Skocz do zawartości

[napęd shimano xt m8000-2] łańcuch przeskakuje na zębatce korby


clip7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam napęd shimano xt m8000 2x11 36/26 już ze 4 lata i zrobiłem na nim ok. 3 tys.km. Jeździłem na 3 łańcuchach. Niestety nie stosowałem spinek, tylko rozkuwałem i skuwałem go tymi samymi czpieniami, osłabiając go. W końcu strzelił. Nie chciałem już używać pozostałych 2 bo były osłabione, więc założyłem nowy. Niestety napęd już go nie przyjął. Pojechałem do lasu, zrobiłem na nowym łańcuchu ok. 50km. Niestety przy jeździe na stojąco, zarówno na małym i dużym blacie, łańcuch strzelał (przeskakiwał). Żeby go nie nadwyrężać, starałem się mocno nie deptać. Potem odłożyłem rower aż przyszła nowa kaseta. Znów ruszyłem do lasu. Tym razem łańcuch już nie przeskakiwał na małej tarczy, ale jak wrzuciłem dużą z przodu to na stojąco znów strzelał, trochę rzadziej ale przeskakiwał. Zaczynałem się zastanawiać czy po tej pierwszej jeździe na starej kasecie i zębatkach się rozciągnął? Przyłożyłem przymiarkę do łańcucha i jak nowy, 0,75 praktycznie nie wpada. Przykładałem w kilku miejscach. Przywiązałem sznurek na oczku łańcucha, obróciłem tak, żeby był na dużym blacie i zaznaczyłem na nim pozycję sznurka. Z tyłu najmniejsza zębatka. Stanąłem na górce i stałem mocno w korbach. Łańcuch przeskoczył ale nie na kasecie tylko na dużej zębatce z przodu. Nigdy się z tym nie spotkałem. Wizualnie nie widzę, żeby zęby były mocno zjechane. Jak próbuję maksymalnie odciągnąć ręcznie łańcuch od zębatki to jest to ok.3-4mm. Jak się przewieszę na ramie i rękoma maksymalnie próbuję ruszyć pedałami to widać jak łańcuch delikatnie podnosi się na blacie. 

Czy spotkaliście się z tym, że po wymianie kasety i łańcucha, ten przeskakiwał na blacie korby i trzeba było je wymienić? Podobno blaty wymienia się co 2 kasetę. Ja jeździłem na 3 łańcuchach i może to wydłużyło życie kasety. Wydałem już trochę na kasetę i łańcuch. Nie chciałbym wydać kolejnych pieniędzy na marne. Przypomnę, że teraz na małej zębatce jest ok, tylko na tej dużej przeskakuje na maksymalnych obciążeniach. Czy to wina zjeżdżonego blatu czy raczej nowy łańcuch dostał? 

Oto fotki. Piszcie co o tym myślicie20200610_194447.thumb.jpg.1783792e0b8c5afaa1c1da95e4cffcd6.jpg20200610_194711.thumb.jpg.50fea89bb142241b04fc3f21ba2c15c3.jpg20200610_194418.thumb.jpg.54c80ce9b1c961199e9443012117cb03.jpg

Napisano
Teraz, clip7 napisał:

Podobno blaty wymienia się co 2 kasetę

Gdzie to wyczytałeś? W "Naj" czy "Przyjaciółce"? :D

A co do problemu - był poruszany już milion razy, jest też specjalny wątek dotyczący zużycia napędu - wystarczy użyć wyszukiwarki.

Odpowiadając - musisz wymienić również przednie zębatki, skoro na nowym łańcuchu i kasecie nadal przepuszcza. To chyba logiczne...

No i te "czpienie"... :teehee::icon_lol:

Napisano

Hmmm ... 

To dziwne, mój blat wyglądał nieporównywalnie gorzej przed wymianą i nic nie przeskakiwało ... łańcuchy powyciągane do 1,2.  Tyle, że to napęd 10-kowy ale żeby aż taka różnica ?

Napisano
42 minuty temu, clip7 napisał:

Podobno blaty wymienia się co 2 kasetę

to było założenie z systemów 3 rzędowych w przodu i mniej więcej się sprawdzało, teraz przy 1x/2x i naście z tyłu już bym tak nie mierzył tego

chcąc odroczyć koszt blatu w czasie - jak masz starą kasetę i łańcuchy, to rozkuj trzpienie i wstaw spinki, jak to sprawi, że poczujesz się bezpieczniej i dobij napęd
a generalnie koszt blatu nie wypada tak źle w porównaniu do kosztu kasety, więc nie kombinowałbym z nową kasetą i starym blatem

Napisano

A ja jestem zdania, że 1x w Shimano jest mega trwałe i stalowa zębatka M8000 zrobiła u mnie prawie 12 tysia. Wygląda na to, że zrobi jeszcze przynajmniej 2x tyle. Kształt zębów jest idealny, a przez to, że są bardzo szerokie - są nie do zajechania.

 

Wynik:

1 szt KMC X11.93 na nowym napędzie dojechał do 2800km i zaczął przeskakiwać na 13,15T. 

2szt Sram 1110, 3szt KMC X11.93 + nowe koronki 11, 13, 15, 17, 19T - kręcę do dziś. Pierwsze 2tys na sramach, potem sramy w kosz bo to badziewie jest i kręcę na KMC zmieniając co kilkaset km na najkrótszy i najlepiej wyglądający. Dojechałem do 12kkm czyli zrobiłem 9k na tym drugim zestawie i korbie po prawie trzech tysiach. Sramy poszły w kosz, bo po 1000km były dłuższe niż to pierwsze KMC po 2800km.

 

Właśnie w drodze mam nowy zestaw koronek i 4szt XT HG701, mają czekać na półce na pierwszy przeskok. Ani myślę wymieniać zębatkę na korbie.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...