Skocz do zawartości
greg76

[Hamulce], BR-M675, zapadająca się klamka SLX

Rekomendowane odpowiedzi

greg76

Podczas dłuższych zjazdów klamka tylnego hamulca zapada się, skuteczność hamowania gwałtownie spada, po chwili, wszystko wraca do normy, podpompowanie klamką jakby pomaga. Komplet hamulców SLX BR/L-M675+klocki półmetaliczne Zeit bez radiatorów, tarcze Shimano SM-RT76. Czy to będzie chwilowy fading, czy gdzieś zostało w układzie powietrze i z powodu temperatury skutki zapowietrzenia wzmagają się? Brak jakichkolwiek wycieków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Odpowietrz hamulce zgodnie z procedurą Shimano. 

Z przodu tego nie ma? Teoretycznie przód jest bardziej obciążony i to ten hamulec powinien pierwszy puścić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76

Z przodu właśnie nie ma. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

W zasadzie przy niedomaganiu hamulca zaczynam od odpowietrzenia. Jak to nie pomoże to szukam dalej.

Jak jakiś bąbel się błąka po przewodach to może bruździć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kurt_hectic

Odpowietrzanie + i kąt nachylenia/przelewanie się oleju. Zrób normalny serwis i powinno być OK. Też tak mam, ale po prostu dociskam klamkę na maxa i mogę hamować. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76

Kąt nachylenia/przelewanie się oleju? Co masz na myśli? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Podejrzewam że kolega ma na myśli moment gdy klocki są już bardzo zużyte i zaczyna brakować oleju w zbiorniczku wyrównawczym.

Pamietaj że odpowietrzanie robi się na maksymalnie schowanych tłoczkach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76

Ponownie odpowietrzone i dalej klamka po kilku pompnięciach robi się twardsza. Więc prośba o odpowiedź na kila pytań, dla wielu z Was zapewne oczywistych ale niestety nie dla mnie.

1. Czy można odkręcić i ponownie zakręcić ten sam zestaw oliwka i nabity wkład w przewodzie? Bez ruszania wkładu i skracania. Pytam bo chyba bardzo delikatnie cieknie przy klamce chyba po skróceniu i chcę odkręcić i obejrzeć, a następnie ewentualnie dokręcić mocniej.

2. Podczas skracania przewodu, po założeniu oliwki, nabiciu wkładu, wystarczy wcisnąć przewód w klamkę i dopchnąć śrubą oliwkę i zakręcić? Czy trzeba tak kombinować  jak w manualu Shimano z wymiarem 2 mm przed oliwką(patrz grafika)?  

3. Co może być przyczyną nieszczelności przewodu przy klamce?

Lewy przewód skróciłem i jest ok. 

image.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern

1. Można spróbować, ale ja nigdy nie próbowałem.

2. Dwa razy skracałem przewód w SLX'ach i nawet nie wiedziałem o tych 2 mm. Suchutko jest.

3. No, na ten przykład oszczędzanie jak w punkcie 1. Ale i inne przyczyny z pęknięciem klamki, czy przewodu. Generalnie dobrze założona oliwka powinna uszczelnić układ.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

1. Ja w swoich hamulcach odkręciłem raz przewód i przykręciłem ponownie. Wycieku nie było, ale możliwe, że dokręciłem mocniej i się uszczelniło. W nieskończoność tak się nie da, więc jak teraz masz już dość mocno dokręcony to może się okazać, że oliwka nie będzie już miała jak uszczelnić układu.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Wywalić i kupić normalny hamulec. A tak na serio, w swoim 785 mam podobnie, jak trochę popracuje to ni z gruchy, ni z pietruchy skok klamki wydłuża się, przesuwa się też moment w którym łapią klocki. Znajomy miał to samo właśnie w 675, nowych slx 7000 też. Dla mnie wybitnie denerwujące i niedopuszczalne, ale niektórym to pasuje. Dla porównania najtańsza magura mt2 ani razu nie miała takiego humoru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76

Nie stwierdziłem jakiegokolwiek wycieku. Odpowietrzyłem solidnie pełną procedurą, nawet zdjąłem zacisk i ułożyłem go z przewodem prawie jak przedni żeby lepiej bąble poszły w górę. Dziś podczas jazdy to samo, chwila mocniejszego hamowania i muszę klamki przycisnąć niemal do gripów z bardzo dużą siłą żeby "skutecznie hamować", w zasadzie blokować tylne koło. Za chwilę wraca wszystko do normy. Na postoju, jak powoli klamkę wciskam to a każdym razem skok jest taki sam. Jak kilka razy podpompuję klamka rośnie o ok, 7-10 mm, po kilku sekundach znowu spada do pozycji wyjściowej. Pozycja wyjściowa jest ok, dopóki nie okazuje się że jednak rośnie jw. Klamka przednia w ogóle niema tej przypadłości??? Co można jeszcze zrobić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Może przewód gdzieś "puchnie"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • matiq16
      Przez matiq16
      Witam,
      Myślę, że Ci którzy są w temacie to wiedzą jaki jest problem hamulców hydraulicznych Shimano i mrozów. Poczytałem większość tematów i co wiem:
      - uszczelki są kiepskie i po zimie mogą się posikać hamulce
      - nie można kupić jako cześć zamienną
      - niektórzy dorabiali w specjalnych firmach

      Idzie zima i nie chce rezygnować z jazdy na rowerze dlatego znalazłem do kupienia uszczelki do modelu br-m395
      https://4yourbike.pl/produkt/uszczelki-shimano-br-m395/ - czy są to orginalne nie wiem.. miał ktoś z tym styczność ?
      https://www.aliexpress.com/item/Factory-production-of-10940-SLX-DEORE-m395-M445-M775XT-m446-m596-oil-disc-piston-sealing-ring/32660646106.html - tutaj z aliexpress.. czekam jeszcze na informacje czy mają na stanie uszczelki do tłoczków ale czy to znaczy ze wersje m395,m445,m775 i te wymienione w aukcji mają takie same uszczelki ?

      Wymieniał ktoś uszczelki w tym modelu ? Wiem, że niektórzy powiedzą "kup zacisk". Kwestia taka, że nie wiem w sumie jak się moje hamulce zachowają przy mrozach, jaka będzie zima ale biorę pod uwagę, że uszczelki będą do wymiany. Bawić się w szukanie/dorabianie czy dać sobie spokój ?
    • mariuszm
      Przez mariuszm
      Hej
      Czy różnica między tanimi hydraulikami BR-M315 lub BR-MT200 a vbrake Deore BR-T610 jest na tyle duża, że warto rozważać zmianę? (W grę wchodzi również niestety wymiana piast) Jazda raczej w suchych warunkach, las/asfalt, jeździec ok 80kg. 
      pozdrawiam
    • m16iki
      Przez m16iki
      Witam. Mam pewien problem. Sprawa wygląda tak, że założyłem do roweru nową przerzutkę Shimano Alivio FD-M4000 , nie da się jej wyregulować. Reszta napędu w tym rowerze to kaseta Alivio CS-HG400 (11-34T), łańcuch Shimano CN-HG53 (9speed), przerzutka tylnia Deore M592 i korba Acera FC-M3000 (40/30/22T) . Myślałem nad kupnem nowej przerzutki, tylko nie wiem czy ma to sens jak może być to samo.. PROSZĘ O POMOC!
      Pozdrawiam!
    • Poochaty
      Przez Poochaty
      Panowie mam zestaw hamulców slx. mocowanie PM, w ramie i amortyzatorze też. Z przodu tarcza 180, z tyłu 160. Teraz pytanie. Adapter na przód na 180 dostanę wszędzie, na tył nie znalazłem. Czy dobrze mi kołata, że 180 na przód będzie działał jako adapter 160 na tył? I drugie pytanie: Czy adaptery magury będą pasowały do mocowania shimano? Bo przykręcić się da, ciekaw jestem tylko, czy wymiar jest ten sam i zacisk siądzie na odpowiedniej głębokości na tarczy, bo jeśli nie to nie będę kombinował i kupię shimano...
    • Wirtix
      Przez Wirtix
      Czy fo zacisku hamulca shimano br-m15 bedzie pasowac klamka xt/slx/deore. Chodzi mi o zamontowanie krótkiej klamki do zacisku br-m15 bo tam jest dluga co mi przeszkadza. Prosze o szybką odp ;)
×