Skocz do zawartości

[kaseta] koronka 38T - gdzie?


jastu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

posiadam obecnie kasetę sram 11-36 (10 rzędów) i chciałbym w niej trochę zmienić układ koronek

obecnie jest tak 11-13-15-17-19-22-25-28-32-36T

optymalnie mogło by być 11-13-16T -19-22-25-28-32-36T- 38T (bez 15 i 17 - wchodzi 16, a za 36 wchodzi 38)

ewentualnie tylko zmiana 38 za 36......może z przodu zamiast 22T wstawić 20T?

gdzie szukać takich zabawek? tylko na ebay znalazłem jedną ofertę na 38T

dzięki!

Napisano

Są kasety 11-40 od Sunrace,  11-13-15-18-21-24-28-32-36-40, zębatka 38 chyba nie występowała, najmniejsze były 40 T do 10-tek. Zresztą dokładanie dwóch zębów za parę stów było by bez sensu (a tyle kosztowały takie wynalazki kiedy jeszcze się przerabiało napędy 2x10 na 1x10). 

Napisano

Też polecałbym kasetę Sunrace. Z twojej rzeźby wyszedłby trochę potworek z dziwnymi skokami przełożeń pod koniec zakresu - albo najpierw 4, a potem 2T, albo od razu 8T. Noga by Ci do "wiadra" wpadała przy redukcji.

Zębatkę 20T da się kupić nawet w Polsce, ale żeby ją zamontować trzeba podpiłować okolice gniazd śrub w korbie, bo inaczej będzie się na nich opierał łańcuch.

Napisano

obecnie mam 21T z przodu - 20T byłoby z tego samego źródła : ) temat się toczy, nie dostałem jeszcze odpowiedzi

pytam o koronkę 38, bo pewnie przeżyła by rower i kilka kaset, ewentualnie mógłbym jeszcze po dodaniu 38T wyrzucić 11T i 13T z dołu i wstawić 12T

 

Napisano

Ja zapytam jedynie: po co? Czemu ludzie tak utrudniają sobie życie? Jest tyle świetnych, niedrogich, gotowych rozwiązań, wystarczy poszukać, policzyć, poskładać wszystko do kupy...

Napisano

Jak wyżej + po co przełożenia typu 22x38 ( 0,579 )? Czy 20x36. ( 0,555 ) Pytam z ciekawości co na takim przełożeniu można robić bo chyba mam słabą wyobraźnię. 

Napisano

Pewnie że można. Jak już pisał seraph - by montować 20T trzeba piłować korbę. By uzyskać podobne przełożenie co 20x36 można użyć 22x40 (0,55) będzie zdecydowanie łatwiej i taniej. 

Napisano

Mój sąsiad ma srogie przełożenie, nie wiem jakie, ale jak kręci to w miejscu prawie stoi. Na dzielnię prowadzi stromy podjazd 200-400m zależnie od wybranej drogi. Sąsiad czasem wciąga tak wózek z dwoma dzieciakami za rowerem.

Napisano

Z doswiadczenia powiem ze taka rzezba z kasetami mocno uposledza zmiane przelozen. W dobie tanich kaset 11-40 imho gra nie warta swieczki, jak juz to kilkukrotnie napisano.

Napisano

Panowie, mam rower z napędem 1x11 (11-42) - po 2 latach użytkowania wyleczyłem się tego dobrodziejstwa

Kasety 11-40 są jakimś rozwiązaniem, miałem to na uwadze zakładając temat - mimo, że tanimi bym ich nie nazwał (nawet w stosunku do 11-36 SRAMa)

Pomysł wrzucania 20T z przodu obecnie traktuję jako najlepszy

 

Napisano
W dniu 12.12.2018 o 14:42, jastu napisał:

optymalnie mogło by być 11-13-16T -19-22-25-28-32-36T- 38T (bez 15 i 17 - wchodzi 16, a za 36 wchodzi 38)

:D Gdyby to było takie proste jak myślisz :) Tak spierniczysz kasetę, że po pierwszej jeździe wyrzucisz ją do śmieci, poczytaj sobie:

http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kaseta_po_swojemu.html

Jedyne co możesz zrobić bez zmiany kultury pracy, to wymienić 36 na 38 (o ile gdziekolwiek takową dostaniesz). Ale o ile nie będzie ona dedykowana do twojego układu kasety, to będzie wymagała przynajmniej okręcenia, by odpowiednio ułożyć sekwencję. 

Ale raczkuj, 3x spierniczysz, to za czwartym zrozumiesz i się nauczysz o co w tym biega.

Napisano

Dalej nie rozumiem po co tak utrudniać sobie życie. Może zamiast szukać problemu w kasecie i stopniowaniu pomyśl nad tym z jaką kadencją jeździsz ? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...