Skocz do zawartości

[do 1500] Rower crossowy duży - 195

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Poszukuję roweru crossowego średniej klasy do jazdy rekreacyjnej. Przeznaczony głównie do dróg podmiejskich , miejskich i na ścieżki leśne. Zależy mi na wytrzymałości, solidnej konstrukcji i odpowiednim rozmiarze ramy. 195/110. Nie zależy mi na tym żeby rower był 2019 newageimbalancesh*t. Jeżeli będzie dużo tańszy 2017/ 2016 a jego jakość nie ustąpi tym najnowszym modelom to chętnie.

Jako że jestem totalnie zielony w tym temacie, będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Wczoraj trochę googlowałem w tej sprawie, ale specyfikacja produktu, czyli  jaka marka i model poszczególnych części nic a nic mi nie mówią. Będę wdzięczny za wsparcie w którymkolwiek z wymienionych zagadnień:
- przykładowe produkty + dlaczego
- na co zwracać uwagę przy wyborze
- jakie firmy polecacie jakich lepiej unikać
- czy w tej kategorii cenowej to ma duże znaczenie? czy raczej rowery ~1500, są w przybliżeniu na jedno kopyto

Zastanawiam się jeszcze jaka może być różnica cenowa między nowym a używanym rowerem w tej półce cenowej. Bo jeżeli nie przekracza 500 zł to wydaje mi się, że chyba lepiej kupić nowy produkt i mieć spokojną głowę, że gdzieś są poukrywane wady. A sam tego nie zweryfikuję, bo się nie znam.

Napisano

Unibike Flash. Może być ciężko za 1500 ale lekko ponad powinno się udać. Chyba że znalazłbyś ubiegłoroczny model bez hamulców tarczowych to będzie taniej. W sumie wystarczyłby Ci i nieco tańszy model Prime. 

Rozmiar 21/23", najlepiej byłoby się przymierzyć. 

Dlaczego? Solidna rama i solidne koła. I na te dwa parametry w pierwszej kolejności zwracałbym uwagę. W wielu tańszych rowerach, typu Kands, Lazaro itd możesz mieć nieco lepszy osprzęt ale słabsze koła - a przy sporej wadze czeka Cię częstsze centrowanie. Także zwracałbym uwagę na dobre obręcze i markowe szprychy - będzie to pewnie Sapim albo CN Spoke.