Skocz do zawartości

[Stery] wymiana sterów na jakie?


mistan

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę już wyregulować luzu na sterach. Skasuję luz to kierownica obraca się "skokowo", odczuwa się jak przeskakują kulki. Próbuję lekko poluzować to zaraz klepią.

Domyślam się że to koniec ich.

Będę wymieniał olej w amortyzatorze to jest okazja za jednym wyjmowaniem widelca wymienić je. Nie mam pojęcia tylko jakie mam kupić, ażeby pasowały i trochę pożyły.

Mam takie dane:

Na obecnych sterach napis jest VP-A41AC. W z opisie ramy: stery wewnętrzne - 44 mm. Amortyzator Marzocchi MX Comp Coil 105mm 2005r, z rurą sterową 1 1/8"

Da się z tych danych i zdjęcia dobrać odpowiedni komplet sterów na wymianę?

Proszę, zaproponujcie  jakieś w miarę dobre do 200 zł. Muszę kupić wysyłkowo, to najlepiej z Allegro czy innego sklepu internetowego.

Stery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli problem był od początku to być może czegoś w obecnych brakuje albo złożone trochę odwrotnie. 

Jeśli raz na sezon będzie Ci się chciało rozebrać stery wyczyścić i nasmarować dobrym smarem to bierz tanie neco. Jak nie lubisz się grzebać to weź maszynowe i wymieniaj co 2-3 sezony.

Zapewne fabrycznie była tam konfiguracja ze sterami skręcanymi i mostkiem wpuszczanym. Obecnie to rzeźba trochę wyszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, mistan napisał:

od początku jakieś cuda się działy z regulacją luzu.

A te podkładki to są "fabryczne" czy może dotaczane? Zresztą nawet jak oryginały to przy tej ich ilości mogą się lekko "kosić" i nacisk nie rozkłada się równo na łożysku. To, nie dość, że pewnie powodowało owe "cuda" to przyśpieszyło zużycie łożyska.

Gdzie Ty masz kierownicę przy takim kominie i regulowanym mostku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy było to składane dla mnie na ramie Leader Fox-a. Tak muszę mieć, żebym mógł wogóle rowerem jeździć.

Latek troszkę toto ma, kilometrów sporo służyło. Kiedyś zrobiono mi taki rower wg. możliwości. Jedno tylko mam zastrzeżenie co do kąta główki ramy. Wg. pomiaru wychodzi mi ~72 stopnie. Przy ugięciu amora może zrobi się nawet 74-75 stopni, a wolał bym przy ugięciu max 72. Ale chyba nie ma wyjścia z tego jak tylko zmiana ramy?

Co do podkładek tak mi założono i chyba są oryginały. Uwaga słuszna, bo jest trochę luzu podkładek na rurze amortyzatora i mogą się kosić. Pokombinuję żeby wytoczyć jako jedną, na wymiar, z niewielkim luzem wewnątrz. Teraz sam będę zmieniał stery to będę zwracał większą uwagę co i jak zrobione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...