Skocz do zawartości

plunntic

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika plunntic

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. A to akurat nieprawda. Napisałem tylko, że będzie to mój pierwszy rower tego typu, więc trudno mi ocenić jego geometrię - zupełnie nic o przymierzaniu się. I otrzymałem w tej kwestii jednoznaczną odpowiedź - od bardziej doświadczonych osób właśnie - że najprawdopodobniej to nie jest geometria, której szukam, bo zbyt przełajowa No właśnie z tym wcale nie jest tak pięknie. Zależy pewnie trochę od regionu i po prostu indywidualnie od polityki danego sklepu. Na całym pomorzu nie znalazłem ani jednego takiego sklepu - jeśli przegapiłem, to bardzo chętnie się o tym dowiem! Natomiast i tak uważam, że kłócicie się tutaj zupełnie bez sensu Tak długo jak ostatecznie ktoś kupuje rower, z którego jest później zadowolony, to niech sobie wybiera, jak mu się podoba i jak uważa za słuszne. Czysto personalnie zgadzam się jednak z tym co napisał @Mihau_. Sam dokładnie w ten sposób kupiłem mojego aktualnego xc w za małym rozmiarze. I choćbym w sklepie mierzył się i jeździł nawet przez godzinę to i tak by mnie to przed złym zakupem nie ustrzegło, bo to są niuanse, które wychodzą dopiero po 20-30 km w siodełku. Tyle że to jest w ogóle osobny temat. Sprzedawcy samochodów rozumieją, że nikt w ciemno nie kupi i raczej z jazdą próbną nie ma problemu. W sklepie rowerowym patrzą na człowieka jak na złodzieja, że chce się rowerem kawałek przejechać i jeśli w ogóle pozwalają - na ogół z wielkopańskim fochem - to tylko po sklepie. Dlatego mój następny rower zamówię przez internet i będę go testował bite 2 tygodnie, do których przysługuje mi prawo Druga sprawa, że nadal o rowerach szosowych nic nie wiem. Jako że nie mam takich znajomych - tj. zdeklarowanych rowerzystów, tym bardziej szosowych - to najchętniej bym się umówił z kimś z forum, kto oprócz głównego roweru ma jakiś tańszy endurance do trenowania, żeby się z nim przejechać i podłapać podstawy. Podejrzewam jednak, że o to może być trudno, bo wątpię, żeby wielu ludzi miało ochotę ryzykować - było nie było - dość drogim sprzętem. TL;DR; Kupowanie roweru wcale nie jest takie proste, a przynajmniej z pewnością dla mnie się takie nie okazuje
  2. Najtańsza wersja Rose Backroad AL na GRX 400 spełnia wymagania i mieści się - jako tako - w budżecie: https://www.rosebikes.com/rose-backroad-al-grx-rx400-2686987 Niestety czasy realizacji będą bardzo długie - to jest de facto chyba preorder modelu 2021.
  3. Dzięki za pomoc! Fakt, że nie odrzucacie roweru ze względu na mało znanego producenta, jest w sumie dość pocieszający, aczkolwiek z tą geometrią nieco mnie zmartwiliście. Wygląda więc, że problem rozwiąże się sam - moim głównym założeniem jest rower do kręcenia kilometrów, dłuższe wyprawy i turystykę, więc to chyba nie jest rower, którego szukam. Może mi na dobre wyjdzie i znajdę coś tańszego
  4. Konfiguracja na ich stronie nie działa - dlatego napisałem, że nie da się sprawdzić dokładnej ceny w wersji z grupą GRX. Można natomiast kliknąć napis obok, ten z gwiazdką - tam jest orientacyjny koszt poszczególnych opcji, więc można wywnioskować "na oko" o ile rower będzie droższy. To samo można powiedzieć o dowolnym rowerze powszechnie znanej firmy, a jednak ludzie piszą o nich miliony rzeczy na forach i w recenzjach Druga sprawa, że - o ile się orientuję - większość znanych firm zamawia ramy u Meridy, Gianta, albo innego wyspecjalizowanego producenta, a tutaj może ramy spawa po godzinach jakiś chiński hodowca ryżu, kto tam wie. Trzecia zaś kwestia, że ~6k za rower to jeszcze nie jest ten poziom, żeby rama miała być jakiejś niewiadomej technologii, więc teoretycznie całkiem możliwe, że taki utalentowany chiński hodowca ryżu zrobi równie dobrą co Merida. Niestety takie rozumowanie na chłopski rozum nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością - stąd i moje wątpliwości Właśnie: promowana Oglądałem już te filmy i absolutnie nie chcę zaczynać tego rodzaju drażliwych tematów, ale 6k to dla mnie trochę za duża kwota, żeby wierzyć na słowo komuś, kto ma dość subscriber'ów, żeby taka Loca mogła zaoferować rowerek za złotówkę plus vat w zamian za to, że będzie ich chwalił i promował. Jakoś bardziej ufam opiniom niezależnych ludzi, niż takich youtube'owych celebrytów Owszem, tak też można na to spojrzeć, tylko w takim razie czemu dziwnym trafem na całym forum nie ma nikogo, kto ma lub miał rower Loca? Ja rozumiem, że to mało popularna, niszowa marka, ale ani jednej osoby na największym forum rowerowym? - - - Zapytam z nieco innej strony: Pomijając kwestie wizualne, to kupilibyście taki rower szukając w miarę nowoczesnej konstrukcji na podzespołach GRX w budżecie około 6k PLN i nie przejmowali tym, że niewiele wiadomo o producencie, czy jednak woleli wybrać coś od bardziej sprawdzonego producenta?
  5. Cóż, zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem marka, która celuje i trafia głównie do ludzi, którzy rower kupują więcej dla szpanu, niż aby na nim jeździć. Ja mimo wszystko chcę na nim jeździć. Nie chcę oczywiście nikogo atakować i jeśli się mylę, to bardzo chętnie się o tym dowiem, ale fakt, że w "całym internecie" nie ma ani jednej osoby, która byłaby w posiadaniu tegoż roweru i jednocześnie potrafiła go rzetelnie zrecenzować, jest co najmniej zastanawiający. W moim odczuciu wynika z tego, że rowery te kupują głównie osoby, które o rowerach nie wiedzą dostatecznie dużo, żeby napisać cokolwiek więcej niż, że fajnie wygląda i dobrze jeździ Nic w tym złego oczywiście, sam o rowerach niewiele wiem, po prostu martwi mnie, że rower nie budzi zainteresowania wśród bardziej zaawansowanych cyklistów.
  6. Witam, nigdzie nie mogę znaleźć rzetelnych opinii o rowerach Loca - chodzi mi o ich rower gravelowy: https://locabikes.pl/kategoria/rowery-gravel/blue-lagoon Rower mi się zwyczajnie podoba, ale jest przy mojej absolutnie górnej granicy jeśli chodzi o cenę. Niestety nie znam się na rowerach na tyle, żeby ocenić czy jest w porządku i - w granicach rozsądku - wart swojej ceny, dlatego chciałem zapytać o Wasze zdanie. Także jeśli chodzi o geometrię, to będzie to mój pierwszy rower z kategorii szosa / przełaj / gravel, więc trudno mi ocenić. Jeździć zamierzam - w miarę możliwości - głównie po leśnych ścieżkach i innych nieprzesadnie ekstremalnych bezdrożach, ale także w mniejszym stopniu po ścieżkach rowerowych i ulicach, od czasu do czasu jakiś bikepacking i turystyka. Bardziej zależy mi na tym, żeby rower był komfortowy na dłuższe (>100km) wyprawy, niż stricte sportowy. Na plus, że spełnia moje oczekiwania (w każdym razie jeśli o mówimy o rowerze za ~6k): karbonowy widelec, zintegrowane stery, taperowana główka, sztywne osie z przodu i z tyłu, wymienny hak przerzutki (tak wywnioskowałem ze zdjęć), napęd i hamulce Shimano GRX (za dopłatą oczywiście - chwilowo nie da się sprawdzić dokładnej ceny, ale ze strony producenta "wynikałoby", że to będzie 6 tysięcy ileś tam). Reszta komponentów to dla mnie jedna wielka niewiadoma. Oprócz tego nieco wątpliwości budzi fakt, że nigdzie nie ma żadnych informacji o tych rowerach - jeśli nie liczyć kilku ewidentnie sponsorowanych artykułów i video. Będę wdzięczny za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...