Skocz do zawartości

[9150] Moots YBB by Punkxtr


Punkxtr

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ESI
Brake (Front): (Hamulec przedni) XTR BR-M951
Brake (Rear): (Hamulec tylny) XTR BR-M951
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XTR BL-M950
Cables: (Pancerze i linki) Nokon
Cassette: (Kaseta) XTR CS-M952
Chain: (łanńuch) KMC X9SL
Crankset: (Korby) Tune Big Foot
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XTR FD-M953
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM ESP 9.0 SL Woody
Fork: (Widelec) Rock Shox SID '98 (z uszczelkami Enduro)
Rear Shock: (Damper) element amortyzujący (sprężyna + elastomer)
Frame: (Rama) Moots YBB
Grips: (Gripy) ESI Chunky
Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Carbon
Headset: (Stery) Chris King
Pedals: (Pedały) Shimano PD-M959
Seat: (Siodło) Tune Speedneedle Marathon
Seatpost: (Sztyca) Tune Starkes Stuck
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Moots
Shifters: (Manetki) SRAM 9.0 SL
Skewers: (Zaciski koł) Shimano XTR serii M952
Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul Kozak
Starnut: (Gwiazdka) Chris King
Stem: (Mostek) Tune Geiles Teil
Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 26x2.0"
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 26x2.0"
Top Cap: (Top cap) Chris King
Tubes: (Dętki) Continental Supersonic
Wheel Front: (Koło przednie)
-Hub: (Piasta) XTR HB-M952
-Rim: (Obręcz) Mavic X-517 (32 otw.)
-Spokes: (Szprychy) DT Revolution
-Nipples: (Nyple) DT alu
-Rim tape: (Opaska) Velocity Veloplugs
Wheel Rear: (Koło tylne)
-Hub: (Piasta) XTR FH-M952
-Rim: (Obręcz) Mavic X-517
-Spokes: (Szprychy) DT Revolution 
-Nipples: (Nyple) DT alu
-Rim tape: (Opaska) Velocity Veloplugs

DSC1027-1.jpg

DSC1028.jpg

DSC1038.jpg

DSC0996.jpg

DSC0990.jpg

Moots YBB to jak myślę nietuzinkowy rower, który zbudowałem dla jednego z moich Klientów. Oprócz tylnej piasty, wszystkie podzespoły są fabrycznie nowe, co w przypadku ramy czy amortyzatora (!) wymagało długich nocy spędzonych przed komputerem i ciągłego przeszukiwania czeluści Internetu. 

Rama to oczywiście tytanowy softail z elementem amortyzującym opartym o stalową sprężynę i elastomer. Na pokładzie znajduje się kilka rodzynków, jak np. przerzutka tylna SRAM ESP 9.0 SL w dizajnerskiej wersji Woody, która na korpusie miała nadrukowaną fakturę imitującą słoje drewna. Interesująca jest także korba Tune Big Foot wespół ze środkiem suportu Tune AC38 posiadającym tytanową oś, śruby i 3 łożyska toczne. 

Reszta to klasyka z dawnych lat, czyli szary XTR, gripy SRAM czy obręcze Mavic X-517. Masa roweru gotowego do jazdy to 9510 gramów. Współczesne są opony (ale w wąskim rozmiarze 2.0") oraz szersza niż dawne rurki kierownica Ritchey. Rower naprawdę cieszy oczy, jest bajecznie wykonany i sprawia masę frajdy. Ale... technologia idzie do przodu i jakiś czas temu budowałem mocno customowy rower FS na kołach 29", tarczach i napędzie Eagle, który gotowy do jazdy waży... 300 gramów mniej ;-)

DSC3602.jpg

Więcej zdjęć i trochę szersze potraktowanie tematu Moots'a znajduje się tutaj


  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie największe wrażenie robi przerzutka, świetnie to wygląda :) Ta imitacja drewna wygląda naprawdę dobrze i bardzo łatwo się złapać. Swoją drogą chętnie zobaczyłbym ją z bliska, bo wygląda na bardzo dobrze wykonaną. 

300 gramów to moim zdaniem niewielka różnica. Prawdziwą różnicą jest dopiero jak taki rower jedzie - geometria, działanie hamulców, amortyzacji, napędu. Pomimo tego, że lubię starocie to jednak takiego roweru już bym nie chciał jako głównego. Trochę jak z samochodami. Fajnie popatrzeć czy przejechać się w niedzielę, jednak jak przychodzi co do czego to z kim bym nie rozmawiał to woli aktualne rozwiązania do stosowania na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka jest na pewno nietuzinkowa i fotogeniczna, ale z bliska nieco traci na wartości (a przynajmniej dla mnie, ale ja nigdy nie lubiłem SRAM-a, szczególnie z tamtych lat). Linka lubiła szybko pękać na zagięciu, brakuje też sztywności (tak naprawdę w ogóle jej nie ma) i szybko pojawiały się luzy. Niemniej rozumiem ten zakup, nieczęsto spotyka się tę wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej chwili pomyślałem, że to naprawdę zdolny modelarz lub plastyk namalował tę imitację bo robota godna Wojtka Fajgi (jeden z lepszych polskich modelarzy):

http://pwm.org.pl/pwm/index.php/galerie/lotnictwo/category/62-lloyd-c.v-1-48-special-hobby-w.f

Jako, że w czasach kiedy ta przerzutka powstała istniało dla mnie wyłącznie Shimano to nie mam pojęcia jak to pracuje. Mógłbyś w skrócie opisać jak to pracuje w zestawieniu z XTR lub XT z tamtych lat? Taka czysta ciekawość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTR/XT działa bardzo płynnie i miękko. 9.0 wespół z manetkami z tej samej grupy działa z kolei bardzo ciężko (trzeba użyć naprawdę dużej siły aby uruchomić gripa). Przerzutka jest wykonana w znacznej mierze z plastiku (szumnie nazwanego przez SRAM Grilon-em) i z tego powodu szybko dostaje luzów, jak również poddawała się wszelakiej maści patykom. Kołka mają po 10 zębów, Shimano w tamtych latach miało już 11. Warto dodać, że były jeszcze dwie wersje specjalne: pierwsza miała malowanie amerykańskiej flagi, druga imitowała skórę geparda ;-)

Z w/w powodów szkoda użytkować tej przerzutki, lepiej jak napisał @Eazy wrzucić ją do gabloty ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za informację. 

Kiedy piszesz o tej miękkiej pracy XTR i XT od razu przypomina mi się klamkomanetka Deore XT m739, którą otrzymałem od kolegi. Był to czas kiedy mając Alivio można było poszpanować, a na Deore jeździlo po mojej miejscowości może kilka osób. Do dzisiaj pamiętam tę lekką prace manetki oraz doskonałą pracę klamki hamulcowej - przy idealnie prostej obręczy i dużym zbliżeniu klocków do obręczy miało się mocny hamulec ze świetną modulacja (u mnie pracowało to z Avidami SD3) Nieważne że była już dość zajeżdżona - to było Deore XT! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Punkxtr napisał:

XTR/XT działa bardzo płynnie i miękko. 9.0 wespół z manetkami z tej samej grupy działa z kolei bardzo ciężko

Ty chyba się uprzedziłeś do Srama. Ja w tym okresie kombinowałem z wieloma napędami i ich mieszankami. Sram działał zawsze i w każdych warunkach szczególnie z obrotowymi manetkami -mimo luzów (1:1). Kultura pracy w trudnych deszczowych warunkach, a szczególnie dzień po była zawsze lepsza. Mi tam szczęśliwie nie udało się urwać żadnej plastikowej przerzutki z Grilonu. Jedno co mnie bawiło to że można zrobić manetkę sprawnie działającą składającą się z 4 elementów, gdzie do budowy cyngli od shimano wymagało 120 elementów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower piękny, mam nadzieję, że do użytku, nie na półkę ;)

Kontynuując mały offtop  o klamkach to ja akurat kombinowałem z podkładkami w klamce 739, a na koniec wróciłem do obu podkładek i tak ;) Pytanie czy bawiłeś się modulacją w klamkach 950 ? Jak wrażenia/doświadczenia w porównaniu do 739 ? Mając na uwadze poprzednie doświadczenia nie bawiłem się jeszcze, wszystko jest "na samej górze". ( w 950 )

 

 

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Sabarolus napisał:

Servo-wave

Genialne to było to XT M 735 z okienkiem ;-))) Można było podpatrzeć jak działało servo, chyba najbardziej skomplikowna klamka w historii. A w tamtych czasach było to genialne - miała moc. 

Z bardziej współczesnych ulubionym patentem był Avid sd 2.0 - podobał mi się płynny sposób regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze ustawiałem klamki Shimano zgodnie z logiką, czyli lewa bez podkładek (lub skręcona na maksa w przypadku XTR), prawa bez jednej podkładki (lub skręcona do połowy) - z tyłu większa siła jest niepotrzebna, liczy się modulacja. A odnośnie skomplikowanych klamek świetne były Odyssey na pantografie:

[img}Clipboard01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja chyba miałem wprawę w łapaniu/dozowaniu siły hamowania/blokowania koła po 2 letnim używaniu klamkomanetek st-m567 i szczęk br-m600, stąd chyba wybór braku podkładek na korzyść siły.;) Zauważyłem też, że w klamkach 739 powierzchnia po której toczy się rolka stosunkowo szybko dostaje wgłębienia tam, gdzie największa siła przychodzi i jak wgłębienie jest spore to serwo skokowo chodziło ;)

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up oczywiście, że miałem ;-) Rozpisałem sobie wszystko pięknie, zważyłem każdą część z osobna. Traf chciał, że po wszystkim musiałem odejść na chwilę od komputera, z chwili zrobiło się kilkadziesiąt minut i po powrocie wyłączyłem komputer kasując sobie wszystkie dane. A program pytał nawet czy zamknąć niezapisany plik, ale byłem czymś tak zaaferowany, że nie skojarzyłem co właśnie robię. Także posypuję głowę popiołem, ale niestety poszczególne dane zaginęły mi bezpowrotnie :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Usprawiedliwienie przyjęte. 

Nie mogę się jednak powstrzymać przed krytyką- wiem,że o gustach się nie dyskutuje, ale kolor mostka i korby kompletnie mi się nie komponuje z resztą.

Ciekawi mnie ustawienie kokpitu- mostek na spory plus razem z podkładkami trochę nie pasuje do ramy z przedpotopową geometrią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję!
Kolory pierwotnie też mocno mi nie grały ale tak długo już na to patrzę, że przestało razić. Odnośnie geometrii (mostek na plus i wspomniana podkładka) powiem tak: wsiadłem na rower i jest na maksa dziwnie, ale Właściciel prosił o takie ustawienie - jest do niego przyzwyczajony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak piszę rzadziej, to na forum jestem obecny ;-)
Miło, że pamiętasz bloga. To był kawał świetnego czasu i dobrze go wspominam. 
Teraz piszę tylko na blogu serwisowym oraz testuję części. Czyli to, co kocham :-)

Niestety dobra ma tylko 24h - dochodzi 2 w nocy, a ja dopiero kończę na dziś. 

 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...