju 25-28 a nie "szosowe" 30-32... na pewno grubo lżejsze koła. No i najważniejsze... ile chłopaki mają pary a ile Ty... jak teoretycznie jesteście równi a będziecie robić trasy na zasadzie "tylko średnia się liczy" i "kto nie trzyma koła ten zostaje" to Cię szybciutko ujadą... trzeci zakręt na 5-tym kilometrze i nie dojdziesz choćby Ci oczy pękły ;) jak masz parę podobną jak Oni a jazda na 90% to dasz radę i będzie super.

PS. piszesz koledzy mają... pogadaj z kolegami, lepiej to ocenią niż ktoś kto ani Ich ani Ciebie nie zna i nie wie jak jeździcie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama korba nie będzie miała raczej znaczenia. Przy przełożeniu 46-11, oponach 32c i kadencji 100 będziesz miał 54,1 km/h co jest wystarczające jak się nie jest pro. Ale niestety szosa jest szybsza jak słusznie zauważył kolega powyżej. Gravel jak najbardziej nadaje się do jazdy po szosie ale turystyczno-rekreacyjnej bez patrzenia na FTP, Waty itp. Jeżeli jazda z kolegami nie będzie w trybie ustawki, będzie nawet szybka, ale też rekreacyjna to gravel swoje zadanie spełni.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, RedBaron napisał:

eśli tak to dużo trzeba by tam powymieniać ?

 

2 godziny temu, abdesign napisał:

wymaga wymiany prawej klamkomanetki i kasety... niczego więcej

W praktyce pewnie się okaże, że drugiej klamkomanetki też, bo np. będą inaczej wyglądać :) 

A tak poza tym to jak wyżej - gravel to gravel, a szosa to szosa. Niby można z jednego zrobić drugie, ale to bardziej wymianą kół i opon a nie napędu z 10s na 11s... No i oczywiście znajdą się też tacy, co będą twierdzić że nawet z mtb zrobisz szosówkę... :) 

Tak BTW, sam mam Soota 50, tylko z 2019, i tu może byłby mniejszy dylemat bo został fabrycznie wyposażony w 105kę R7000 2x11 z korbą kompakt, gdyż nie było jeszcze wtedy GRX ;) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście sam blat 46t nie jest żadnym ograniczeniem w 99,5% czasu... bo nawet samo 46x11 to nie jest przełożenie do długotrwałej jazdy, a wręcz koronka 11t a nawet 12t na totalnie zjechanej kasecie wyglądają zazwyczaj jak nowe, gdzieś tam na dokrętkach może to ma znaczenie. Stąd ten cały wywód... jak, gdzie i z kim. Jak ktoś ma ochotę po przełamaniu szczytu przy lekko przyduszonych nogach i płucach, tak na zjeździe urwać kogoś to tego z korbą 46t będzie mu łatwiej ;) ale to incydentalne pomijalne zdarzenia.

8 minut temu, m0d napisał:

W praktyce pewnie się okaże, że drugiej klamkomanetki też, bo np. będą inaczej wyglądać :) 

e tam, Grx'y 400 i 600 wyglądają wystarczająco podobnie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...