Skocz do zawartości

[Opona szosowa] Którą oponę wybrać?


nowyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Ostatnio poszła mi opona w szosówce, ale wstrzymuję się z zakupem nowej, bo zastanawia mnie jedna rzecz. Otóż obecnie jeżdżę na rozmiarze 23-622 700x23c i stąd moje pytanko. Czy jeśli kupię teraz taką w rozmiarze 25-622 700x25c, to opona będzie w porządku? Nie będzie luzów? I przede wszystkim, da radę w ogóle taką zamontować? Domyślam się, że to zależy od obręczy, więc sprawdziłem, żeby poszukać jakichś informacji i znalazłem coś takiego: SHP 60 13x622.943/93. Jednak mi to nie mówi zbyt wiele, a może po tym ktoś już będzie w stanie mi odpowiedzieć. Dorzucam zdjęcie rowerku. 

 Pozdrówki;) 

IMG_1054.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Dalej najważniejszego nie widać - potrzeba jeszcze zdjęcia roweru z boku :)

Podlinkuję, bo za duże pliki 

https://wrzucplik.pl/pokaz/1984303---yhne.html

https://wrzucplik.pl/pokaz/1984304---ud4z.html

https://wrzucplik.pl/pokaz/1984308---ym1v.html

https://wrzucplik.pl/pokaz/1984309---lgv1.html

O coś takiego Ci chodziło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz, że nie jestem dwumetrowym bykiem? Nie no świry. Kupiłem ten rowerek jakieś 4 lata temu i nie byłem jakimś super znawcą (jakbym teraz był), więc nie zwracałem uwagi na to, czy rama taka czy taka. A powiedz mi, dlaczego rama jest tak ważna, bo na innym forum, ktoś już zwrócił właśnie na to uwagę. Mogą być z tego jakieś konsekwencje zdrowotne, jakieś bóle, których być nie powinno, czy chodzi tu o coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, nowyy napisał:

A skąd wiesz, że nie jestem dwumetrowym bykiem?

Bo siodełko wbiłeś niemal w ramę? ;) Widać że jesteś standardowego wzrostu, powinieneś celować pewnie w 56'kę (178-184cm masz?) A to koza pewnie 60'ka jak nie 62'ka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo gdybyś był dwumetrowym bykiem nie miałbyś tak nisko siodełka ;)

Nie jestem ortopedą więc nie powiem Ci jakie mogą być konsekwencje zdrowotne, jeśli pojawia się jakiś ból/dyskomfort to sam dobrze o tym wiesz. 

Chodzi właśnie o ten komfort jazdy na szosie, na dobrze dopasowanym rowerze jest ona znacznie przyjemniejsza niż na zbyt dużym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zdradziłem, hahah. 180cm, ale powiem Wam panowie, że jeżdżę w takiej konfiguracji przez cały czas od kiedy go kupiłem i nie odczuwam żadnego dyskomfortu, czy bólu, a w tym "sezonie" jeżdżę niemal dzień w dzień, naprawdę rzadko robię sobie przerwę. 

I teraz przełom.. Sprawdziłem dokładnie tę oponę i okazało się, że rzekoma dziura, to tak naprawdę tylko przetarcie, a poszła dętka. Miałem akurat nową w zapasie, więc zamontowałem od razu. I choć opony i tak będę wymieniał, bo są już wysłużone, to przynajmniej mogłem się dziś jeszcze przejechać. Podniosłem siodełko i kierownik trochę wyżej i może faktycznie sylwetka była bardziej poprawna, ale za to jechało się znacznie gorzej, a pogoda dzisiaj super na jazdę. Czułem jakiś dziwny opór i że łydki muszą pracować ciężej. Nie tego się spodziewałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

Nie mówię że od razu na takim rowerze będzie Ci się jeździło źle. Jeśli jest okej to tylko się cieszyć. 

Ale jak się izolacja domowa skończy a sezon zacznie na dobre przymierz się z ciekawości do jakiejś szosy w rozmiarze 55/56 - tak żebyś miał porównanie ;)

W porządku, sprawdzę jak to wygląda. A wracając jeszcze do opon, polecasz jakieś konkretne do stówki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Bontragera, na oponach Treka jeszcze się nie zawiodłem, czego nie mogę powiedzieć np. o popularnym Continentalu Ultra Sport.

Kwestia bieżnika i ewentualnej wkładki. 

Ja jestem bardzo zadowolony z AW1 - zmieniłem je w fitnessie którym jeżdżę do pracy, po tym jak na Ultra Sportach złapałem dwie gumy w stosunkowo krótkim czasie. Od tego czasu święty spokój. A nie jest też nie wiadomo jak ciężka. 

Ewentualnie Ultra Sport Plus - mieliśmy klienta który wracał kilka razy w ciągu paru tygodni na zmianę dętki - w końcu zdecydował się zmienić oponę na wersję z wkładką i od tego czasu go nie widziano :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do rozmiaru, zbyt długą ramę skompensowałeś obróceniem kierownicy do góry, przybliżyłeś i podniosłeś tym łapy ale zlikwidowałeś prakrycznie dolny chwyt, w którym nie sięgniesz palcami do klamek.

co do opon, zrknij na duro stinger,  dwa lata jedną gumę na nich złapałem i dość dobrze się toczyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2020 o 01:28, radziuGD napisał:

Wracając do rozmiaru, zbyt długą ramę skompensowałeś obróceniem kierownicy do góry, przybliżyłeś i podniosłeś tym łapy ale zlikwidowałeś prakrycznie dolny chwyt, w którym nie sięgniesz palcami do klamek.

co do opon, zrknij na duro stinger,  dwa lata jedną gumę na nich złapałem i dość dobrze się toczyły

Właśnie wiem, odczuwałem to odchylenie do góry przy ostatniej jeździe. 

Sprawdziłem te opony i zastanawiam się, gdzie jest haczyk. 120 TPI, ważą ok. 190g, a znalazłem je nawet za niecałe sześć dych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie haczyków brak. Fajne opony za świetną kasę. Miałem kiedyś slickster 25c, były trochę cięższe niż podają, bodajże jedna 208 a druga 209g. Nie było z nimi żadnego problemu, cicho, w miarę szybko, bez przebić.

Teraz szukam 28-30c i biorę pod uwagę duro ale w takim rozmiarze znalazłem je za 80 pln/sztuka więc chyba dorzucę do czegoś innego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...