Skocz do zawartości

[amortyzator tylny] Rock Shox monarch r - awaria


Karoleq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :yes:

Od sierpnia tego roku jestem posiadaczem roweru Dartmoor Blackbird z damperem rock shox monarch R. Jakiś czas temu damper zaczął dziwnie pracować, ale ostatnio wydarzyła się katastrofa. Mimo napompowania go pod moją wagę damper nie utrzymuje poprawnego sagu (ciśnienie jest ok) na przykład pusty rower siedzi na 20% sagu, gdy usiądę damper wygląda jak na zdjęciu (70% sagu?) :D Damper jest jakby zassany do środka :wacko:

Uniemożliwia to normalną jazdę, bo praktycznie co chwilę ocieram pedałami o drogę i skok jest prawie zerowy, do tego odbicie działa fatalnie.

Damper został zbadany u lokalnego majstra który cieszy się dobrą opinią i nie był w stanie stwierdzić usterki, uszczelki są w porządku, nie chciałem ingerować na większą skalę aby nie stracić gwarancji, więc skończyło się na takich oględzinach. Może to być jakaś wada fabryczna? 

O ile dobrze zrozumiałem ponoć powietrze przedostaje się do komory negatywnej, ale nie wiadomo dlaczego, skoro uszczelki i inne rzeczy są ok. 

 

I teraz moje pytania - mam jakąkolwiek szansę aby to zostało uznane na gwarancję i naprawione? Czy lepiej aby nie tracić czasu, i się nie stresować od razu wysłać go do serwisu który się specjalizuje w naprawie zawieszenia (na przykład spider suspensions)? 

 

Aktualnie nie uśmiecha mi się kupowanie nowego dampera, mam dosyć ograniczony budżet. Wiosna się zbliża, więc szkoda żeby rower stał niesprawny. 

Obawiam się odpowiedzi sklepu w stylu - to jest element który pracuje, zużywa się a ja niesamowicie katowałem rower i wykonywałem nie wiadomo jakie ewolucje, więc nici z gwarancji...

 

 

Z góry dzięki za odpowiedzi, będę wdzięczny za wszystkie porady :thanks:

 

XD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co kojarzę RockShox nie odmawia rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego, bo "ktoś to serwisował". O ile nie znajdą w środku czegoś, czego w amortyzatorze być nie powinno - nie robią problemu.

"Lokalny majster" - wszystko jasne w sumie. Wyślij do prawdziwego serwisu, albo ogarnij temat samemu, na podstawie instrukcji serwisowych, o ile masz potrzebne narzędzia, uszczelki, oleje i smary.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wyślij damper do Wicha, full serwis Monarcha z wymianą uszczelek 150pln:

http://www.wichuworkshop.pl/cennik-serwis-amortyzatorow/

i będzie w miarę szybko. Możesz słać na gwarę, ale tu trzeba się liczyć z tym że będziesz czekał nawet kilka miesięcy, a sezon tuż, tuż.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Fordoniak napisał:

Z tego, co kojarzę RockShox nie odmawia rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego, bo "ktoś to serwisował". O ile nie znajdą w środku czegoś, czego w amortyzatorze być nie powinno - nie robią problemu.

"Lokalny majster" - wszystko jasne w sumie. Wyślij do prawdziwego serwisu, albo ogarnij temat samemu, na podstawie instrukcji serwisowych, o ile masz potrzebne narzędzia, uszczelki, oleje i smary.

Akuratnie majster miało być raczej bardziej żartobliwym określeniem, to jeden z lepszych serwisów w Rzeszowie. Nigdy nie serwisowałem sam amortyzatora <_<

10 minut temu, sznib napisał:

Wyślij damper do Wicha, full serwis Monarcha z wymianą uszczelek 150pln:

http://www.[reklama-bez-zgody].pl/cennik-serwis-amortyzatorow/

i będzie w miarę szybko. Możesz słać na gwarę, ale tu trzeba się liczyć z tym że będziesz czekał nawet kilka miesięcy, a sezon tuż, tuż.

Tylko, że właśnie według serwisu w którym go sprawdzali uszczelki są ok i wszystko powinno być git. Po sprawdzeniu go i złożeniu do kupy wszystko działało super na początku ale po 30 kilometrach znowu się zepsuło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że właśnie według serwisu w którym go sprawdzali uszczelki są ok i wszystko powinno być git. Po sprawdzeniu go i złożeniu do kupy wszystko działało super na początku ale po 30 kilometrach znowu się zepsuło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
55 minut temu, Karoleq napisał:

Wszystko na części było rozkładane, ponoć po rozkręceniu wszystko "wybuchło" i wyleciało ze środka.

Ten "majster" wiedział o komorze IFP gdzie jest duże ciśnienie? Rzędu 300 psi? 

Prawdopodobnie masz problem z komorą negatywną ( angole określają ten stan jako "stuk down " - poszukaj w internetach) , która z różnych przyczyn nie może wyrównać ciśnienia ( powodem może być zablokowany port między komorami ). 

BTW- Monarchy nie lubią niskich temperatur ( tak na marginesie, jeśli to się stało niedawno).

Oddaj do serwisu specjalizującego się w tłumikach, a nie do wioskowego speca.

Można spróbować ostrożnie odkręcić puszkę i porządnie nasmarować/naoliwić uszczelki . Może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Tak niestety kończy się serwisowanie bardziej skokplikowanych rzeczy u lokalnych majstrów. Wyslij do Wicha i bedziesz mial sprawny damper z gwanacją na usługę. Jesli lokalnemu majstrowi coś wybuchło to raczej powonieneś omijać go szerokim łukiem. Co to znaczy, że nieobciążony rower ma 20% SAG? Jeśli dosłownie to co napisano to za mało napompowany jest 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

bardziej skokplikowanych rzeczy u lokalnych majstrów

Znaczy zależy od tego czy lokalny majster wie o co chodzi czy raczej nie wie

Ostatnio w PIKE w komorze powietrznej podczas serwisu czyściłem ze smaru ŁT 43

Edytowane przez piter614
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo widzisz w pracy z "cyklu ŁT4/ ŁT4S3, to mam od ciemno zielonego idącego w brąz, przez zielony po jasno zielony przeźroczysty. Od konsystencji przeciętnego smaru po taki jak slickoleum..., kwestia producenta. Co prawda takie coś co opisujesz, to można w przekładnie zębatą rypnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...