Skocz do zawartości
Kamilos123

[Kompatybilność sprzetu i ramy] pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Kamilos123

Hejka, chciałbym złożyć rower przełajowy na dojazdy do pracy czasami na jakąś wycieczkę. Najwazniejsze dla mnie jest to aby dostosować ten rower do swoich potrzeb i portfela.

A więc tak poniżej podam specyfikację części które chciałem kupić jednak potrzebuję osoby która była by w stanie ocenić czy zakupiłem odpowiednie części .

Czy poniższy spis części będzie kompatybilny ze sobą ? 
 
( w opisie aukcji są podane wymiary )
 
 
Szprychy: Dt Swiss Champion 250-278 mm 
Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25
Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10
Obręcz 28' Rigida ZAC 2000 32 otwory 
Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock 
Piasta przód Sram mth-306 
przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 
Przerzutka przód: Przerzutka przednia Shimano Sora FD-R3000 obejma 2x9
 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
Napisano (edytowane)

A gdzie reszta podzespołów?

Edytowane przez Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

jeszcze nad nimi nie myslalem probuje na razie ogarnac kola i część napędu. Poniewaz kupuje komponenty jezeli sa w promocji lub atrakcyjnej cenie ew używane ale to rzadziej 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
52 minuty temu, Kamilos123 napisał:

jednak potrzebuję osoby która była by w stanie ocenić czy zakupiłem odpowiednie części

Czy części są odpowiednie proponowałbym sprawdzić przed zakupem;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo
Godzinę temu, Kamilos123 napisał:

 

Szprychy: Dt Swiss Champion 250-278 mm 
Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25
Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10
Obręcz 28' Rigida ZAC 2000 32 otwory 
Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock 
Piasta przód Sram mth-306 
przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 
Przerzutka przód: Przerzutka przednia Shimano Sora FD-R3000 obejma 2x9
 
 

Kupiłeś, czy kupujesz? Myślałeś o zakupie roweru jako całości i w miarę zużywania się części wymiana na Tobie odpowiadające?

 

Tak ogólnie to:
* szprychy na pewno za krótkie do koła 28", tu będzie potrzebne 290+ mm

* tarcza - najtańszy model centerlock, ale działać będzie

* piasty - podstawowe, niskie modele, takie sobie uszczelnienie, łożyska zwykłe kulki -  jak możesz to dołóż $ do czegoś sensowniejszego; koła na podanych przez Ciebie komponentach wyjdą b. ciężkie, ponad 2.3 kilograma i to bez zacisków czy opasek, same gołe koła...

* kaseta, przerzutki - zwróć uwagę na liczbę rzędów, żebyś przypadkiem nie kupił kasety 10rz i manetek 9rz - bo tego nie ustawisz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB
Godzinę temu, Kamilos123 napisał:
Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25
 
przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 
 

To nie będzie działać... 10-tkowa kaseta i 9-tkowa zmieniarka...

Zdecydowanie taniej kupić kompletny rower i podmieniać/apgrejdować z czasem...

1 godzinę temu, Kamilos123 napisał:

rower przełajowy na dojazdy do pracy

Sprawdziłbym, czy Furious ma możliwość założenia błotników. Dojazdówka bez błotników to pomyłka...

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

Hej dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi i uwagi na temat cześci i roweru.

 

2 godziny temu, IvanMTB napisał:

To nie będzie działać... 10-tkowa kaseta i 9-tkowa zmieniarka...

Zdecydowanie taniej kupić kompletny rower i podmieniać/apgrejdować z czasem...

Sprawdziłbym, czy Furious ma możliwość założenia błotników. Dojazdówka bez błotników to pomyłka...

Szacunek...

I.

 

 

co do tej kasety to ponoć się nakłada te zębatki osobno to oznacza ze nie musze dawac np najwiekszej na koniec dobrze myslę ? Chyba widziałem takie rozwiazanie w rowerze Accent CX ONE ( jeśli się nie mylę )

Rower dopiero będe składał, mam na razie tylko ramę i patrzę jakie czesci pod nia da się włożyć.

 

 

2 godziny temu, rzymo napisał:

Kupiłeś, czy kupujesz? Myślałeś o zakupie roweru jako całości i w miarę zużywania się części wymiana na Tobie odpowiadające?

 

Tak ogólnie to:
* szprychy na pewno za krótkie do koła 28", tu będzie potrzebne 290+ mm

* tarcza - najtańszy model centerlock, ale działać będzie

* piasty - podstawowe, niskie modele, takie sobie uszczelnienie, łożyska zwykłe kulki -  jak możesz to dołóż $ do czegoś sensowniejszego; koła na podanych przez Ciebie komponentach wyjdą b. ciężkie, ponad 2.3 kilograma i to bez zacisków czy opasek, same gołe koła...

* kaseta, przerzutki - zwróć uwagę na liczbę rzędów, żebyś przypadkiem nie kupił kasety 10rz i manetek 9rz - bo tego nie ustawisz

Oo dziękuję za szczegółowe informacje na temat podzespołów. 

 

Jak wrócę do domu to podam resztę części napędu ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
Teraz, Kamilos123 napisał:

to ponoć się nakłada te zębatki osobno to oznacza ze nie musze dawac np najwiekszej na koniec dobrze myslę ?

To tak nie działa.Odległość między koronkami jest inna w kasecie 9rz a inna w kasecie 10rz.Manetka 9rz będzie ciągnęła inną ilość linki niż jest potrzebna w kasecie 10rz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
1 godzinę temu, Tatanka napisał:

To tak nie działa.Odległość między koronkami jest inna w kasecie 9rz a inna w kasecie 10rz.Manetka 9rz będzie ciągnęła inną ilość linki niż jest potrzebna w kasecie 10rz

Okey, dzięki za informację wezmę to przy wyborze zmienię ten parametr czyli muszę mieć kasetę typowo 9s czyli 9-cio rzędowe i wrzucę resztę osprzętu czyli suport, korby ramiona korby itp. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

Okey mam już resztę części, nie jestem pewien co do montażu wkładu suportu ale myślę że ten będzie okey bo producent rany chyba nie podał jaki system ale zauważyłem na zdj gwint i być może to będzie pasować Oś Shimano Mechanizmu Korbowego BSA 118mm/68mm BB-ES300 Octa E-Typ ( tutaj też nie jestem pewien co do długości suportu) 

Kasetę wybrałem taka 9s myślę że będzie odpowiednia Oś Shimano Mechanizmu Korbowego BSA 118mm/68mm BB-ES300 Octa E-Typ

Co do Mechanizmu Korbowego  to mam metlik w głowie bo nie potrafię znaleźć jakiejs w rozsądnej cenie i żeby była 2x9 i obsługiwała te przełożenia, myślałem tutaj o czymś z Grupy Sora ( przeznaczenie szosowe) znacie może coś tańszego? Tak do 150 zł? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
42 minuty temu, Tatanka napisał:

Mufa jest pod BSA.Długość suportu dobierasz pod konkretną korbę.

Z tańszych   na octalinku

http://allegro.pl/nowa-korba-shimano-claris-50-34t-175mm-i7115020170.html

Tylko pisze ze jest ona 8 rzedowa a ja mam kasetę i przerzutke 9 cio rzedowa 

 

Czyli muszę brać suport BSA do tej ramy Accent furious? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Korba 8rz jest kompatybilna z resztą napędu 9rz.Tak,BSA o długości dedykowanej dla korby którą kupisz.No i mocowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Tylko pytanie,czy 52/39 w 105 to nie za bogato?Natomiast Ultegra z jednym blatem,no i 53.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB

Do korb szosowych pod Octa powinienes mieć dedykowany im suport.

Taki jak tu na ten przykład:

https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-shimano-105-bb-5500-pd735/

109mm dla dwurzedówki, 118mm dla trzyrzędówki.

O ile wiem wkłady MTB, w tym ten który pokazałeś mają nieco inny wielowypust i nie pasują do korb szosowych starszego typu.

Były dwa rodzeje wkładów Octa V1 i V2. 

Claris z drugiej stroy jest kompatybilny z wkładami V2 MTB, ale wsadzanie wkładu ES25 to strata czasu i piniędzy. Jeśli juz koniecznie Claris to sugeruje wkład suportu ES51.

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
Napisano (edytowane)

Świetnie mi to wyjaśniłeś teraz wiem co i jak. I doszedłem do wniosku że zostanę przy kwadracie żeby maksymalnie wyeliminować ryzyko błędu.

Poszalałem i wybrałem najtańszą grupę shimano jaką jest Tourney http://allegro.pl/shimano-fc-a070-korba-szosowa-tourney-50x34t-nowa-i7142967996.html#thumb/1

Jednak czy 50x34t będzie odpowiednie ? 

Tutaj przy kwadracie chyba nie popełnię błędu przy wyborze mocowania takich korb 

Edytowane przez Kamilos123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Czy będzie odpowiednia zależy od tego jakich przełożeń używałeś do tej pory.Jakich najcięższych i najlżejszych przełożeń używałeś do tej pory?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
Teraz, Tatanka napisał:

Czy będzie odpowiednia zależy od tego jakich przełożeń używałeś do tej pory.Jakich najcięższych i najlżejszych przełożeń używałeś do tej pory?

Z najcięższych to było 2 z przodu i 6 lub 7 z tyłu 

Z najlżejszych to bylo 2 z przodu i 2 z tyłu 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Ile zębów miała 2 tarcza korby,jakie stopniowanie kasety?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

2 tarcza korby miała dokładnie 38 zębów, a kaseta była 8s 11-32 zęby 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB
44 minuty temu, Kamilos123 napisał:

Poszalałem i wybrałem najtańszą grupę shimano jaką jest Tourney

Hmmm... No to generalnie taki-sobie wybór. Z dwojga już lepiej jakbyś kupił Claris'a, gdyż sama technologia ramion korb będzie zbliżona, ale samo połączenie suport-korba będzie sztywniejsze w wersji Octa niż kwadrat...

Tymbardziej, że różnica cenowa względem Tourney'a jest pomijalna:

http://allegro.pl/korba-shimano-claris-fc-rs200-50-34t-175mm-8rz-i7131566661.html

Do tego BB-ES51 113mm lub ewentualnie BB-ES25/ES300 z tą samą długością osi.

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

Świetnie, dziękuję ci bardzo za poświęcony czas teraz, jednak na tego clarisa się zdecyduję, różnica cenowa niewielka a jednak ilość zębów optymalniejsza. 

Jeżeli znajdziesz jeszcze kiedyś chwilkę to wpadnij na ten mój temat ponieważ pod kocniec chciałbym zrobić zesawienie wszystkich części i czułbym się pewniej gdybyś mógł rzucić okiem na to wszytsko razem do kupy sklejone i powiedzieć co o tym sądzisz i czy wszystko będzie współpracowało ze soba 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • marmajgabin
      Przez marmajgabin
      Cześć!
      witam serdecznie na forum. 
      Od niedawna jestem posiadaczem authora ronina 2018 i mam obecnie problem z montażem bagażnika. Niby prosta sprawa, 4 śruby i zrobione. Ale niestety przy ramie 520 bagażnik uniemożliwia opiera się o torbę podsiodłową. Dzieje się tak gdy przykręcam go do otworów w trojkącie ramy. Jakbym zastosował jakiś dystans mógłbym zamontować go do otworu na końcu ramy, na wysokości tylnej ośki. Wydaje mi się to rozsądne ze względu na obniżenie bagażnika i jednoczesne jego odsunięcie do tyłu, nie uderzyłbym w sakwy przy pedałowaniu (nie wiem czy tak będzie ale wydaje mi się być tam trochę wąsko). I teraz pytanie do Was, czy mogę przykręcić bagażnik do tych dalszych otworów? Czy one przeniosą obciążenia i się nie oberwą? A może jakiś inny pomysł? Może przy pomocy blaszki jakoś połączyć otwory z trojkata z tymi na końcu ramy, obciążenie powinno się wtedy równiej rozłożyć. 
      Dzieki za pomoc!

    • kawa94
      Przez kawa94
      Witam, 
      Mam okazję odkupić od znajomego rower giant defy 4 za symboliczną cenę. 
      Do wymiany jest koło przednie, łańcuch, siodełko oraz owijka kierownicy. Uszkodzenia powstały na skutek kolizji z motocyklem. Motocyklista wymusił pierwszeństwo, rama jest prosta, niepopękana. Wszystkie inne podzespoły działają bez zarzutu. 
      Przy renowacji lepiej dokupić takie same koło jak zamontowane czy jesteście w stanie polecić inny model w dobrej cenie? na razie robiłem rozeznanie i raczej ciężko mi będzie kupić ten model koła nie decydując się na komplet co automatycznie podwyższa koszty. 
      Drugie pytanie odnośnie owijki, siodełka i łańcucha - macie jakieś sprawdzone propozycje w niedużym budżecie by doprowadzić rower do ładu?  
    • tomaszon
      Przez tomaszon
      Znacie jakieś ciekawe podjazdy do 100 km od góry św anny ?
    • adam.olczyk
      Przez adam.olczyk
      Siemanko,
       
      znalazłem u dziadka w stodole stary rower, jeśli dobrze zrozumiałem dziadka to odkupił go od kogoś kto jeździł w wyścigach pokoju ze 20 lat temu. Albo w jakimś innym tour.
       
      Chciałbym doprowadzić rower do stanu użytkowego, i sobie trochę na nim pośmigać. 
       
      Zna ktoś ten model? mógłby powiedzieć coś więcej o nim? Może w jakim okresie był produkowany>
      Załączam zdjęcia w linkach,
      zdjecie 1
      zdjecie 2
       
      sorry za jakość, ale mam stłuczone szkiełko koło apartu w telefonie. 
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.