Skocz do zawartości
cyklon

[Lazaro Integral V3 2015] Wymiana części

Rekomendowane odpowiedzi

cyklon

Hej.

W 2015 roku kupiłem rowerek wymieniony w tytule, w sumie za namowami tutejszych forumowiczów :). Super sprzęt, przyjemność z jazdy - dziękuję.

Tutaj jest jego osprzęt: https://archiwum.allegro.pl/oferta/juz-jest-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-2015-i5135488001.html

Wyjeździłem już nim ponad 7000km. Opony już są łyse - ostatnio w ciągu miesiąca dwa razy dętkę wymieniałem bo szkło się wbijało.

Jedyne co przez ten czas robiłem - smarowanie łańcucha, i wymiana klocków hamulcowych. Wydaje mi się, że już czas trochę zainwestować:

Na start myślałem wymienić łańcuch, czy ten będzie odpowiedni?, jeżeli nie to poproszę inne opinie - https://www.ceneo.pl/28153693#tab=click

W jakimś temacie przeczytałem, że niekoniecznie trzeba wymieniać kasetę tył przy wymianie łańcucha - czy jednak trzeba? - jeżeli tak to poproszę jakąś propozycje?

Opony - nie mam pojęcia co wybrać. 90% mojej jazdy to asfalt i chodnik, 10% utwardzony piach i ścieżki w lesie. Co byście zaproponowali?

 

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez cyklon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przy takim przebiegu na 99% łańcuch razem z kasetą.

Łańcuch CN-HG93 nie jest zły. Blisko 2x taniej kupisz lepszy KMC X9.93 albo .73.

Jeśli byłeś zadowolony z opon to kup takie same. Jak chcesz coś lepszego, długowiecznego i odpornego na przebicia to schwalbe marathon albo marathon plus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyklon

Dziękuję. Jaką kasetę ?

Co do opon - to jest mój pierwszy rower który sobie kupiłem - szczerze nie mam pojęcia jak by się jeździło przy innych oponach. Taka sama na przód i tył? Obecnie zamontowane są oryginalne - CST 28” 700 x 38C.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Kasetę najtańszą o takim samym zakresie (11-34?) .

Te CST to plastikowe (nylonowe dokładnie rzecz ujmując) są. Na wilgotnym asfalcie przyczepność jak na lodowisku. Polecam te co wspomniałem wyżej (drogie) ew. bez fajerwerków (bez wkładki antyprzebiciowej i szbciej się zużywające) mitas valrus 28x1.6".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyklon

Dzięki. Jakby ktoś jeszcze chciał coś dodać to poproszę. W weekend jak będę miał czas to zamówię opony, łańcuch oraz kasetę.

Najpierw jeszcze podliczę tą pojemność kasety.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Po co coś chcesz liczyć? zobacz ile zębów mają skrajne koronki i kup taką samą. Do tego przyda Ci się jeszcze klucz do kasety i bacik oraz skuwacz do łańcucha.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyklon

11:32. Dzieki;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularny

  • Podobna zawartość

    • CzerwonyChlopak
      Przez CzerwonyChlopak
      Witam, mam mianowicie problem ze sterami rowerowymi.Na początku lutego postanowiłem, że zrobię serwis sterów, poszło idealnie ładnie przesmarowałem, następnie potem złożyłem.
      Mianowicie problem zaczął się 2 dni temu, jak zacząłem robić serwis amora, zdjąłem ramę z widelca, stery rozebrałem, ale zgubiłem (nie wiem, jak się to nazywa, ale to taka uszczelka, gumeczka płaska) która jest na początku amortyzatora i potem na nią idzie wianuszek z łożyskami (nie wiem, czy dobrze piszę)Po tym jak złożyłem bez ten gukeczki kierownicą ciężej sie obraca, znaczy sama się obróci, ale czuć, że coś ją zatrzymuje. W rower włożyłem dużo pracy. W ciągu dalszym nie jestem pewniej, czy to są stery Neco H142, wnioskuję z ofert i przeczytanych podzespołów roweru oferty. Chciał bym je wymienić na te same, ponieważ dla swojej świadomości, chcę mieć spokój, ale przy okazji przydałoby się nowe stery, problem w tym, że właśnie nie jestem pewnien jakie to są, czy ahead, czy półzintegrowane.
      Czy jest ktoś mi w stanie pomóc, Pozdrawiam
    • CzerwonyChlopak
      Przez CzerwonyChlopak
      Witam, mam mianowicie problem ze sterami rowerowymi.Na początku lutego postanowiłem, że zrobię serwis sterów, poszło idealnie ładnie przesmarowałem, następnie potem złożyłem.
      Mianowicie problem zaczął się 2 dni temu, jak zacząłem robić serwis amora, zdjąłem ramę z widelca, stery rozebrałem, ale zgubiłem (nie wiem, jak się to nazywa, ale to taka uszczelka, gumeczka płaska) która jest na początku amortyzatora i potem na nią idzie wianuszek z łożyskami (nie wiem, czy dobrze piszę)Po tym jak złożyłem bez ten gukeczki kierownicą ciężej sie obraca, znaczy sama się obróci, ale czuć, że coś ją zatrzymuje. W rower włożyłem dużo pracy. W ciągu dalszym nie jestem pewniej, czy to są stery Neco H142, wnioskuję z ofert i przeczytanych podzespołów roweru oferty. Chciał bym je wymienić na te same, ponieważ dla swojej świadomości, chcę mieć spokój, ale przy okazji przydałoby się nowe stery, problem w tym, że właśnie nie jestem pewnien jakie to są, czy ahead, czy półzintegrowane.
      Czy jest ktoś mi w stanie pomóc, Pozdrawiam
    • Dantob
      Przez Dantob
      WItam mam problem. Chcę złożyć koło lecz nie wiem jak dobrać długość szprych(zaplot na 3 krzyże).
    • Pawel20044
      Przez Pawel20044
      Witam ostatnio kupiłem rower a mianowicie dartmoora primala, jeździłem nim wczoraj i dzisiaj a tu nagle zobaczyłem to. Nie co się stało nie wiem czy to ja zrobiłem ale nie skakałem czy to będzie przeszkadzało i czy jest możliwość że pęknie mi rama całkowicie. Oddawać go do sprzedawcy? Czy jeździć tym bo się nic nie stanie? 


    • Gość Michał
      Przez Gość Michał
      Dzień dobry,
      Proszę o pomoc w ocenie tego konkretnego roweru;
      https://www.olx.pl/oferta/giant-crs-2-0-sport-series-CID767-IDpBNsW.html
      Jestem po rozmowie ze sprzedawcą, to handlarz używanymi rowerami - można zobaczyć jego ofertę na olx. Z racji tego, że mieszka w mojej okolicy zaoferował przywiezienie roweru do mnie abym przez kilka dni sprawdził, czy mi odpowiada. W cenie proponuje także przegląd zerowy w: https://pl-pl.facebook.com/SportAtelierPL. (raczej uczciwe podchodzi do sprawy)
      Według sprzedawcy rower pochodzi od kolegi pracującego w Wielkiej Brytanii, skąd ściąga je na nasz rynek. Moje poszukiwania, co do modelu, doprowadziły mnie do https://www.thebikelist.co.uk/giant/crs-bikes, z czego wnioskuje, że baranek i niektóre rzeczy z osprzętu otrzymał on dzięki byłemu właścicielowi znającemu się nieco na przeróbkach.
      Zapoznałem się z poradnikami co robić przy kupnie używanego jednośladu, ale nie jestem pewien co do rozmiaru ramy. Właściciel pisze 48cm (19" ?- mówi że jest mały), czy przy 173 cm wzrostu i +- 80 cm przekroku będzie nadzieja na dopasowanie?
      Przechodząc do meritum, co sądzicie o tym rowerze, biorąc pod uwagę cenę 550 PLN (na razie) to dobra okazja?
      Więcej napiszę, gdy rower do mnie dotrze.
       Dziękuję i pozdrawiam!
       
×