Skocz do zawartości

[Do 4500zł] pierwsza Szosa


Danteforum

Rekomendowane odpowiedzi

- startuj z platform. Jak jeździłeś na mtb w klikach to daj sobie kilkanaście jazd na wyczucie szosy ale jakoś wybitnie się nie spiesz. Jak nie jeździłeś do tej pory w klikach to tym bardziej daj sobie czas na oswojenie.

Teraz, Danteforum napisał:

Facet w sklepie powiedział, żebym oddał rower do serwisu i tam mi wszystko ustawią

- Nowy rower = nowe linki i pancerze, serwis oczywiście to ustawi... ale i tak za chwilę będzie do regulacji bo nowe linki... się i tak wyciągną. Wprawiaj się. I nie, to nie jest trudne - tutoriali masa lepiej obejrzeć niż czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trymowanie przerzutki czyli dokładniejsze ustawienie przedniego wózka przerzutki. W szosie tolerancje są bardzo małe i gdy schodzisz z biegów 11-10-9-8 na niższe, potrzeba "wytrymować" przerzutkę by łańcuch nie tarł o nią. Są tak naprawdę 4 pozycje przerzutki. Zobacz manual Shimano: https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RAFD001-05-ENG.pdf
Na stronie 18 jest pokazane o co chodzi, chociaż bez doświadczenia to mogą być hieroglify. Na górnym obrazku są pokazane te cztery położenia. Y to duża koronka a W to mała. Pomiędzy nimi jest X. To jest pozycja której używa się do jazdy z większymi koronkami z tyłu. By się do niej dostać należy będąc na Y, lekko kliknąć dźwignią zrzucania biegu, tak jakby o pół zrzucenia. Mocniejsze naciśnięcie zrzuci łańcuch na pozycję W czyli małą tarczę z przodu. Więc gdy jesteś w pozycji X, kręcisz taką jedną śrubeczką na górze przerzutki by dociągnąć lub popuścić linkę, w taki sposób by znaczniki na przerzutce były w linii.

Są tez inne regulacje do sprawdzenia jak np strona 11 gdzie kręcisz śrubką by ustawić cały wózek idealnie równolegle do tarczy. Strona 19 to ustawienie śruby H a 20 to L. Warto też zobaczyć jeden czy dwa filmiki by ogólnie wyczuć o co chodzi.

Trzeba uważać bo ta instrukcja służy do ustawiania przerzutki od zera i niektóre kroki zależą od poprzednich więc nie można tak skakać. Np równoległość wózka proponują sprawdzić przykładając klucz do tarczy i wózka ale tego nie da się zrobić gdy już się przerzutkę wytrymuje albo ustawi zakres H. 

A SPD na razie sobie odpuść bo szkoda od razu porysować nowy rower upadając na bok jak worek ziemniaków przez niewypięcie się z SPD. Każdy to zrobił chociaż raz na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak nie na temat trochę zapytam. Na tych zdjęciach, siedzisz na rowerze L? Czy na  różnych rozmiarach, bo już nie wiem. Sam jestem jeszcze trochę większy od ciebie, 190  90 kg i rzeczywiście nie chce wyglądać jak wspomniana krewetka. Myślicie że niżsi Ludzie mają lepsze predyspozycje do jazdy na rowerze? Mam dosyć długie ręce nogi raczej też. Jestem np. bardzo słaby w elementach sportów siłowych. Jakieś wyciskanie itp, ale np w boksie jestem kozakiem i o dziwo podnosząc przy takiej wadze 70kg na klatę ( nie ćwiczę na siłowni więc tak podgladowo kiedyś sprawdziłem. ) Podnosząc tak niewiele, bije najmocniej w klubie. Jak widzicie do różnych sportów mamy różne predyspozycje. Czy z kolarstwem jest tak samo?  Na logikę wydaje mi się że im dłuższe nogi, tym zakres jest jakby większy i bardziej się męczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Danteforum napisał:

Niebieski to XL, ten z zielonymi wstążkami to L. 

Jakbyś nie napisał, to bym nie zobaczył różnicy. Różnica jest praktycznie niewidoczna, albo ja nie mam do tego oka. Przyjrzałem się jeszcze raz i jednak nie widzę różnicy. Nawet ten XL mi się mniejszy wydaje. Ale pewnie w odczuciu już jest różnica. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, abdesign napisał:

średnica kierownicy.

Dzięki :)

pomyślałem, że zainwestuje jak z w SPD... 

wybrałem buty SHIMANO SH-RP400 RP4 46 SPD-SL

Stopę mam 28cm. W butach 46 roz. Wkładka w nich jest 29.3 więc mam nadzieję, że będą dobre chociaż na co dzień chodzę w 44 to i tak wkładka w nich jest 28,5. 

jednym słowem tragedia  tą rozmiarowka :p

pytanie które pedaly. 

czym się różnią pd-r500 od pd-r550 ? Bo jest 70zl różnicy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź do decathlonu jak Ci @Mihau_ napisał, mają buty shimano - przymierz dowolne jakie są. Oni (shimano) trzymają się "swojej" numeracji - jak Ci przypasuje dowolny ich but to wiesz jaki rozmiar możesz od nich brać.

Ja nosze 43 - 90% moich butów - a shimano 44, zarówno szosowe jak i mtb, raz lata temu zmierzyłem i od dawna w ciemno biorę w np. bikediscouncie ten "swój" numer i są zawsze w sam raz. Generalnie Japończycy "kradną" 1 z rozmiaru i trzeba sobie ten 1 dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś przymierzyć buty. I uważam że shimano mają tragiczną rozmiarówkę. 

Noszę 44/45 wkładka 28,5cm. Stopę mam 28.

Przyszły mi dziś buty 46. 29,3 cm wkładka. 

Czytałem by zamówić buty shimano 1cm większą wkładkę niż normalnie. I tak zrobiłem. 

I jest mały niedosyt. Ale chyba zostanę przy 46.

Jak mierzyłem 45 były na styk, ale czułem na palcu twardy koniec buta jak przesuwałem nogę na siłę. Na szerokość idealne. 46 na szerokość są troszkę za luzne, ale noga nie lata, a na długość, jeden palec wejdzie przy pięcie. I sam nie wiem... 45,5 były by idealne :p aleale trudno dostępne są takie z tego co widzę...

Może grubsza skarpeta i będzie git :p chyba lepszy delikatny luz aniżeli ciasnota na styk.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefon "montuje się" do kieszeni w koszulce. 

A jeśli chodzi o gps to kupna licznika i tak nie unikniesz (prędzej czy później). Biorąc pod uwagę moją, trzepacką historię uważam licznik z gps za najlepszy zakup rowerowy ever. Gdybym wiedział to wcześniej to wolałbym kupić tańsze buty/ciuchy/kask a licznik ogarnąć jak najwcześniej.

A jak już musisz miec ten uchwyt to quadlock chyba nie ma konkurencji. Kwestia tego czy masz kompatybilny telefon czy będziesz musiał drutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@niziol kwestia jaka kasa

Kwestia jest taka że dotychczas używałem podstawowego licznika Sigma żeby wiedzieć z jaką prędkością jadę.

Nie potrzebuję jakiejś mega zaawasowanej technologii typu garmin 830 czy inny tam (albo jeszcze nie wiem ze potrzebuję).

Trasy planuje zawszasu na mapy.cz a ślad mogę rejestrować w Endomondo czy Stravie. Zawsze mam przy sobie smartfona więc jak się gdzies  zgubię to się ogarnę w tel. Trasy jedynie szosowe. Na przyszłość myślałem jedynie o jakimś czujniku kadencji. Tętno mam w zegarku (niestety nic pozatym). 

Myślałem o czymś naprawdę nie drogim do 300pln. Ale jeśli by się miało okazać że bez GPS się nie da to pewnie ten budżet musiałby być większy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...