Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] olej w dolnych goleniach


Amarider

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, wlewasz go bezpośrednio do goleni. Shaft w momencie nalewania oleju (bardziej wstrzykiwania ;)) powinien być nieco cofnięty.
Najprościej składając golenie dolne z górnymi nie wsuwać ich do pozycji, że tak to nazwę - zerowej - tylko zostawić bardziej rozsunięte. Dopiero po nalaniu oleju wsunąć górne golenie tak, żeby shafty dotknęły dna goleni dolnych i wkręcić śruby.

Nie umiem tłumaczyć, wolę pokazywać, więc proszę - tutaj (4:53) jest to pokazane i wytłumaczone:

Tylko szparę coś małą zostawili, ciężko będzie trafić. ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic się nie stanie. Ale tutaj powinien wypowiedzieć się ktoś z większym doświadczeniem - może @Punkxtr zajrzy w wolnej chwili. Myślę, że większość osób samodzielnie serwisujących amortyzatory nieświadomie wstrzyknęła kiedyś część oleju w shaft, chociażby ze względu na pozostawioną zbyt małą przerwę między nim a dnem dolnej goleni.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wyskakiwaniem uszczelki to trochę mit. Zwykle wyskakują one ze względu na wiek lub używanie dziwnej chemii ale robiliśmy kiedyś testy na starym SiDzie i jakiejś rebie - zalanie goleni dolnych do 1/4 poziomu oleju powodowało jedynie zmniejszenie skoku amora przy dynamicznym ugięciu. Ślizgi dolne były skuteczną barierą i olej nie był w stanie przecisnąć się w takiej objętości aby wystrzelić górą. Z drugiej strony zdarzają się takie kwiatki, że uszczelki są zbyt luźno osadzone (palcami można wyjąć) i w skrajnych przypadkach powietrze którego ciśnienie wewnątrz gwałtownie wzrasta przy odbiciu może je wypchnąć. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał już @Dokumosa - wlanie przypadkiem oleju do szaftów spowoduje, że najwyżej wycieknie przez regulator tłumienia odbicia. Ew. w niektórych przypadkach Solo Air (w tych, w których u dołu są zaworki) nie jest wskazane, aby olej znalazł się wewnątrz ale i tak byłaby to zbyt mała ilość aby w ogóle była zauważalna. 

Gdyby wlać go za dużo do goleni - j/w, zmniejszy się skok i to już jest objaw nieciekawy. Przy czym powiedzmy "przepisowe" 5 ml na goleń SIDa czy Reby (podobnie jak z innymi widelcami RS gdzie leje się więcej) to IMHO za mało i osobiście leję ok. 10-15 ml co jest optymalne. Uszczelka jest wypychana najczęściej wtedy, gdy powietrze z komory przedostaje się do goleni dolnej i wyciska ją od spodu. Pozostałe przypadki opisał Kolega w poście wyżej. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...