Skocz do zawartości

[3000-4000zł] crossowy/trekkingowy głównie szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam nowego roweru w powyższym przedziale cenowym.

Od razu zawężę Wam pole wyboru. Mam 196cm wzrostu, waga 115/130kg w zależności od okresu treningowego. Więc rower musi mieć dużą ramę i musi być po prostu o dużej nośności. Chciałbym koniecznie mieć osprzęt full deore. Dzwoniłem po sklepach, w jednym mi Pan poradził Unibike Atlantic. Głównie jeżdżę po szosie, ale czasami zdarzy się jazda po polnych łąkach. Wcześniej miałem Kandsa Maestro na alivio. Chciałem przy okazji zapytać, czy duża jest przepaść między osprzętem alivio a deore w komforcie pracy/jazdy? Chcę rower wygodny, na kandsie jeździłem dosyć agresywnie, ale jednak trekkingowe są wygodne do spokojnej jazdy. Generalnie nie odrzucam Crossów. Proszę o jakieś propozycje. A jakaś ewentualnie Gazellea pode mnie ile może kosztować? Nie jestem znawcą tematu więc szukam pomocy.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o https://www.unibike.pl/vipergts.html ? Ma lepszy amortyzator od Atlantisa i lepsze hamulce, ale brak błotników, bagażnika i prądnicy. Pomyśl najpierw co Ci potrzebne, a co nie.

Cytat

czy duża jest przepaść między osprzętem alivio a deore w komforcie pracy/jazdy?

Przy takiej jeździe nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-8.0-1070226

Przyciężki bo prawie 13 kg w najmniejszym rozmiarze ale w końcu chucherkiem nie jesteś. 

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-9.0-1070254

Tu waga już znośna i naprawdę porządny amortyzator powietrzny Paragon ale i cena inna. No i dostępny w maju - poprzedni od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Duży jestem i swoje ważę. Patrzyłem ceny różnych rowerów różnych firm i unibike jeśli chodzi o osprzęt wychodzi najkorzystniej. Jak z resztą komponentów? Czy taki Unibike uciągnie moją wagę? Zauważyłem, że rowery tej firmy są cięższe niż podobne innych producentów. Czy to wpływa na nośność roweru? Popatrzyłem na inne modele m.in. na polecanego Vipera ale także na Zethosa, który jest około 500zł droższy i na najwyższego z oferty trekka czyli Globetrotter. 

Teraz jedna kwestia. Dzwoniłem do lokalnej podkarpackiej sieci sklepów, których jest 12 czyli dosyć spory jest to klient producentów rowerowych jak można się domyślać. Dostępność Atlantisa jest planowo już na 2 kwietnia. Czyli szybko, bo w każdym sklepie gdzie dzwoniłem, mówili, że jest mega ciężko z rowerami na ten moment. Teraz druga kwestia. Powiedzmy, że zdecyduję się na crossa. Czym różni się Viper od tego Zethosa? Różnica w cenie nieduża, ale naprawdę nie orientuję się w temacie... Druga kwestia. Jedynie Atlantis posiada ramę 23 cale, reszta max 21. Czy takie ramy byłyby dla mnie optymalne? Wiem, że trzeba usiąść na rower, ale ciężko z dostępnością i jak się zadeklaruję, że chcę, żeby zamówiono dla mnie wstępnie jeden z modeli to nie wiem czy ktoś przystanie na zamówienie 4, żebym sobie popatrzył, który jest lepszy dla mnie. Chociaż popytam jak to wygląda. Atlantis jest o tyle fajny w porównaniu do crossów, że zaoszczędzam pieniądze na akcesoriach typu oświetlenie, błotniki co i tak bym kupił. Kolejna sprawa to czy w osprzęcie trekkingowym Shimano t6000 a t8000 tysięcy jest spora różnica w jakości wykonania i pracy? Warto ewentualnie dorzucić 1000zł dla różnic w tych modelach( Globetrotter a atlantis) ? Generalnie nie ukrywam, że lubię szybką, agresywną jazdę po ulicy, po mieście i ciekawi mnie, jak rowery trekkingowe sprawują się np. w osiąganiu sporych prędkości? Z drugiej strony lubię też pojechać 50km przed siebie czy nawet więcej i wtedy komfort jazdy staje się istotnym elementem, co zapewni mi rower trekkingowy. Jestem trochę rozdarty. Wiem, że chaotycznie napisałem tego posta, ale mam sporo pytań i niedużo wiedzy. Natomiast chyba pozostanę przy Unibikeu bo jak już wspomniałem wychodzi korzystnie cenowo względem konkurencji. A tak w ogóle, z jakiego kraju pochodzi Unibike?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kraju Bydgoszcz 😀.

Wg mnie do Zethosa nie warto dopłacać, dopiero do Xenona, ale to już inna kwota. Crossy mają 23 cale czego nie widzę przy Atlantis.

Tak, Unibike spokojnie Cię uniosą, bo mają solidne ramy. Co do wyboru cross/trekking to sam musisz przemyśleć. Geometria crossa bardziej pasuje do dynamicznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wkg napisał:

To porządny polski producent. Nie ma lipy.

Kolega pisze ironicznie czy rzeczywiście jest dosyć solidny ten Unibike?

 

Patrzę na oficjalnej stronie unibike i tylko w Atlantisie jest wybór ramy 23 cale. Inna sprawa, ze w sklepie nie ma żadnego 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę serio. Gdybym żartował byłaby emotka. To są zbyt poważne sprawy żeby sobie żarty stroić !

:P

Trochę ciężkie te rowery i to wszystko.

PS: Tak nie od rzeczy byłoby wspomnieć, że to rowery o piekielnie rekreacyjnej geometrii. Zhethos przy 23 calach rura pozioma 603 i główka 170. Ja przy wzroście 177 celuję w rurę 610 i głowkę 110 ale to juz taka półsportowa geo. 

Na wszelki wypadek sie przymierz - potem będziesz na tym latami siedział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ten Radon przy obecnym kursie euro plus ewentualne koszty wysyłki to wydatek około 5tysięcy. Tysiąc ponad budżet. Z kolei w cenie 5tysięcy zapewne znów pojawiły by się inne rowerki nad którymi warto byłoby się zastanowić. Nie ukrywam, że to rower będzie na dla mnie na kilka ładnych lat. Sam już nie wiem, czy nie zwiększyć budżetu właśnie do 5 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, te dyskusje sprzetowe są fajne bo każdy się zna na osprzęcie ale naprawdę twój poziom satysfakcji będzie zalezał w 90 % od tego czy rower będzie wygodny. A to niestety ta straszna geometria. Maksymalną nośnością bym sie nie przjmował - to taka producencka dupokrytka. Wazyć Cię w razie czego nie będą :)

Przymierz się do Unibike-a, jak nie będzie perfekcyjnie to kombinuj dalej. 

Ten biały Radon osprzętowo wymiata, powyżej Paragona i XT to już malo co jest na rynku  więc do zastanowienia się nie będziesz miał zbyt wiele opcji ... no - może za 7k+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byście ustosunkowali Rometa orkan 9 m w stosunku do Unbike Zethos? Cena bliźniacza. Ten Radon jest fajny, ale ta ładowność 115 kg plus jakaś sakwa, gadżety plus na wypady plecak z jedzeniem, piciem i innymi gadżetami. Wtedy moja waga wyniesie ze 130 czy nawet może więcej czasami. Co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj zawsze linki. Orkan wygląda zdecydowanie lepiej, przede wszystkim ma bardzo fajny powietrzny amor. Dopytaj o dopuszczalne obciążenie.

Tak sobie jeszcze głośno myślę - czy w Twoim przypadku nie lepiej byłoby kupić jakiegoś rekreacyjnego MTB i założyć jakieś 2-calowe opony z delikatnym bieżnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym z grubsza różnią się Rowery MTB od Crossów oprócz kół? Może idiotyczne pytanie, ale naprawdę jestem niezaznajomiony z tematem. A wracając do Rometa. Generalnie osprzęt wszędzie jest Shimano w rowerach, które mam na oku więc to się niczym nie różni. Pytanie jak wygląda jakość ram i ich spawania w stosunku do chociażby Unibikea?  Bo jeśli osprzęt jest korzystniejszy w Orkanie względem Zethosa a cena identyczna to wyborem staje się Romet. Pytanie właśnie o jakość wykonania ramy i rozpatrywanie gwarancji w razie w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A czym z grubsza różnią się Rowery MTB od Crossów oprócz kół?

Baaardzo uogólniając + mają jeszcze miększe przełożenia do jazdy w terenie. W tym przypadku chodzi o możliwość założenia szerszych opon co byłoby lepsze dla obręczy, bo pisałeś na początku, że czasami jeździsz dosyć agresywnie. O nic innego nie chodzi. Chciałbym żeby ktoś się jeszcze wypowiedział w tym temacie 😀.

Przede wszystkim dopytaj o dopuszczalne obciążenie Orkana.

 

12 godzin temu, Pawelekgit napisał:

Patrzę na oficjalnej stronie unibike i tylko w Atlantisie jest wybór ramy 23 cale.

image.png.55d3c1b6c94be1862f0ae4b315fe1370.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo jest co dodawać. Może tylko to, że zwykle rowery mtb mają nieco bardziej agresywną geometrię a za to nie mają mocowań pod bagażnik. Dodatkowo w cenie 5k w mtb zwykle są już nowoczesne rozwiązania techniczne -  taperowana główka, osie przelotowe - mniejsza o to co to, jest lepsze - szczególnie przy twojej wadze !!. I o ile wagą dopuszczalną bym się nie przejmował to przy twojej wadze amortyzator powietrzny to "must have". 

Moim zdaniem wybór między mtb o rekreacyjnej geometrii (typu Cube Acid) a crossem jest oczywisty - mtb. Ale są ludzie którzy sądzą inaczej :) No i wcale nie jest powiedziane, że taka bardzo rekreacyjna geometria Ci podpasuje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajjj, ja patrzyłem na dole strony i tam rzeczywiście w rozmiarach brak 23 a to na górze jest informacja w jakich rozmiarach można kupić. 

No nic, dziś idę do rowerowego, gdzie Unibikea mają i jak nie mają tych nowych modeli, może dadzą usiąść na czymś bliźniaczym. Pomyślę o tych MTB i poprzymierzam nawet innych firm crossa i MTB. Zobaczę czy są duże różnice. I rzeczywiście z trekkinga jednak rezygnuję. Cross/MTB. Im więcej się zastanawiam, tym większy problem z decyzją 😀

Screenshot_2021-03-17-12-00-59-991_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://skiteam.pl/rowery-2021/14549-rower-cube-403150-attention-sl.html?gclid=Cj0KCQjw0caCBhCIARIsAGAfuMy7II14fIpi4HDx9jrkgRinDgJ_qk9i2YZJaOCFnKJjPseUj_XeXkoaAooxEALw_wcB#/kolor-black_grey/rozmiar-23_cal

To jest przykład mtb o rekreacyjnej geo. Niestety nie ma sztywnych osi ani tapera ani mocowania pod bagażnik :(

Potrzebne Ci to mocowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz się zastanowić czy chcesz coś zbliżonego do tego Kandsa na którym jeździłeś, tylko lepszej jakości, czy coś bardziej terenowego. 

Kupowanie MTB żeby nim jeździć głównie po asfalcie nie ma dużego sensu. Na start opony do wymiany, napęd jest niezbyt dostosowany do szosowych prędkości, geometria bardziej stabilna kosztem zwrotności, szersza kierownica też do niczego nie potrzebna a na asfalcie robisz wiatrołap, itd...

Oczywiście w terenie czy nawet na szutrze sytuacja się odwraca, same opony robią dużą różnicę. Po przesiadce z crossa na MTB miałem wrażenie, że płynę po nierównościach, niestety szybko się przyzwyczaiłem :) Ale po ulicach wygodniej i szybciej jeździ mi się na crossie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda głównie po ulicy, myślę że grubo ponad 90 procent. Jedynie w lato nad jakieś jeziorko, zalew czy nad rzekę polną ścieżką, ale to są maksymalnie odległości do kilometra czy dwóch. Zacząłem poważnie myśleć o tym Romecie ze względu na polecany przez was widelec powietrzny jako lepsze rozwiązanie. Druga sprawa to ile jest rodzai samych sprzętów Deore do rowerów Crossowych? Duże są między nimi różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...