Skocz do zawartości

[do 7500 zł] nowa szosa na tarczach do treningów


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Fuji wzięło i pękło, centrumrowerowe nie może sprowadzić nowej ramy, więc zwrócą mi pieniążki. Rozglądam się więc za nową szosą.
Zwrotu będę miał niecałe 5 tys., mogę dorzucić do 7,5 (wiadomo, o 100 zł w jedną czy drugą kłócił się nie będę ;)).

Na szosie się nie ścigam, potrzebuję jej wyłączenie do treningów.
Wymagania - napęd Shimano 2x11 (więc min. 105), hydrauliczne tarczówki, sztywne osie, geometria...raczej endurance w tej cenie (i przy moich wymaganiach).
Wzrost 182 cm, przekrok 87 cm (rozmiar 56?).

W tej chwili mam dwa typy (oczywiście uwzględniając rabaty):

Czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś inne modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Addict jest w tej chwili pozycjonowany jako endurance, ale warto wziąć pod uwagę, że Addict z 2020 to w zasadzie ta sama rama co Addict RC z 2019, czyli rower pozycjonowany jako racing. W 2020 Scott wprowadził zupełnie nową ramę Addict RC, bardziej aero i z nową geometrią, zostawiając starą ramę jako endurance. Być może zmienili nieco widelec i ramę po to tylko żeby zmieścić szerszą oponę. Emondy niestety z roku na rok coraz bardziej przybierały na wadze. 9kg jak na rower na 105 to już sporo, nawet uwzględniając to, że jest na tarczach. Moja SL5 z 2017 miała jeszcze karbonową sztycę, lżejsze koła i ważyła poniżej 8kg. Co prawda była na hamulcach obręczowych, ale tarczówki ponad kilograma do wagi nie dodają. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arek_wro napisał:

Addict z 2020 to w zasadzie ta sama rama co Addict RC z 2019, czyli rower pozycjonowany jako racing

Ja tam nie widzę żadnych zmian w geo w ostatnich latach

https://www.scott.pl/archive-product/618/4050/Rower-Addict-20-Disc/

https://www.scott.pl/archive-product/820/5002/Rower-Addict-20-Disc/

https://www.scott.pl/produkt/1049/6665/Rower-Addict-20-Disc-Grey/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba rację. Popatrzyłem na geometrię Addicta RC z zeszłego roku, ale wstawili tam tabelkę z geometrią do zwykłego Addicta. Stąd mój wniosek, że stary Addict RC geometrycznie to to samo co nowy Addict. Patrząc teraz na zdjęcie Addicta 2020 i Addicta RC 2019 faktycznie widać, że to raczej nie jest ta sama rama. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem, czy ten Addict nada się do treningów i dynamicznejszej jazdy gdy będzie trzeba... Nie jestem rasowym szosowcem, ale preferuję pozycję bardziej leżącą. Czy na nim nie będę jeździł jak turysta? 

Fuji Roubaix w rozmiarze 56 byl dla mnie ewidentnie za krótki - stack 562, reach 388. Geometria https://archive.fujibikes.com/2017/Fuji/roubaix-114

Addict ma jeszcze mniejszy reach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TheJW napisał:

Fuji Roubaix w rozmiarze 56 byl dla mnie ewidentnie za krótki - stack 562, reach 388. Geometria https://archive.fujibikes.com/2017/Fuji/roubaix-114

Robiłeś bikefitting czy bierzesz sobie z tyłka, że był za krótki? Zapewniam Cię, że nie był.

 

Teraz, TheJW napisał:

Nadal nie wiem, czy ten Addict nada się do treningów i dynamicznejszej jazdy gdy będzie trzeba... Nie jestem rasowym szosowcem, ale preferuję pozycję bardziej leżącą. Czy na nim nie będę jeździł jak turysta? 

Od tego masz różne mostki, różne kierownice, różne ustawienia. Każdą szosę można obie dostosować do własnych wymagań. Kwestia wiedzy i tego jak to będzie wyglądało:D

E: Na zdjęciu masz mój aktualny rower, w teorii "endurance". Czy wygląda jakby pozycja była na nim turystyczna?  Wymiary prawie takie same jak addict w rozmiarze 56, tt 560, stack 591, reach 385. 185 wzrostu, 86 przekroku, na dzień dzisiejszy wrzuciłem dłuższy o 1 cm mostek i siodełko poszło ze 3mm do góry

 

2020-08-07_10-39-08_134_Easy-Resize.com.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Addicta już nie ma na magazynach i nie będzie (jedynie XXL dostępny). Spóźniłem się kilka dni, żeby kupić ostatnią sztukę w "swoim" sklepie...
Dostałem informację, że w połowie września pojawi się już nowa kolekcja na magazynach. Z tego co widziałem - specyfikacja bez zmian, ale cena odpowiednika ponad 1000 zł wyższa.

Treka Emondę SL5 w rozmiarze 56 mogę mieć za 7500 zł. Jeździłem nią dzisiaj chwilę i jakoś strasznie topornie idzie... No i z wyglądu bez rewelacji - poza kolorem właściwie nic mi się w niej nie podoba. :D Odstrasza mnie też ten maszt zamiast standardowej sztycy...jakoś się tego boję...

@Argi Giant całkiem spoko, ale raczej nigdzie go nie znajdę, żeby się przymierzyć...

No nic, szukam dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 6.08.2020 o 00:22, TheJW napisał:


Wymagania - napęd Shimano 2x11 (więc min. 105),

Jesli rama miałaby być karbonowa to w tym budżecie 105-ka będzie maximum, a nie minimum.

Można popytać o Focusa Paralane - jeszcze do niedawna na 105-ce można było znaleźć za nieco ponad 8000 zł (czy nadal tak jest , nie wiem). Ma stosunkowo lekką, dobrze tłumiącą ramę i geometrię endurance.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Chociemir napisał:

Jesli rama miałaby być karbonowa to w tym budżecie 105-ka będzie maximum, a nie minimum. 

No wiadomo... ;)

Generalnie rowerów już nie ma. Wszędzie pustki. A Emonda w rozmiarze 56 będzie na mnie za mała. Nawet Trek sugeruje na moje wymiary rozmiar 58.
To co mogę mieć od ręki, to Addict 20 na hamulcach szczękowych. Ale też 56, który już na mój wzrost pasuje (wg. Scotta)...:wacko:

Chyba oleję tę szosę i kupię sobie koła do MTB. Albo zrobię zęby, bo mi plomby powypadały od jeżdżenia po dziurach... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem sporo i pójdę jednak w Addicta 20, ale bez tarczówek. Na płaskie Mazowsze i tak się nie przydadzą, a ja sporo schudłem. Przeboleję ten brak sztywnych osi. Trek z pedałami SPD (nie SL) będzie ważył sporo powyżej 9kg, Addict ponad kilogram mniej. 

No i cenowo wyjdzie znacznie korzystniej. :)

Jeśli jeszcze się nie sprzedał, w poniedziałek pojadę na jazdę testową i jak mi podpasuje, to wezmę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana koncepcji. Giant TCR Advanced 2 2021. ;) Dzięki za trop @Argi:thumbsup:

Jeździłem na Aspect'cie (L), a pół godziny później na TCRze (ML). Mimo bardziej sportowej geometrii wygodniej było mi na Giant'cie. Scott jakiś taki kwadratowy... Dostałem 10% rabatu, w tygodniu pojadę zamówić (ponegocjuję jeszcze jak przyjdzie). ;) Dostępność to 34 tydzień.

No i ładniutki jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem wersję bez tarcz ze względów finansowych i praktycznych.

Jeszcze raz na spokojnie zestawię sobie Emondę SL5 Disc 2020 (za 7500 zł) z TCRem Advanced 2 2021.
Addict odpada, jak pisałem - jest dla mnie niewygodny.

Szkoda, że w Polsce nie jest dostępne to malowanie, które mają w Stanach Zjednoczonych czy Japonii - Unicorn White. Lubię takie perłowo-cukierkowe lakiery. :) Ale ten czarny z niebieskim logo też jest mega, ten napis wygląda różnie zależnie od oświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lor3ddr8d napisał:

Emonda 2020 ma geomterię H2 czyli Endurance a nie race :P  

Nie tak do końca. H2 to coś pośredniego. Zadaj sobie trud i przeanalizuj Stack/Reach dla wszystkich rozmiarów. Emonda "rośnie" bardzo progresywnie. Dla mniejszych rozmiarów ten stosunek jest dużo poniżej 1.5, gdzie rowery typowo endurance (Defy czy Attain) mają wyraźnie ponad 1.5. Natomiast w największych rozmiarach Emonda to już rower endurance. Moja w rozmiarze 62 to już 1.59. I dobrze, bo kolarz wyższy o 10cm to średnio 7cm dłuższe nogi czyli potrzebuje wyższej główki ramy w stosunku do siodła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Argi napisał:

Dla mniejszych rozmiarów ten stosunek jest dużo poniżej 1.5, gdzie rowery typowo endurance (Defy czy Attain) mają wyraźnie ponad 1.5. Natomiast w największych rozmiarach Emonda to już rower endurance.

Z tego co piszesz wynika, że geometria roweru zmienia się wraz z rozmiarem co jest totalną głupotą. Wraz ze wzrostem rozmiaru zmieniają się oczywiście wartości parametrów stack i reach jednak procentowo zmiana stack jest o wiele większa. Wpływa to oczywiście na wynik "dzielenia" tych parametrów jednak nie na charakterystykę roweru (dlatego też każdy rozmiar jest konstruowany indywidualnie a nie jest powiększeniem/pomniejszeniem tego co powstało na początku) Jeśli chce się porównywać stosunek parametrów stack/reach bierze się pod uwagę wyłącznie rowery w rozmiarach o zbliżonej długości ett. Jeśli porównywałbyś "wszystko ze wszystkim" to w końcu Ci wyjdzie, że SystemSix w rozmiarze 60 jest endurance a triban w rozmiarze s wyścigówką. Po prostu te "1,5" jest odniesieniem w konkretnym rozmiarze (w granicach ett 54-55) a nie uniwersalnym

 

 

Teraz, TheJW napisał:

Skąd ta różnica? 

Stąd, że wielu producentów wpisuje te wagi z dvpy. Najlepiej znaleźć kogoś kto to zważył osobiście albo napisać do sklepu niech zważą

BTW ma strasznie klockowate koła i opony. Na samych oponach można urwać ze 250-300g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mihau_ napisał:

Jeśli chce się porównywać stosunek parametrów stack/reach bierze się pod uwagę wyłącznie rowery w rozmiarach o zbliżonej długości ett

Głupoty piszesz Ty. Weź proste narzędzie typu kalkulator i:

Emonda ETT 54cm R/S = 1.45, Defy ETT 54,5 R/S = 1.50. Ale w dużym rozmiarze Emonda ETT 59cm R/S 1,59, A Defy ETT 59,5 R/S = 1.567. Nadal uważasz, że w żadnym z tych rowerów geometria nie zmienia się wraz z rozmiarem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...