jacekad82 Napisano 23 Lutego 2019 Napisano 23 Lutego 2019 Witam, W temacie rowerów szosowych jestem raczej laikiem ... W związku z tym chcialbym prosic Was o poradę ..... W najbliższych dniach planuje zakup jakiegoś roweru szosowo przełajowego w budżecie do 6-7000PLN. Generalnie rowerem tym bede jezdzil po w miare dobrze utrzymanym asfalcie ale od czasu do czasu będą to lekkie szutry bez dużych i ostrych kamieni (na typowe górskie warunki mam dobre MTB). Znajomy polecil mi firme Canyon - podobno stosunek jakosc do cena jest najlepsza. Czy polecacie te marke ? Na początek wziąłem na tapetę kilka modeli tej formy ... prosze o Wasze opinie: https://www.canyon.com/pl-pl/tools/bike-comparison/#biketype=1&bike1=4363&bike2=4362 - czy warto dopłacać aż tyle do carbonowej ramy w tym modelu roweru (dodam ze w zawodach jeżdżę sporadycznie, jestem raczej amatorem) - te modele różnią się również przerzutka, czy zatem SRAM RIVAL i APEX rozna sie az tak bardzo ? Jak sie ma np. SRAM APEX do shimano 105 ? Bralibyście w ogole pod uwage SRAM-a ? https://www.canyon.com/pl-pl/road/ultimate/2019/ultimate-cf-sl-7-0.html - jako alternatywe boore pod uwage ten model rowniez aczkolwiek mam obawy odnosnie jego uzytecznosci na szutrze bub dziurawym, nierównym asfalcie warto wogole brac ten model pod uwagę ? https://www.canyon.com/pl-pl/tools/bike-comparison/#biketype=1&bike1=4351&bike2=4352 - to kolejna alternatywa ktora biore pod uwage, ale tutaj znowu mam obawy o użyteczności tych modeli na szosie, będzie dużo wolniejszy ? Prosze Was o poradę który model wybralibyscie będąc na moim miejscu. Z góry serdecznie Wam dziękuję !
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Lutego 2019 Mod Team Napisano 24 Lutego 2019 Może zacznij od przymiarek porównywalnych modeli na polskim rynku Powinieneś też wybrać materiał ramy - alu, czy karbon... Tu dobrze widać jak moda winduje cenę - aluminiowy Grail jest w cenie karbonowego Ultimate... Canyon jest marką wysyłkową, co nie każdemu odpowiada, podobnie jak warunki gwarancji. Co do napędu, to Sram ma gorących zwolenników, ale i przeciwników. Przy przewadze zastosowania w terenie, typowa grupa szosowa od Shimano będzie miała problem ze "sztywnością" napędu - latający łańcuch itp., ale to Ciebie nie dotyczy, bo masz przecież zamiar śmigać głównie po asfalcie. Dochodzą jeszcze niuanse typu : zwykłe szosowe szczęki vs. hydrauliki, oraz QR vs sztywne osie. PS Te Inflite są paskudne
MartinGIR Napisano 7 Marca 2019 Napisano 7 Marca 2019 Jezeli bedziesz jezdzil tylko sporadycznie na lekkich szutrach to spokojnie mozesz brac standartowa szosowke. Bradzo czesto przejezdzam przez szutrowe drogi na Cannondale SuperSix Evo Hi-Mod z Pirelli P Zero Velo 25mm oponami i jezeli tylko jest sucho (lub suchawo) to nie ma zadnych problemow. Na poczatku tego roku bylem na Sardyni gdzie wypozyczylismy z dziewczyna Canyony: ja bylem na Ultimate a ona na Endurace; obydwa carbonowe. Jezdzlismy ~ 40% po "strade bianche" i to niektore nadajace sie bardziej na XC MTB (w tych momentach bylo ciezej) i absolutnie dawalismy sobie rade a wrecz Endurace (z 28mm Conti 4K S) byl rewelacyjny (ten byl z z tarczowymi). Niemniej kupowanie roweru baz jazdy probnej moze nie byc idealne. Moj wynajety Ultimate mial praktycznie identyczne reach/stack do mojego Canona SS ale na tym Ultimate jezdzilo mi sie nie za dobrze. Nie chcialbym reklamowac specjalnej marki i modelu ale mialem pare lat temu Cannondale Synapse Hi-Mod i jest to cos bardzo porownywalnego do Canyona Endurace jezeli chodzi o uzytkowosc. Jako "codzienny rower" z konkretna czescia na szutsze bylby absolutna bomba. Polecam spojrzec i moze uda ci sie gdzies go przetestowac i moze znalezc niezla okazje kupna. Oczywiscie jest cala masa innych rowerow ktore bardzo fajnie podejda pod twoja kategorie. Powodzenie w wyborze, zakupie i jezdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.