Skocz do zawartości

[Szosa endurance] z prześwitem na opony 32-38C, nowa do 4000 zł


plunntic

Rekomendowane odpowiedzi

Wzrost: 180. Waga: 95.

Wiem, że tematy dotyczące szosy w tym budżecie już były, ale mnie interesuje konkretnie szosa, która sprawdzi się jako gravel. Chciałbym rower, do którego uda się wcisnąć nieco bardziej uniwersalną oponę 32-38C - coś, co sprawdzi się również na szutrach, leśnych ścieżkach i innych bezdrożach o umiarkowanej intensywności. Problemem jest oczywiście fakt, że w specyfikacjach rzadko jest wyszczególniona maksymalna szerokość opon.

Jeśli będzie warto, skłonny jestem dołożyć, ale nie chcę przesadzać. Jestem przekonany, że napęd Shimano Tiagra 2x10, rozsądne mechaniczne hamulce tarczowe i sztywne osie (jeśli się uda w tym budżecie) to już byłby sprzęt, który spełni moje oczekiwania.

Z rowerów, które mi się rzuciły w oczy i jako tako spełniają moje założenia:

  1. Kellys Arc 50 - 4600 zł
  2. Scott Speedster 20 Disc - 4700 zł
  3. Cube Attain Race - 4800 zł
  4. No i jest jeszcze Kellys Soot 30, jedyny mieszczący się w budżecie i z założenia gravelowy, ale - prawdę mówiąc - rower na podzespołach Claris za 4000 zł średnio mnie przekonuje.

Niestety w przypadku opcji 1-3 trudno mi ocenić jaką oponę uda mi się tam założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje.

Kross Vento niestety nie do końca podchodzi mi wizualnie. Na pewno jest to opcja do rozważenia, ale przy mojej wadze mam nadzieję, że uda mi się znaleźć rower na szersze opony, jeśli to możliwe :D

Co do Gianta Contend AR mam mieszane uczucia. AR 3 nie jest za specjalny w tej cenie, AR 2 byłby właściwie już bardzo fajny gdyby miał zwykłe tarczówki na linkę i był w efekcie tańszy, a AR 1 zdecydowanie za drogi jak na moje potrzeby :P

A ktoś może wie coś o rowerach, które wymieniłem? Lub byłby skłonny spróbować oszacować maksymalną szerokość opon na podstawie zdjęć producenta? Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale lepsze to niż nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po specyfikacji jednego i drugiego, Scott Speedster 20 Disc ma ten sam widelec co Speedster Gravel (ten fabrycznie stoi na oponach 35c), więc 38c spokojnie wejdzie.
Jak Ci bardzo zależy, mogę podjechać któregoś dnia przy okazji treningu do zaprzyjaźnionego dealera Scotta i podpytać...albo możesz napisać do Scott Sports na Facebook'u - powinni Ci odpisać, bo teraz wszyscy producenci są mocno aktywni w mediach społecznościowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 22.08.2020 o 21:05, Mihau_ napisał:

Do attaina (wprawdzie sl ale rama chyba ta sama) 35c z luzem wchodzi, więcej nie próbowałem

Serio zmieściłeś oponę 35c w Cube attain SL z roku 2020? Ja zamierzam włożyć Gravelkinga Panaracer slick 32c do Cube attain race z 2021r., a jak by się zmieściły to 35c. Ale patrząc na prześwit to wychodzi mi że został by jeden milimetr miejsca między oponą a widełkami. Trochę ryzykowne. 

Obecnie mam Conti Ultra Sport 3 - 28c napompowane na kamień. Więc mocno telepie na kiepskich asfaltach, twardych, ubitych ścieżkach czy kamieniach. 

Odczuje wyraźną różnicę na słabej jakości asfaltach po przesiadkach z 28c na 32c? Czy zaryzykować 35c?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejsz ciśnienie to będzie mniej telepało

U mnie 35 weszło (tylko testowo to robiłem na randkę pod blokiem) ale sporo będzie zależało od konkretnego modelu opony, tego jak się ułoży na wąskiej obręczy. Ogólnie to jeździłem na tufo comtura duo 28c, które realnie miało 31.

Gladkie 32 to wrzucisz bez problemu. @abdesign zbudował na takiej ramie przełaja - czyli 33c z bieżnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglądają oponki Panaracer Gravelking 32C slick w Cube attain Race z 2021r.

Jak widać jeszcze sporo miejsca między widełkami. 35C weszły by spokojnie tak jak u kolegi wyżej.

U mnie na obręczny 19mm ta opona ułożyła się na szerokość niecałych 31mm (mierzone suwmiarką). 

Napompowane do około 5 atmosfer. W porównaniu z CONTINENTAL Ultra Sport III 28c - komfort wzrósł jakieś 20% w moim odczuciu. Najbardziej jest to widoczne na chropowatych i nierównych asfaltach. Na twardych nierównych, polnych ścieżkach dalej telepie :) Ale widocznie tak ma być. Mogę w sumię jeszcze zejść na 3 atmosfery w terenie i nie powinno dobijać przy mojej wadzę 80 kg. 

IMG_4135 (1).JPG

IMG_4136 (1).JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...