Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

james5

Witam,

Piasta: GIANT Tracker Boost 12x148, łożyska maszynowe

przy ostatniej jeździe zauważyłem, że coś z tyłu "puka", więc zdjąłem koło. Chcąc sprawdzić, czy mam jakieś luzy w piaście ruszyłem lekko tymi końcówkami i trochę mi się odkręciła ta srebrna nakrętka od strony kasety (palcami, żadnymi narzędziami) no i dokręciłem tak mocno jak umiałem ręką. Swoją drogą luzy tak jak myślałem lekkie (aczkolwiek wyczuwalne) są.
I teraz moje pytanie: czy ma ktoś jakiś poradnik, pdf, albo jakiś filmik na yt gdzie ktoś skręca taką piastę? Są te dwie srebrne nakrętki na klucz płaski, jest od strony tarczy jeszcze jedno miejsce do złapania cienkim kluczem płaskim i od strony tarczy jest również miejsce na klucz ampulowy/imbusowy, więc są cztery miejsca, żeby coś gdzieś złapać.

piasta1.jpg

piasta2.jpg

piasta3.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63

Hej,

Widze, ze nikt nic nie pisze...

Z autopsji powiem, ze ta piasta juz chyba tak ma. Znajomy ma trance z ta piasta i juz nie wiem ile razy w niej grzebalismy i zawsze sie rozkreca. Czasami mniej, czasami wiecej, ale zawsze robi sie luz.

Ta piasta jest montowana w Specach i kilku innych markach i zewszad sa narzekania, jak nie na pekajace osie (z lewej strony pod nakretkami) to wlasnie na luzy (czytalem cos na mtbr o luzach w kole w Reignie).

Zycze powodzenia w skrecaniu. Daj znac, w razie jakby Ci sie udalo :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Norbigwgw
      Przez Norbigwgw
      Dzień dobry
      Dostałem stary rower (z naklejki GIANT), którego używam do dojazdów do pracy (~15min) i mam zamiar jeździć cały rok (zima/deszcz/etc.).
      Stan ramy jest chyba całkiem ok - szukałem ognisk rdzy i jakichś poważniejszych problemów, ale raczej prócz wieku to wszystko wygląda ok.
      Natomiast cała reszta jest niezbyt przyjemna w użytkowaniu. Zanim zainwestuje w coś lepszego to chciałbym spróbować przerobić ten rower na najprostszy sposób z możliwych, czyli singlespeeda. Chciałbym kupić wszystkie potrzebne części online. I tutaj pojawiają się pytania, czego potrzebuję i co będzie pasować do tego sprzętu.
      Zrobiłem małą listę potrzebnych części i narzędzi, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.
      Klucz do korby, spinka do łańcucha - mam
      Wolnobieg jednorzędowy - czy będzie pasował każdy?
      Bacik do odkręcenia wolnobiegu
      Korba - też nie wiem co będzie pasować
      Suport - zastanawiam się czy muszę kupować nowy? Prawdopodobnie by się przydał przy okazji wymiany korby, ale jaki wybrać?
      Manetki do hamulców + linki i pancerze
      Łańcuch - chciałbym jakiś grubszy (jak do bmx?) żeby zapobiec spadaniu, ale czy wtedy nie muszę wybrać dopasowanej korby i wolnobiegu?
      Opony dużo cieńsze niż aktualne, ale jednak mają być na cały sezon + nawierzchnia jest bardzo "lasopodobna".
      Jeśli macie jakiekolwiek pytania to proszę o komentarze, odpowiem jak najszybciej. Mogę oczywiście dosłać więcej zdjęć.
      Za każdą pomoc mocno dziekuję!
      Pozdrawiam
      Norbert
       
       




    • prezi
      Przez prezi
      Hej, mam novatec 791 z osią 15x100 z luzem bocznym. Trzeba chwycić mostek i koło i jak się porusza w bok koło to czuć luz. Nie widzę tam żadnych gwintów (w piascie). Po wyjęciu koła z widelca widać, że te dwa elementy, które są przed łożyskami lekko chodzą.  Macie jakiś pomysł? Czy też tak ma po prostu być?
    • AnotherRedDragon
      Przez AnotherRedDragon
      Jakiś czas temu, czyli około roku temu przypadkiem trafiłem na takową piastę. Kupiłem rower, uszkodzony po ostrej kolizji. Tylko ona przetrwala z tylnej części roweru. Po jej renowacji starałem sie wyszukać jakiekolwiek informacje. W sieci takowych jednak nie ma. Nawet jednego zdjęcia czy oferty, a co dopiero opini. Jak dla mnie jest naprawde świetna, ładnie się kręci, ale mogłaby być głośniejsza. Pytanie tylko czy ktoś się z nią już kiedys spotkał, i z czystej ciekawości jaka jest jej realna wartość. Obecnie szykuje na niej koło do nowego projektu maszny do dh którym mam zamiar podzielić sie na forum... :>
    • avax
      Przez avax
      Witam.
      Jestem kompletnym amatorem jazdy. Domyślam się że jest tutaj dużo informacji na ten temat ale jestem tylko kilka dni w kraju i mam za mało czasu. Potrzebuję kupić mocną zaplecioną obręcz 26" . Kaseta 7 rzędowa Shimano z racji osprzętu. Hamulce v brake. Piasta szybkozamykacz. Czy może ktoś wspomóc Swoją wiedzą ?
      Pozdrawiam
    • MD11
      Przez MD11
      Przymierzam się do zakupu roweru na takich kołach: https://www.giant-bicycles.com/int/cxr-2-2021.
      Mają karbonowe obręcze o wysokości 35mm w technologii hookless i fabrycznie miałyby zamontowane opony w systemie bezdętkowym.

      1. Co sądzicie o tych kołach?
      Pewnie ciężko coś konkretnego o nich napisać, bo z tego co się orientuję zostały wprowadzone do sprzedaży w tym roku, ale może mają jakieś widoczne na pierwszy rzut oka minusy lub mieliście doświadczenia z innymi karbonowymi kołami od Gianta?

      2. Zastanawiam się co oznacza dla mnie technologia hookless, bo spotkałem się z opinią, że to jest dobre tylko dla producenta, ponieważ obniża koszty produkcji i podobno takie obręcze są niebezpieczne przy wyższych ciśnieniach, bo jest ryzyko, że opona wyskoczy z obręczy. Nawet nie chcę myśleć czym mogłoby się to dla mnie skończyć w trakcie pokonywania zakrętu na asfaltowej drodze w górach (nie będzie to główne zastosowanie tego roweru, ale zakładam, że gdyby taki wyjazd mi się trafił, to zabrałbym na niego ten rower).

      Używałbym ich z oponami o szerokości 40mm, które mają maksymalne ciśnienie 5 bar / 75 psi.
      Czy 5 barów to jeszcze bezpieczna wartość przy takich obręczach? Widzę, że Schwalbe zaleca 4 bar, tylko czy taka opona będzie wystarczająco twarda przy takim ciśnieniu, żeby jeździć po szutrze i asfalcie z w miarę niskimi oporami toczenia?
      Czy do takich kół można w ogóle zakładać dętki?
      Rozumiem, że stożek przy dętkach to nie problem - widzę, że mają np. wentyle 42 mm, więc przy stożku 35 mm powinno chyba wystarczyć?
      Czy do takich obręczy powinna pasować większość opon, np. Schwalbe G-One? Czy będę musiał kupować ich konkretny rodzaj (widzę, że są różne rodzaje TLE - np. snakeskin, microskin)?

      Schwalbe pisze tak: "there are also state-of-the-art MTB carbon rims without crotchets on the market". Zastanawiam się, czy te obręcze są state-of-the-art gravelowymi obręczami, czy będę miał z nimi same problemy...
×