Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Sabarolus

[2019] Nowości Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Sabarolus
Napisano (edytowane)

Kross wprowadzi w 2019 roku fulla do XC znanego do tej pory z pucharu świata; jeździ na nim Jolanda Neff. Nazwa już znana z przeszłości - Earth.

Soil dostanie koła 29, podobnie jak Moon, który będzie dostępny na kołach 27,5 ze skokiem 160mm oraz 29 cali ze skokiem 150mm.

Do tego Gravel - Esker.

 

http://www.ivelo.cz/novinky-kross-2019/

 

Edytowane przez Sabarolus
korekta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Z tego co widzę to tego Gravel'a będą 3 wersję i jeżeli mnie wzrok nie myli jedna będzie na stalowej ramie (?).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
akkwlsk

NO! 4500 za stalowego gravela? Na tiagrze i sensownych kołach? I ten kolor! take my money! 
Brawo Krossiarze, tak jak Smooth traila zabili na wstępie ceną, tak ten rower będzie hiciorem. Rurki pewnie mniej koszerne niż Reynolds, ale coś za coś - wolę te 400g więcej za 3000PLN mniej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu

" Od dawna wiadomo, że rowery górskie Krossa są jednymi z najlepszych na świecie (puchar świata Jolandy Neff i drużynowa wygrana razem z Mają Włoszczowską mówią same za siebie) " - marketingowy bełkot, w dodatku obraźliwy dla wymienionych pań - bo one pojechałyby równie dobrze na każdym innym topowym rowerze.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
Napisano (edytowane)
27 minut temu, gocu napisał:

" Od dawna wiadomo, że rowery górskie Krossa są jednymi z najlepszych na świecie (puchar świata Jolandy Neff i drużynowa wygrana razem z Mają Włoszczowską mówią same za siebie) " - marketingowy bełkot, w dodatku obraźliwy dla wymienionych pań - bo one pojechałyby równie dobrze na każdym innym topowym rowerze.

Po prostu straszne, jak oni śmią się reklamować! A naiwniacy gotowi uwierzyć i sprzedać swoje najdroższe Treki, Spece i Santa Cruzy i pobiec po Krossa. Każdą reklamę w telewizorni i radiu tak przeżywasz?

Edytowane przez Sabarolus
  • +1 pomógł 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Dokładnie.
To tak jak w motosporcie ( np. rajdy ) - to że ktoś jeździ danym samochodem, nie musi oznaczać, że jest on najlepszy na świecie ( ten samochód ), ale wystarczająco dobry i konkurencyjny by umożliwić równorzędną walkę na trasach.
Jeżeli coś jest nie halo, to się zmienia team jeśli jest taka możliwość, a przeważnie jest - jak się prezentuje odpowiedni poziom sportowy lub ma się duży potencjał rozwojowy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcinusz
2 godziny temu, gocu napisał:

 marketingowy bełkot, w dodatku obraźliwy dla wymienionych pań - bo one pojechałyby równie dobrze na każdym innym topowym rowerze.

Nie martw się, obie panie mają za to zapłacone.

A z tą obraźliwością, to nadinterpretujesz.

Mnie zaskoczyli postawieniem Solia na dużych kołach. To bardzo dobry ruch.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy
W dniu 7.09.2018 o 07:27, akkwlsk napisał:

NO! 4500 za stalowego gravela? Na tiagrze i sensownych kołach? I ten kolor! take my money! 

Jeszcze żeby dali sztywne osie... :) Ale i tak nie jest źle. Ronin SL będzie mieć obie sztywne osie na 2019. Jestem ciekaw, czy w zwykłym Roninie też się pojawią. Jeżeli nie, to Kross będzie dobrą konkurencją. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
akkwlsk

Może mi ktoś wytłumaczyć fenomen sztywnych osi, zwłaszcza w tego typu rowerach? Argument o sztywności jakoś do mnie nie przemawia w stalowych ramach, które pracują na tyle mocno że tarcza i tak dzwoni. W MTB jestem w stanie zrozumieć, że zwiększa to bezpieczeństwo w jakimś tam stopniu. Ale w gravelach...?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Jeżeli pominiemy kwestię sztywności, która moim zdaniem robi różnicę, to dochodzi chociażby wygoda przy transportowaniu do bardziej oddalonych miejscówek - zdejmujesz koła, pakujesz rower do samochodu, wyciągasz, zakładasz koła z powrotem i nie martwisz się o ponowne ustawianie zacisku hamulca :)

Paradoksalnie ja bardziej odczułem różnicę na tylnej osi a przecież częściej sztywne osie spotyka się z przodu :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
50 minut temu, Eazy napisał:

Jeżeli pominiemy kwestię sztywności, która moim zdaniem robi różnicę,

Robi różnicę w czym? Na szosie przy normalnym ( nie profesjonalnym ) jeżdżeniu? Nie zauważyłem, a ważę niemało. Nawet na stromych podjazdach na stojąco tarcza nie dzwoni i nie ociera mimo zwykłych szybkozamykaczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Porównuję w MTB. Przesiadłem się niedawno z ramy na QRach na sztywne osie i moim zdaniem jest odczuwalna różnica w sztywności przy mocnym deptaniu w pedały. Z przodu nie odczuwam jakiejś dużej różnicy. Nie wykluczam, że odczucie może też wynikać z różnicy w sztywności samych kół w jednym i drugim rowerze, ale raczej skłaniałbym się ku ogólnej większej sztywności tylnego trójkąta. 

Nie wiem jak jest na szosie (nie posiadam takowej), ale zakładam, że gravel (podobnie, jak MTB) pracuje więcej (mam na myśli ramę) niż szosa ze względu na duże nierówności terenu (korzenie, kamienie), które dokładają dodatkowe siły działające na koło w różnych kierunkach. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
akkwlsk
3 godziny temu, Eazy napisał:

nie martwisz się o ponowne ustawianie zacisku hamulca :)

Jeszcze nigdy nie musiałem ponownie ustawiać zacisku hamulca, a koła zdejmuję całkiem często. Czyli mogę spać spokojnie, prawdopodobnie to tylko marketingowa gadka ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy
Napisano (edytowane)

To ja nie miałem tyle szczęścia w moim MTB. Każde zdjęcie i ponowne założenie koła kończyło się korektą zacisku. Oczywiście mówimy tu o delikatnym obcieraniu tarczy, które umożliwiało jazdę, ale drażnią mnie takie dźwięki w czasie jazdy, więc po prostu korygowałem zacisk. Przeważnie poluzowanie zacisku, zaciśnięcia hamulca i ponowne dokręcenie ustawiało go w odpowiedniej pozycji bez dodatkowych zabaw. 

Edytowane przez Eazy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233
Teraz, akkwlsk napisał:

Jeszcze nigdy nie musiałem ponownie ustawiać zacisku hamulca

No to się ciesz skoro nie potrzebowałeś, bo jednak jest dość irytujące. Dużą zaletą sztywnej osi z przodu jest to, że jak już wsadzisz oś choć w kawałek piasty to rowerem nie buja jak na morzu i samemu dużo łatwiej montować koło. A co do tyłu, w moim fullu na 120 skoku czuć trochę wiotkość tyłu. O ile przy mojej wadze (ok. 70 kg) nie ma tragedii, to cięższe osoby raczej powinny szukać sztywnych osi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

akkwlsk
No nie zupełnie - myślisz, że po co wprowadzono to rozwiązanie :icon_question:
Dla jaj :icon_question:
Bez jaj...
Gdyby to był tylko pic na wodę i marketingowy bełkot, to pewnie nikt by już o tym rozwiązaniu nie pamiętał, bo tak jak się pojawiło, tak jeszcze szybciej by zniknęło.
Może w codziennym i względnie spokojnym użytkowaniu nie każdy zauważy różnicę ( jest kilka czynników o tym decydujących ), ale już w nieco bardziej ambitnych rowerowych zabawach, czy w sporcie, to nie ma nawet o czym dyskutować, bo jest to wręcz must have :yes:

Eazy
Z tyłu mam QR i czasem się bawiłem zaciskiem, a innym razem nie musiałem, bo zwróciłem uwagę z jaką siłą był dociśnięty zamykacz i włala :sorcerer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
akkwlsk
Napisano (edytowane)

Nie wiem, dlatego pytam :) Znaczy niby wiem, ale w MTB i to tym cięższym. Natomiast kompletnie nie rozumiem po co to w gravelu. Jak ktoś mnie przekona to chętnie zmienię zdanie!

Edit: może inaczej - nie uważam, żeby to był "ficzer" decydujący o kupić-nie kupić dany model. 

Edytowane przez akkwlsk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy
Teraz, KrissDeValnor napisał:

Z tyłu mam QR i czasem się bawiłem zaciskiem, a innym razem nie musiałem, bo zwróciłem uwagę z jaką siłą był dociśnięty zamykacz i włala

Odkąd mam sztywne osie to śruby na zaciskach hamulcowych zarosły pajęczyną ;)

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233
Teraz, akkwlsk napisał:

Natomiast kompletnie nie rozumiem po co to w gravelu

Dla spokoju ducha, dla marketingu, dla samego faktu patrzenia że koło jest zamontowane w zamkniętych hakach a nie otwartych, dla większej sztywności, bo można, bo trzeba. Takie samo pytanie można zadać po co napęd 1x11 w gravelu, skoro ma być wszędołazem, a jednak montują i ich jest dość dużo z takim napędem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

akkwlsk
To już pewnie musiałbyś się wybrać na jakieś testy i osobiście porównać, bo czyjaś opinia wcale nie musi być w 100% zgodna z Twoją - jak to w życiu.
Ja natomiast jestem zdania, że jak coś jest technicznie lepsze i dostępne w takim samym lub prawie identycznym budżecie, to wybór jest prosty.
Mając do wyboru za podobne pieniądze dwa rowery - jeden na QR, a drugi na sztywnych osiach, zawsze wybiorę ten drugi, nawet jeśli np. wizualnie bardziej by mi podchodził ten na QR.
Dodam, że nie jestem ciężki, ale to nie znaczy, że nie mogę mieć solidniejszego i jednak wygodniejszego w codziennym użyciu rozwiązania.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Tak z przymrużeniem oka odnośnie tego, co może Cię spotkać przy mocowaniu QR ;) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×