Skocz do zawartości

[Spawanie ramy] Spawanie ramy przełajowe


Nebula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów, 

Proszę o pomoc! Podczas jednego z treningów na przelaju uszkodzilam ramę aluminiową. Dokładnie rurę poziomą. Mocny wgniot i pęknięcie. Nie wytrzymala zderzenia z kierownicą kolegi :( ramę mam włoską, Visual. Manufakturka. U nas mało znana. Idealnie mi się na niej jeździł o i nie chce wymieniać. Zatem prosze o polecenie serwisu, który mi zespawa i pomaluje rame w możliwie komfortowej cenie. Rejon lubuskie, dolnośląskie, Wielkopolska. Możliwe tez wysłanie ramy. 

Pozdrower

Nebula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawy ram aluminiowych są obarczone dużym prawdopodobieństwem ponownej awarii. Przerabiałem kilka napraw- wszystko pęka zaraz za spawem. Musiałbyś znaleźć warsztat który zapewni obróbkę termiczną......Zapodaj zdjęcie uszkodzenia, może będzie łatwiej pomóc. Porządna naprawa z lakierowaniem może kosztować ze 400 zł.

Za 600 da się kupić nowego cx-one od accenta. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę w domu to wrzucę fotkę. Obawiałam się tego, że spawanie może nic nie dac. Rama przełajowa mocno pracuje podczas jazdy. A ja sie na treningach nie oszczedzam. Szukałam ramy w rozmiarze 52. Albo 51/50 , zmienilabym jedynie mostek. Ale cisza. Cx-one to jednak ostatecznośc, która i tak mnie czeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie ram aluminiowych jest możliwe, jednak z uwagi na brak dokładnej informacji odnośnie jest to utrudnione. Pomysł z obróbką cieplną po spawaniu jest conajmniej ryzykowny. Nie piszę że się nie da, jednak w większości wypadków, jeśli zostało to zrobione źle, efektem będzie pękanie zaraz obok spoiny (w strefie wpływu ciepła).

Jeśli masz sentyment do tej ramy i zdrowie Ci miłe to powieść ją na ścianie jako pamiątkę. Bo dobrze zrobiona naprawa może kosztować tyle co nowa rama (jak np ten cx-one), lub nawet więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniłam sprawę w luxtechu. Jak koledzy Malutki i Woojj napisali wyżej koszty naprawy wyniosą więcej niż nowa rama accenta np. Śmiało mogłabym zakupić nowego przelaja, ale co zrobić z resztą roweru? Rama Planet X albo inna budzetowa to jedyne wyjście. Przeglądałam niemiecki rynek i natrafiłam na kilka ciekawych rowerów treka i empell, starsze modele. Będę składać na wiosnę. Chyba, że ktoś ma używana sprawna rame na 52 lub s w slopingu. Chociaz dla mnie osobiście najpiekniejsza klasyczna geometria. 

Grizzli u mnie ten epizod to wymiana całej rury poziomej...peknieta wzdłuż, dziura i pekniecie w przekroju. Jakby ktoś flexem albo siekierą przywalil :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...