Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
aruś

[kierownica] Skracanie kierownicy karbonowej

Rekomendowane odpowiedzi

aruś

Witam

Miałem dziś plan przyciąć kierownicę  (race face next R35) ściągam chwyty  a tu niespodzianka. Ostrzeżenie żeby nie przycinać dalej niż  naniesiona podziałka. Chciał bym przyciąć na 680 a producent nie pozwala.

Ma to jakieś  uzasadnienie? Inny układ włókien czy co?

 

kiera skracanie.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Muzz
Napisano (edytowane)

Cała rurka jest laminowana na pewno tak samo po całości. Na sztywność czy wytrzymałość obcięcie nie ma wpływu. Może chodzi o to, że nie będziesz w stanie założyć gripów (lub zacisków hamulca, przerzutek itp.)? (im dalej tym rurka chyba się rozszerza, nie?)

Edytowane przez Muzz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1
Napisano (edytowane)

Jeśli Ci się zmieści na rurce manetka,klamka i grip (jeśli kierownica nie robi się szersza przy mostku) Można ciąć na 680mm raczej niema przeciwwskazań. Pamiętaj że jeśli kierownica jest gięta skracając zmieniasz kąt.

Edytowane przez siejak1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
aruś

Race Face mi odpowiedział na maila z zapytaniem. Twierdzą, że na końcach są specjalne wzmocnienia żeby nie było pęknięć od  chwytów przykręcanych na śrubki i oczywiście ostrzegają, że jak utnę powyżej ogranicznika to stracę gwarancję. Piszą też o  wielkim ryzyku utraty zdrowia gdy tak postąpię :)

Tylko jeśli jest wzmocnienie na gripy to przecież obejma zaciskowa jest też głębiej przy manetce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Muzz

Możesz obejść system i założyć gripy, które nie są przykręcane ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Ale wtedy nie obejdzie utraty gwarancji.

Utnij równo z ogranicznikiem, a chwyty i cały szpej kokpitowy sobie bliżej środka zamontuj. Estetycznie dyskusyjne to będzie, ale i wilk syty i owca cała:P A może się polubisz z kierownicą o 6 cm szerszą jednak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Widocznie producent nie przewidział, że ktoś kupi 800mm żeby ściąć to potem do 680mm... :icon_mrgreen:

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
aruś

Przecież producent nie może pozwolić żeby jeden produkt był uniwersalny. Trzeba  mieć cały katalog pozornie takich samych kierownic ale jednak innych...

Nie kupiłem kiery tylko cały rower. 

Pewnie, że dam radę na szerszej pomykać ale ciasne miasto i male odstępy między drzewkami nie pozwolą się rozpędzić. Z takim porożem jak łoś to nawet pod zwalonym drzewem ciężko się prześlizgnąć bo w ziemi ryje.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamfan
4 godziny temu, aruś napisał:

Tylko jeśli jest wzmocnienie na gripy to przecież obejma zaciskowa jest też głębiej przy manetce.

Manetka jest przykręcana na środku kierownicy, a chwyty mają często jedną obejmę na samym końcu kierownicy, który można uszkodzić dużo mniejszą siłą niż miejsce w środku. Tak samo przy jakiejś wywrotce końcówka kierownicy będzie łatwiej podatna na uszkodzenie. A w praktyce myślę, że to osłabienie duże nie wpłynie na bezpieczeństwo, ale jak nie musisz to nie tnij poza ogranicznik ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

A co to za rower? Jeździłeś kiedyś na 680mm na takim rowerze i masz 100% pewności że będzie Ci to pasowało? 

800mm sugeruje że to jakieś Enduro/ Trail i jak raczej do 680mm bym nie schodził.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
aruś

Jeździłem na tylu rowerach i mam na karku taki przebieg, że wiem co mi pasuje.

Jakie dla mnie znaczenie ma mieć preferencja innego rowerzysty co do rozstawu dłoni? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

A gdzie ja Ci coś takiego sugeruję?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
aruś

Powyżej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Nie napisałem o sobie tylko że do roweru takiego typu nie stosuje się raczej takich kierownic. Ale Twój wybór, mi nic do tego przecież. Weź tylko pod uwagę że rower może prowadzić się dość dziwnie. To że na rowerze X 680mm było OK, nie oznacza że na Y też będzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Panie to jest RaceFace, ma być 800mm i tyle :) Chcesz mniej to kup sobie Ritchey'a czy innego Bontragera...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Hmmm jak ta konkretna kierownica 35mm i 800mm długości była z konkretnym rowerem, to na bank zmiana na 680 to bardzo ryzykowna zabawa geometrią. Mostek pewnie króciutki. Moze się bardzo nerwowo prowadzić. Powiesz nam kolego co to za rower?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×