Skocz do zawartości

[Piasta tylna] DT370 - kaseta zabiera łańcuch


Once

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio zauważyłem, że kiedy nie pedałuje to kaseta (bębenek) ma ochotę kręcić się razem z korpusem piasty. Czy uszkodzenie podkładki (nr 6 na obrazku) może być przyczyną ?

Gdzie szukać części tylko dt4you? Może ktoś z forum? Piasta DT370

Bez tytułu.jpg

Napisano

Zaciąganie kasety moim zdaniem może wynikać

- ze ściśniętej tej tulejki, przez co w uszczelkę bardziej się bębenek wciska, 

- ze zbyt gęstego smaru, który w niskiej temperaturze sztywnieje

Nie wiem co może do tego mieć łożysko, przecież oś piasty stoi w miejscu, nie kręci się. Więc łożysko jakkolwiek byłoby zabite, zatarte czy cokolwiek - stawiałoby opór względem osi i właśnie nie chciało się kręcić a nie kręciło nieproszone.

Napisano

Wszystko już rozbierałem. Jeżeli chodzi o łożyska nic niepokojącego nie zauważyłem, smar był czysty więc nie ruszałem. Po złożeniu wszystko chodziło ok, a jak zapiąłem do ramy to znowu to samo. I jedyne co mi podpadło to ta tulejka. Więc pewnie to to. Dzięki za potwierdzenie. :thanks:

Napisano
16 godzin temu, wojtasin napisał:

To raczej wina łożyska, sprawdź, czy nie ma luzu na osi, może rozbierz piastę dla pewności, ale objaw wskazuje na luzy na łożysku od strony bębenka.

Zdecydowanie nie jest to wina łożyska gdyż oś na której osadzone są łożyska (bębenka) nie obraca się. 

@Once Tak, zwykle jest to kwestia tej tulejki, która uległa trwałemu odkształceniu na skutek nieumiejętnego użycia zacisku QR.

  • Mod Team
Napisano

Ja mam wrażenie, że ta piasta jest po prostu takiej jakości. Mam to samo u siebie i niezależnie jak wyczyszczone w środku, jaki smar, albo olej jest nałożony kiedy zakręcę mocniej kołem na stojaku to korby idą w ruch, to samo kiedy prowadzę rower :/

Wymienić na ratcheta i po problemie xD

Napisano

Koło na szybkozamykacz?

Powodów może być kilka.

1. Oś się lekko zgina podczas jazdy, jak to w wypasionych wolnobiegach bywa i blokuje bębenek. Najczęściej dzieje się to w piastach 135 qr gdzie jest "uniwersalna" oś do konwersji na przelotówki przez zmianę końcówek. Naprawia się to poprzez wsadzenie do środka stalowej tulei która usztywnia oś.

Taka zgięta oś dociska uszczelkę (11) lub tuleję (6) lub obie na raz i to powoduje samo zaciąganie.

2. Rzadziej - tuleja (6) nie trzyma wymiaru i dociska bębenek lub uszczelkę (11).

3. Jeszcze rzadziej - silne sprzęgło (z okazji mody na głośne piasty ) nie popuszcza.

Napisano
Teraz, safian napisał:

Ja mam wrażenie, że ta piasta jest po prostu takiej jakości. Mam to samo u siebie i niezależnie jak wyczyszczone w środku, jaki smar, albo olej jest nałożony kiedy zakręcę mocniej kołem na stojaku to korby idą w ruch, to samo kiedy prowadzę rower :/

Wymienić na ratcheta i po problemie xD

Będzie dokładnie ten sam problem. Tulejka 6 jak się zgniecie (a wymieniałem ich już trochę więc o to nie trudno, również z piastach z ratchet) to robi się zbyt duże tarcie między bębenkiem (za pośrednictwem uszczelki 11) a korpusem piasty.

Jeśli faktycznie aż podwija łańcuch to trzeba działać. Ale jeśli tylko kręcąc kołem na stojaku zaczynają kręcić się korby to nie ma się czym przejmować.

Napisano

Dokumosa gdzie zamawiałeś tą tulejkę? Obejrzałem jeszcze raz i widać ze ta tulejka ma zjedzone ranty. Więc ewidentnie za mocno dociągałem zapięcie. Nauczka na przyszłość.  

Napisano
28 minut temu, Once napisał:

Dokumosa gdzie zamawiałeś tą tulejkę? Obejrzałem jeszcze raz i widać ze ta tulejka ma zjedzone ranty. Więc ewidentnie za mocno dociągałem zapięcie. Nauczka na przyszłość.  

Nie jesteś w stanie dociągnąć tej tulejki tak, aby ją zniekształcić. Takie akcje to na prasie hydraulicznej się udają, nie dzyndzelkiem od QR.

Napisano

No nie wiem. Ja w 240tce za mocno RWSa zaciskałem, tak, że wyszarpało gwint w nakrętce. A tulejce nic nie jest. Więc z tym w palcach, to bym nie przesadzał. Ale fakt, słyszałem już parę razy o zgniecionej, więc wierzę, że się da.

 

No chyba, że jesteś...

 

Richard-Kiel-als-James-Bond-schurk-Jaws-

Napisano

Tak wygląda ta tulejka...widać ze rant po obu stronach jest podferzowany/zeszlifowany. Wygląda jakby ta tulejka chciała sie wcisnąć pod łożyska. Tak czy inaczej jest do wymiany. Tylko czemu tak się obrobiła nie wiem. Moja piasta to wersja z osią i adapterami na szybkozamykacz. Teoretycznie całą siłę zapięcia przenosi ośka. Gdyby zapięcie jakoś dociskało bębenek to na endcapie musiało by być wytarcie?, a nic takiego nie widzę. 

20201103_163501.jpg

Napisano

Ta piasta tak zrobiona że e-c naciska bezpośrednio na wewnętrzną bieżnię łożyska bębenka, potem jest tulejka między wewnętrznymi bieżniami łożysk bębenka, następnie "twoja" tulejka która przenosi siłę na wewnętrzną.bieżnię łożyska piasty i dopiero to łożysko opiera się wewnętrzną bieżnią na oporze na osi. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...