Skocz do zawartości

[sztyca regulowana] 30.9 do 700 zł


grzes941

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Rozglądam się za sztycą myk myk do rowerku, rzuciły mi się w oczy dwa modele:

-GIANT CONTACT SWITCH 150mm

-Kind Shock ETEN INTEGRA 125mm

Moje pytanie brzmi, którą byście wybrali. Ewentualnie sztyca innego producenta w podobnych pieniążkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Ilia Używam jej już ponad rok. Problemów absolutnie żadnych. Było błoto, był kurz, były upadki (raz mi ją nawet przekręciło z siodełkiem w zaciśniętej ramie) i dalej działa jak nowa. Dbam jedynie o czystość uszczelki po każdej jeździe. Zazwyczaj szmatka, a czasami potraktuję środkiem Fork Juice od Juice Lubes. Przegląd planuję dopiero na koniec tego sezonu. Mam wersję z zewnętrznym prowadzeniem linki i raz mi się zatarła w pancerzu, ale warunki były takie, że miała prawo. ;) Wersji z linką poprowadzoną w ramie ten problem raczej nie dotyczy. Porównania do innej sztycy też nie mam bo to mój pierwszy myk-myk, ale KS znajomego zdążył się przez ten czas dwa razy zapowietrzyć. Ogólnie polecam. Razem z manetką Wolf Tooth działa mi to super. Pełna kontrola nad tempem chowania i wysuwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Twoja się nie zapowietrzyła ani razu. Tego zapowietrzania się boję. Często jeżdżę w trudnym terenie gdzie rower trzeba przenosić i łapiąc za siodełko mógłbym zapowietrzyć. Do tej pory miałem trzy Command Post i problem zapowietrzania się ich nie dotyczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się nie zdarzyło ani razu, a też czasami za siodełko złapię, chociaż staram się na to uważać. Zanim kupiłem to myślałem nad Bikeyoke Revive, ale nie znalazłem w sensownej cenie. Wtedy jak linkę zatarłem to rower wyglądał tak:

img000001.jpg.4eb77cfa946c27b1c5dc74a9b850dade.jpg

System zewnętrznego mocowania tez jest spoko. Dwoma palcami można ją odpiąć i przeczyścić pancerz, wymienić linkę itp. Nie żałuję zakupu, szczególnie, że nową na gwarancji można dorwać za 1100-1200zł. Kashima niewiele droższa, a outlety to wiadomo. ;) Jak masz gdzieś tanio to się nie zastanawiaj tylko bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ilia napisał:

A Twoja się nie zapowietrzyła ani razu. Tego zapowietrzania się boję. Często jeżdżę w trudnym terenie gdzie rower trzeba przenosić i łapiąc za siodełko mógłbym zapowietrzyć. Do tej pory miałem trzy Command Post i problem zapowietrzania się ich nie dotyczył.

Rozwiń proszę myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosząc rower za siodełko do mechanizmu wypełnionego olejem może dostać się powietrze i wtedy ze sztycy regulowanej robi się trochę sztyca amortyzowana. Przynajmniej tak mi wiadomo. Do tej pory ze sztyc zajmowałem się tylko swoją. Sztyca Revive ma śrubę pod jażmem służącą do odpowietrzania. Myślę, że ta sztyca ma chyba gorszy mechanizm od sztycy Transfer, skoro dali tą śrubę do odpowietrzania. Czytałem, że użytkownicy tej sztycy odpowietrzają ją 3-4 razy w roku.

Trochę dawnej jak w Srebrnej Górze kierowców nowych zatrudniali to ludzie ich upominali by nie wkładali roweru na przyczepę za siodełko bo się może zapowietrzyć.

18 minut temu, Brombosz napisał:

Jak masz gdzieś tanio to się nie zastanawiaj tylko bierz.

Na polu walki została tylko ta więc biorę ją nawet jak jakoś tanio nie będzie. Mam rysunki techniczne tej sztycy. Wersja z kablem na zewnątrz ma w środku te same mechanizmy. Do dołu sztycy idzie obok tłoczyska taki cienki, płaski pręcik, a dalej jest to samo co w wersji z kablem od dołu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten problem nie wystąpił choć wielokrotnie podnosiłem czy pchałem rower za siodełko, postaram się tego unikać. Natomiast wydaje mi się, że od samej nowości sztyca rusza się w niewielkim stopniu na boki w poziomie. Jest to niewyczuwalne podczas użytkowania, no ale nie powinno mieć miejsca. Może jak oddam kiedyś na serwis to coś zaradzą. Sztyca regulowana Bontragera montowana seryjnie w Treku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, TjakTomek napisał:

Jest to niewyczuwalne podczas użytkowania, no ale nie powinno mieć miejsca.

Dzięki temu luzowi do wysunięcia się sztycy potrzebna jest mniejsza siła. I dzięki temu potrzeba mniej siły by ją schować. Przydatne to jest zwłaszcza przy szybkiej jeździe w mocno zmieniającym się terenie, gdzie na sekundę przed zdajesz sobie sprawę, że musisz wcisnąć sztycę, bo wbijasz zaraz na ściankę, a nie zdążysz już jej obciążyć dosyć mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...