Skocz do zawartości

[eMTB - Hardtail 29er] zakup do 15 k


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuje zakup elektryka, mam 185 cm wzrostu ok 92 kg. Budżet +- 15 - 16 k.

Wytypowałem 3 sztuki :)  

1.  https://www.specialized.com/pl/pl/mski-turbo-levo-hardtail-comp-29/p/159114?color=239464-159114

2.  https://www.bikester.pl/cube-reaction-hybrid-slt-500-kiox-rower-elektryczny-hardtail-niebieski-857668.html

3. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-elektryczne-mtb/powerfly/powerfly-hardtail/powerfly-5/p/23179/?colorCode=black

 

Planuje wycieczki max 50-60 km szuter, polne ścieżki, las. (na razie beskid niski, bieszczady). 

Pomóżcie który rower wybrać. Może macie doświadczenie z tymi maszynami.  Najlepszy osprzęt ma cube,  najbardziej podoba mi się spec :)

 

Z góry dziękuje za opinie.

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez XjanekX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej rady wprost - kup ten nie dostaniesz . Chyba nikt na forum nie jeździł na wszystkich tych rowerach , a nawet na e bikach wszystkich tych firm . Poza tym wybór roweru to zawsze subiektywna sprawa . Tobie ma się podobać , i tobie ma się dobrze jeździć .

Osprzęt porównałeś sam , o estetyce nie będziemy dyskutować . Ja zwrócę uwagę na 3 inne rzeczy

1. Geometria . Moim zdaniem najważniejsza rzecz w rowerze . Trzeba usiąść i przymierzyć się ( czyli dla mnie odpadają zakupy w necie )  . Najlepiej było by się przejechać . Wszystkie rowery mają tabelki z geo  więc jeśli się na tym rozeznajesz to możesz porównać . Ale ....  to też nie takie proste . Właśnie przymierzałem się do zakupu e cuba  ( niższy model niż Ty ) . Cuby mają opinię krótkich rowerów i potwierdza to tabelka . Mój wybór padł na koła 27,5 i ramę 18" . Bardzo się zdziwiłem bo okazało się że do długości nie mam większych zastrzeżeń ale rower ma nieakceptowalnie wysoki przedkrok . 18" przy wzroście 179 okazał się za wysoki . Już sama długość sztycy wskazywała że powinien na nim jeździć ktoś wyższy ( a dla takiego rama będzie faktycznie krótka )  . Czyli wniosek jest taki że rower zawsze trzeba przymierzyć .

2. Silnik . Trek i Cube mają silniki Boscha ..... CX . Nie jeździłem na innych więc nie mam porównania ale na CX jeździ się przyjemnie . Kiedyś na forum krążyły niepochlebne opinie o silnikach Boscha ale to tyczyło raczej wcześniejszych wersji . Z moich doświadczeń i rozmów z innymi użytkownikami wynika że CX są ok . Aku 500 spokojnie wystarczy na górskie wycieczki 60 km . Przy racjonalnym korzystaniu ze wspomagania energii powinno wystarczyć na ok 40 km podjazdu ok 10% . Czyli można zrobić górską pętlę ok 80 km . Pisząc o racjonalnym wspomaganiu mam na myśli korzystanie z trybu eko na lekkich podjazdach  , tur na podjazdach ok 10% i e MTB sporadycznie na ściankach które na normalnym rowerze było by ciężko podjechać . Po równym , przy dobrej nawierzchni jeździ się bez prądu . No chyba ze wiatr czy piach/błoto . Silnik ma 4 tryby wspomagania . Niestety e MTB jest automatyczny i nie wiadomo co tak naprawdę jest włączone . Czytałem że rower zbyt wcześnie włącza max wspomaganie czyli turbo . Silnik sam z siebie ( bez prądu ) stawia wyczuwalny opór . Tzn jest on wyczuwalny jeśli zdejmiesz łańcuch i pokręcisz korby ręką , w czasie jazdy nie wyczuwam irytujących  oporów ( jednak one istnieją ) .  https://www.bosch-ebike.com/en/service/range-assistant/  taka zabawa .

Nie wiadomo jaki silnik jest w Specu . Kiedyś montowali Brose . Podobno dobre ale rzadko spotykane i ja nie spotkałem się z szerszymi informacjami . Brose  bez prądu nie stawia dodatkowych oporów - silnik jest odłączany od korb . Czytałem gdzieś że silniki w specach można personalizować przy pomocy aplikacji na smartfona .

3. Opony , a raczej ich szerokość . W Specu 2,3 " , w Treku 2,4  ( jeździłem na XR3 w wersji 2,35 i są genialne ) w Cube 2,6 ! Opony niby zawsze można zmienić ale zwróć uwagę na szerokość obręczy  -  w Specu 25 , w Treku  23 , w Cube 30 . 

Aha i jeszcze taka drobnostka . Cube ma mocowanie na 2 bidony . To na rurze podsiodłowej uniemożliwia wsunięcie sztycy do końca . Na rowerze który mierzyłem nie mogłem opuścić jej dostatecznie nisko do stromych zjazdów ( oczywiście nie każdy tak robi ) . Również Trek ma 2 mocowania ale nie wiem czy ma też problem z opuszczaniem sztycy .

No i chyba na tyle :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...