Skocz do zawartości

[Klej do gwintów] Który wybrać?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Szukam dobrego kleju do gwintów, oczywiście najsłabszego bo do roweru nic więcej nie potrzeba.

Co polecacie? Loctite jest wyraźnie lepszy od konkurencji? 

Oprócz samych właściwości kleju zależy mi na wygodnym dozowniku. Miałem taki jak poniżej:

06K48_WIKO_Fuegeverbindung_FT.jpg?itok=J

Niestety dozownik jest na tyle tragiczny, że więcej kleju wylałem niż rzeczywiście użyłem na śrubach. Jeżeli chodzi o sam klej to jakiś rewelacyjny nie był.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonlocka używałem, tylko nie przypasił mi właśnie dozownik, klej był nawet, nawet w sensie, że trzymał śruby na miejscu.

Potem z demobilu ( jakaś skrzynka narzędziowa otrzymana od znajomego z Belgii ) trafił mi się Wurth ( czerwona etykieta, klej sam w sobie zielony na etykiecie miał info: klej/szczeliwo ) i on był super, momentalnie robił się jak galaretka, nie ściekał ale pozwalał wkręcić, tyle że potem go po sklepach nie widziałem i padło na popularnego Loctite używanego na tą chwilę z 5 razy i chyba nie ma sensu szukać dalej.

Sam jestem ciekaw co jest w użyciu oprócz Loctite. Zanim sam go używałem myślałem o CX-80 ale drogi skubany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe życie używam LOCTITE 243 (to jest dokładnie ten sam klej, którym fabrycznie Shimano smaruje gwinty) i polecam - nigdy nie miałem z nim problemów zarówno przy montażu jak i demontażu. IMO nie ma co oszczędzać, bo buteleczka 10 ml wystarcza na lata.

http://www.loctite.co.uk/loctite-4087.htm?nodeid=8802623520769

Ale klej jak klej, więc jak ten Wiko nie sprawiał problemów to stosując Loctite kosmicznej różnicy nie zobaczysz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że środków do gwintów to Loctite ma całą gamę. Ważne z jakiego materiału są śruby i w co się je wkręca. Takim najbardziej popularnym jest Loctite 243, którego też używam. Mam tego w pracy X różnych rodzajów to się trochę testowało i ważne jest nie tylko przeznaczenie ale i sposób aplikacji. Czasami wystarczy kropla, a czasami warto cały gwint przesmarować. Jedne są bardziej odporne na penetrację, inne mniej. Gdyby np. przy 243 wystąpił problem z odkręceniem z alu to warto zmienić na 222. Do małych śrub, typu M4 i mniej, też 243 jest raczej za mocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby mam z tytanu + aluminium. Głownie chce używać kleju na śrubę zacisku sztycy, jarzmo sztycy, śruby mostka i te od regulacji przerzutki.

Z tym który ja miałem był taki problem że przy wkręcaniu więcej go "wyłaziło" górą niż zostawało na gwincie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kamfan napisał:

 tego 243 używałem nawet do śrub M2 w haku przerzutki, tylko w bardzo małej ilości na 3 ostatnie zwoje gwintu i nigdy nie miałem problemu z demontażem

Bo w rowerze to nie ma aż tak dużego znaczenia ze względu na dosyć niskie temperatury robocze. W przemyśle samochodowym np. to już inna bajka. Pamiętaj też, że posmarowanie tylko kilku zwojów na gwincie może i zabezpieczy śrubę przed wykręcaniem się ale nie wyeliminuje całkowicie ryzyka jej zapieczenia się, np. przez korozję czy dostający się brud. 

@skom25 243 do aluminiowych śrub to nie jest dobry wybór. Całkiem niedawno użyłem go do śruby napinacza łańcucha pod HDM, która była z alu i niedługo później musiałem też użyć kompletu wierteł i gwintowników :) A wszystko z lenistwa, bo był pod ręką i nie chciało mi się czekać na dzień następny gdzie i tak miałbym co trzeba za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówię wersję 222. 243 wydaje mi się chyba za mocny jak na moje potrzeby, zwłaszcza że aktualnie kleju nie używam i raczej większego problemu z luzowaniem nie mam.

Dziękuję wszystkim za opinie :)

EDIT:

Zastanawiam się jeszcze nad tym:

https://allegro.pl/cx80-rc22-klej-anaerobowy-do-gwintow-10ml-i6989515731.html

Firma chyba całkiem dobra, a cena ponad dwa razy niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem CX-80 RC22, jakoś szkoda mi było 35 zł na Loctite, zwłaszcza w przypadku gdzie podejrzewam że dość sporą część tej sumy płaci się za markę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jest akurat różnie. Pamiętam okres jak robili u nas próby tej marki:

http://www.multibond.pl/

... i szybko zrezygnowali, dzięki czemu znów mam dostęp do darmowego Locite'a :) CX'a nigdy nie używałem to ciężko się wypowiadać, ale skoro opinie ma dobre to jedyna różnica pewnie jest w okresie przydatności, co w przypadku małych dozowników zupełnie nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się do tematu.

Rower rozebrany na części i zabieram się za składanie. Na które śruby najbardziej wskazana jest aplikacja kleju.

Kupiłem cx80 o  średniej wytrzymałości - nie będzie problemu w przyszłości z odkręceniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby tarcz hamulcowych, mocowania zacisków, śruby zębatek korby, gwinty pedałów, piny w pedałach oraz wszystko co wkręcasz w ramę, typu koszyk na bidon itp. Możesz też delikatnie kapnąć w gwint suportu jak masz na kwadrat/octalink, uważając żeby klej nie dostał się do połączenia korba - suport. Elementy typu mostek, zacisk sztycy to już raczej na smar. I to tyle, tak na szybko. Nad drobnymi gwintami, jak śruby regulacyjne przerzutek, klamek i obejm zastanów się po testach, jak już będziesz wiedział jak klej się zachowuje przy odkręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, KRIS00 napisał:

Podłączę się do tematu.

Rower rozebrany na części i zabieram się za składanie. Na które śruby najbardziej wskazana jest aplikacja kleju.

Kupiłem cx80 o  średniej wytrzymałości - nie będzie problemu w przyszłości z odkręceniem?

Kolor  kleju czerwony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michuuu napisał:

Kolor nie jest wyznacznikiem. Producenci nie trzymają jednego standardu.

Mylisz sie.

Niebieski to slaby, czerwony sredni badz mocny, zielony "niedemontowalny", czy to bedzie Kema, Wurth, Loctite, Orapi, cokolwiek.

Slaby, sredni, mocny to umownie sila potrzeba do demontazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mam przed sobą CX-a:

RC38 - wysoka wytrzymałość kolor zielony,

RC42 - średnia wytrzymałość kolor niebieski.

Gdzie się mylę? 

Opis wytrzymałości z opakowania, kolor to moja ocena. Nie wnikam czy to zieleń mchu od strony północnej czy niebieski to lazur morski.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam CX-80 w najsłabszej wersji. Jeszcze nie otwierałem ale jest opisany jako fioletowy.

Tak czy inaczej, tak jak pisałem, wydaje mi się że w rowerze cokolwiek więcej niż najsłabszy to przesada. Już sklejeniem tak małych śrub jakie występują w rowerze może spowodować problemy, zwłaszcza gdy śruby są z plasteliny czy aluminium. Zauważcie że np CX-80 określa śruby małe jako te do rozmiaru M25. W rowerze głównie występuje M5/6 a czasami mniejsze. Większe to tylko suport i pedały, tyle że jak bym tego nie kleił.

Teraz, Brombosz napisał:

Kiedyś przykręciłem na sucho i cykało podczas jazdy.

No to się nie przykręca na sucho. Jeżeli nie jesteś z tych co naprawiają rower dopiero jak się rozpada, to lepiej wkręcić na smar i co miesiąc/ dwa poświęcić 5 minut i sprawdzić wszystkie gwinty. Wkręcam wszystko na smar, czasami sprawdzam czy wszystko jest skręcone i nigdy problemów nie miałem. 

Kleju używam tylko do śrub aluminiowych żeby nie dokręcać za mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...