Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Beatles

[Łańcuch] Basic Kit Merida Reacto 300 - smarowanie

Rekomendowane odpowiedzi

Beatles

Drodzy,

Jestem niedoświadczonym użytkownikiem nowej szosy Merida Reacto 300. Na obecną chwilę przejechałem ok. 150 km (w tym około 10 km w dość mocnym deszczu). Wcześniej walczyłem na veturilo :)

Rower po nabyciu został złożony, wyregulowany oraz nasmarowany w autoryzowanym serwisie Meridy. W trakcie odbioru zauważyłem, że łańcuch niemal "ocieka od smaru" - precyzyjnie - lepi się do niego po prostu wszystko. Po dotknięciu jego zewnętrznej strony została mi czarna plama na palcach. Zwróciłem na to uwagę mechanikowi, ale bez efektu - krótka piłka - Panie jest idealnie, igła. Przed nabyciem starałem się wykopać podstawową wiedzę o szosach, sprzęcie, konserwacji. Rozumiem, że w celu uniknięcia zebrania wszystkich drobin na trasie, łańcuch powinien być nasmarowany wewnątrz, a nie z każdej możliwej strony. 

Problem polega na tym, że w trakcie czyszczenia roweru po tych 10 km w deszczu usłyszałem niepokojący dźwięk z napędu. Trzask piasku lub innych drobin przy ruchu korbą. Postanowiłem go przeczyścić na sucho. Wytarłem go bawełnianą szmatką z zewnątrz zbierając nadmiar smaru i zebranych drobin. Przeczyściłem korbę oraz kasetę. Czy powinienem się tym przejmować i zastosować inne, bardziej inwazyjne metody? 

Pozdrawiam 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes
Napisano (edytowane)

100 stron tematu o czyszczeniu i kolejne 67 stron o smarowaniu. Naprawdę co rower i co użytkownik trzeba to wszystko powtarzać?

Edytowane przez cervandes

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Beatles

Moje pytanie ma na celu określić czy mam problem czy to jest po prostu normalne. Nie proszę o instrukcje w jaki sposób nasmarować łańcuch. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MokryxD

Dostał Ci się piasek do łańcucha i to on powoduje niechciane atrakcje dźwiękowe. Wyczyść łańcuch, nasmaruj go i dokładnie wytrzyj przed jazdą, inaczej będziesz miał powtórkę z rozrywki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • _mikeeeyy_
      Przez _mikeeeyy_
      Witam!
      Tak jak w tytule, posiadam Duroluxa RC2 2016, jeżdżę dosyć dużo i chciałbym spytać Was o częstotliwość wykonywania pełnych serwisów. Pomiędzy pełnymi serwisami, co około miesiąc olejem smaruję gąbeczki smarujące oraz sprawdzam stan techniczny amortyzatora w środku. Na pełne serwisy wysyłam amortyzator do autoryzowanego serwisu Suntour'a, czyli ACTIVIA. Jedni mówią, że raz w roku wystarczy, inni, że dwa i w sumie już sam nie wiem. Przypominam, że jestem osobą, która jeździ dużo! Za wszelkie odpowiedzi (najlepiej osób, które posiadają ten amortyzator lub mieli z nim jakąkolwiek styczność) bardzo dziękuję!
      Pozdrawiam, Mikołaj.
    • Gluhy1109
      Przez Gluhy1109
      Witam serdecznie, mam problem... ostatnio podczas skakania na rowerze, pękł mi łańcuch, jest to łańcuch halflink, więc pomyślałem, że wymienię pęknięte ogniwo i wszystko będzie ok.
      Tak jak pomyślałem tak zrobiłem, lecz... łańcuch strzela... tylko najśmieszniejsze jest to, że nie cały czas, lecz na konkretnym odcinku, kiedy "odpowiednie" ogniwa "wchodzą" na przednią zębatkę.. I tu moje pytanie, czy coś z niego będzie, czy kupić nowy. Pozdrawiam 
      P.S jeżeli naprężę część łańcucha schodzącą z przedniej zębatki, strzelanie znacząco cichnie.
    • denestorn
      Przez denestorn
      Witam wszystkich,
       
      zaczynam przygodę z rowerem szosowym, i na początek kupiłem używanego peugeota. Trochę pojeździłem i zaczął przeskakiwać łańcuch. Wiem że sam łańcuch był wymieniany przez poprzedniego właściciela przed sprzedażą. Kaseta jest stara. Poza tym nie wchodzą wszystkie biegi z tyłu i w ogóle jakoś krzywo odnośnie koła wisi przerzutka.
       
      Dołączam zdjęcia i proszę porady doświadczonych, czy da się to wyregulować? czy do wymiany kaseta i przerzutka? Dziękuję.
    • Wielmozny
      Przez Wielmozny
      Witam, 
      Mój problem to przeskakujący łańcuch. Kupiłem rower w połowie kwietnia 2018 i prawię od początku (max miesiąc po kupnie) łańcuch zaczął mi przeskakiwać do przodu razem z korbą w taki sposób że nie było żadnego oporu koło nie dostawało energii a łańcuch i korba szły trochę do przodu. Towarzyszy temu głośny strzał. Serwisy nie wiedzą co to może być, zmieniłem na gwarancji piastę, całą korbę z suportem i nie mam  pojęcia co może być przyczyną. Łańcuch na ten moment mam wyciągnięty i niedługo będę kupować nowy, ale wydaje mi się że to nie przez zużycie napędu ponieważ działo się to praktycznie od razu po kupnie roweru. Załączam filmik który obrazu co się dzieje u mnie w rowerze, oczywiście dzieje się to podczas pedałowania i jazdy do przodu, ale nie miałem jak tego nagrać podczas jazdy więc naciskając na pedały w miejscu wywołałem identyczny przeskok który występuje podczas normalnej jazdy. Nie mam już do tego sił proszę o jakieś sugestię co to może być. Tutaj link do filmiku gdzie jest pokazany strzał--> https://youtu.be/pYcFI7U1K-8
    • TheJW
      Przez TheJW
      Czy ktoś miał już okazję przeprowadzić jakiś długodystansowy test łańcucha KMC X12?
      Jak z jego wytrzymałością i współpracą z napędem Eagle?
      Będę musiał się przed sezonem zaopatrzyć w jakieś łańcuchy na zmianę i zastanawiam się, czy kupić 2x KMC X12, czy 2x SRAM X01 (ktoś upadł na głowę z ceną...). Miałem wziąć GX, ale wyczytalem, że są plastelinowe i już po 1000km nadają się na złom i zużywają kasetę.
×