Skocz do zawartości

greg76

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    81
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Brak

O greg76

  • Tytuł
    Amator

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

72 wyświetleń profilu
  1. Dzięki, jestem nieco bliżej, tylko, że na filmie jest zapadka typu ratchet, a u mnie jest three pawl i nie wiem czy oś wychodzi tak samo? Uderzałem gumowym młotkiem od strony napędowej i ani drgnie...
  2. Potrzebuję wymienić łożyska w tylnej piaście koła DT SWISS Spline M1900, piasty jako takiej nie mogę zidentyfikować, oś 12x142. Jednak nie wiem jak wyjąć łożyska. Doszedłem już, że muszę odkręcić pierścień od zapadek od strony napędowej specjalnym kluczem, który już jest w drodze, ale nie wiem od której strony wybijać najpierw oś z łożyskiem? Wg manualu DT powinienem wybijać od strony napędu w stronę tarczy hamulcowej, jednak ani drgnie, a powinna wyjść bez odkręcania pierścienia zapadek, jeżeli dobrze rozkminiam? Pomocy ;-) Poniżej foto klucza i piasty z obu stron.
  3. Napęd 11s. korby 24-38, kaseta 11-42, muszę wymienić przerzutkę którą mi zmieliło, był wózek długi SGS., chciałbym wózek średni GS. Ogarnie średni wózek ten napęd? Praktycznie? Bo wg danych fabrycznych wygląda to tak: Całkowita pojemność: 47T (SGS), 39T (GS)
  4. Ups, na bębenek weszło bez problemu, a czy piasta jest do 11s to nie wiem, nikt nie podpowiedział, że ten parametr trzeba brać pod uwagę, nie wiedziałem, że jest coś takiego jak piasta 11;-) Dodam fotki może coś pomogą. Koło DT Swiss M1900 Spline 29 12x142, nigdzie nie mogę znaleźć nic nt. dopasowania do napędu11/10, oryginalne był 10s.
  5. Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M8000 SGS 11rz., po zdjęciu łańcucha i przestawieniu manetki w położenie skrajne przy kole-największej zębatki, wózek ociera, a w zasadzie zachacza o szprychy- czy to normalne?. Po założeniu łańcucha problem znika, przerzutki działają bardzo dobrze, wszystko daje się wyregulować więc chyba mogę wykluczyć skrzywienie haka lub wózka przerzutki. Pytam dlatego, że w przypadku napędu 2x10, w żadnym miejscu koło nie spotykało się z tylną przerzutką wskrajnym położeniu.
  6. Nie stwierdziłem jakiegokolwiek wycieku. Odpowietrzyłem solidnie pełną procedurą, nawet zdjąłem zacisk i ułożyłem go z przewodem prawie jak przedni żeby lepiej bąble poszły w górę. Dziś podczas jazdy to samo, chwila mocniejszego hamowania i muszę klamki przycisnąć niemal do gripów z bardzo dużą siłą żeby "skutecznie hamować", w zasadzie blokować tylne koło. Za chwilę wraca wszystko do normy. Na postoju, jak powoli klamkę wciskam to a każdym razem skok jest taki sam. Jak kilka razy podpompuję klamka rośnie o ok, 7-10 mm, po kilku sekundach znowu spada do pozycji wyjściowej. Pozycja wyjściowa je
  7. Ponownie odpowietrzone i dalej klamka po kilku pompnięciach robi się twardsza. Więc prośba o odpowiedź na kila pytań, dla wielu z Was zapewne oczywistych ale niestety nie dla mnie. 1. Czy można odkręcić i ponownie zakręcić ten sam zestaw oliwka i nabity wkład w przewodzie? Bez ruszania wkładu i skracania. Pytam bo chyba bardzo delikatnie cieknie przy klamce chyba po skróceniu i chcę odkręcić i obejrzeć, a następnie ewentualnie dokręcić mocniej. 2. Podczas skracania przewodu, po założeniu oliwki, nabiciu wkładu, wystarczy wcisnąć przewód w klamkę i dopchnąć śrubą oliwkę i zakręcić? Cz
  8. Kąt nachylenia/przelewanie się oleju? Co masz na myśli?
  9. Podczas dłuższych zjazdów klamka tylnego hamulca zapada się, skuteczność hamowania gwałtownie spada, po chwili, wszystko wraca do normy, podpompowanie klamką jakby pomaga. Komplet hamulców SLX BR/L-M675+klocki półmetaliczne Zeit bez radiatorów, tarcze Shimano SM-RT76. Czy to będzie chwilowy fading, czy gdzieś zostało w układzie powietrze i z powodu temperatury skutki zapowietrzenia wzmagają się? Brak jakichkolwiek wycieków.
  10. A jaki jest skok gwintu śruby mocującej zacisk? Zestawy Helicoil różnią się, i nie wiem jaki wybrać M6x1.0?.
  11. Czy może masz na myśli tene feler?: Kellys Gate 90, tylne klocki zużywają się nierówno, pozostaje u góry na klocku rant poza tarczą. Tak ok 3-4 mm, opuszczenie zacisku pomogłoby ale to tylko ewentualnie wyciągnięcie podkładki czyli ok 2 mm. Zacisk Shimano M447 i teoretycznie klocek B01S. Mocowanie obniżające klocek o 3-4 mm załatwi problem. Jakieś pomysły?
  12. Mam problem z tylną, a konkretnie odkręcaniem/przekręcaniem samozamykacza o 2-3 mm na ok 30-40 km jazdy ostrej w terenie. Z taką samą osią z przodu tylko 15x100 nie mam żadnych problemów. A coś zamiast 12x142 RS Maxke Lite z szybkozamykaczem ale bardziej niezawodnego? I może tańszego? A jak z sila dokrecania bananabike? Nue ma z tym problemów? Imbus 6 to można trochę przesadzić:-) Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  13. Pytanie mocno pokrewne. Czym znanym na rynku mogę zastąpić RS MAXLE LITE 12X142? Bo z całego wątku już nie daję rady wyciągnąć sam wniosków :-) Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  14. Znalazłem taki wpis na forum dot. geometrii Kellys Gate 50: ".. Ale jest jedno "ale" zwróć uwagę na kąt rury podsiodłowej - 71 stopni. Wymusza on wolniejsza kadencję czyli bardziej siłowe pedałowanie, podczas jazdy kolana są wypychane nieco do przodu i do góry, a tym samym bardziej obciążane..." Zastanawiam się czy wpływ kąta rury podsiodłowej 71 stopni na kadencję można niwelować/korygować wysunięciem siodełka do przodu lub winny sposób? Próbował ktoś może? Jakieś wnioski? Zamierzam kupić Gate 90(taka sama geometria jak 50) czyli 71 stopni, do tej pory miałem Cube 73,5 st. Poproszę o przem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...