Skocz do zawartości
Kamilos123

[Kompatybilność sprzetu i ramy] pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Kamilos123

Hejka, chciałbym złożyć rower przełajowy na dojazdy do pracy czasami na jakąś wycieczkę. Najwazniejsze dla mnie jest to aby dostosować ten rower do swoich potrzeb i portfela.

A więc tak poniżej podam specyfikację części które chciałem kupić jednak potrzebuję osoby która była by w stanie ocenić czy zakupiłem odpowiednie części .

Czy poniższy spis części będzie kompatybilny ze sobą ? 
 
( w opisie aukcji są podane wymiary )
 
 
Szprychy: Dt Swiss Champion 250-278 mm 
Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25
Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10
Obręcz 28' Rigida ZAC 2000 32 otwory 
Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock 
Piasta przód Sram mth-306 
przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 
Przerzutka przód: Przerzutka przednia Shimano Sora FD-R3000 obejma 2x9
 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
Napisano (edytowane)

A gdzie reszta podzespołów?

Edytowane przez Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

jeszcze nad nimi nie myslalem probuje na razie ogarnac kola i część napędu. Poniewaz kupuje komponenty jezeli sa w promocji lub atrakcyjnej cenie ew używane ale to rzadziej 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
52 minuty temu, Kamilos123 napisał:

jednak potrzebuję osoby która była by w stanie ocenić czy zakupiłem odpowiednie części

Czy części są odpowiednie proponowałbym sprawdzić przed zakupem;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo
Godzinę temu, Kamilos123 napisał:

 

Szprychy: Dt Swiss Champion 250-278 mm 
Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25
Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10
Obręcz 28' Rigida ZAC 2000 32 otwory 
Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock 
Piasta przód Sram mth-306 
przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 
Przerzutka przód: Przerzutka przednia Shimano Sora FD-R3000 obejma 2x9
 
 

Kupiłeś, czy kupujesz? Myślałeś o zakupie roweru jako całości i w miarę zużywania się części wymiana na Tobie odpowiadające?

 

Tak ogólnie to:
* szprychy na pewno za krótkie do koła 28", tu będzie potrzebne 290+ mm

* tarcza - najtańszy model centerlock, ale działać będzie

* piasty - podstawowe, niskie modele, takie sobie uszczelnienie, łożyska zwykłe kulki -  jak możesz to dołóż $ do czegoś sensowniejszego; koła na podanych przez Ciebie komponentach wyjdą b. ciężkie, ponad 2.3 kilograma i to bez zacisków czy opasek, same gołe koła...

* kaseta, przerzutki - zwróć uwagę na liczbę rzędów, żebyś przypadkiem nie kupił kasety 10rz i manetek 9rz - bo tego nie ustawisz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB
Godzinę temu, Kamilos123 napisał:
Kaseta : Shimano Tiagra CS-4600 10s 11-25
 
przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 
 

To nie będzie działać... 10-tkowa kaseta i 9-tkowa zmieniarka...

Zdecydowanie taniej kupić kompletny rower i podmieniać/apgrejdować z czasem...

1 godzinę temu, Kamilos123 napisał:

rower przełajowy na dojazdy do pracy

Sprawdziłbym, czy Furious ma możliwość założenia błotników. Dojazdówka bez błotników to pomyłka...

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

Hej dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi i uwagi na temat cześci i roweru.

 

2 godziny temu, IvanMTB napisał:

To nie będzie działać... 10-tkowa kaseta i 9-tkowa zmieniarka...

Zdecydowanie taniej kupić kompletny rower i podmieniać/apgrejdować z czasem...

Sprawdziłbym, czy Furious ma możliwość założenia błotników. Dojazdówka bez błotników to pomyłka...

Szacunek...

I.

 

 

co do tej kasety to ponoć się nakłada te zębatki osobno to oznacza ze nie musze dawac np najwiekszej na koniec dobrze myslę ? Chyba widziałem takie rozwiazanie w rowerze Accent CX ONE ( jeśli się nie mylę )

Rower dopiero będe składał, mam na razie tylko ramę i patrzę jakie czesci pod nia da się włożyć.

 

 

2 godziny temu, rzymo napisał:

Kupiłeś, czy kupujesz? Myślałeś o zakupie roweru jako całości i w miarę zużywania się części wymiana na Tobie odpowiadające?

 

Tak ogólnie to:
* szprychy na pewno za krótkie do koła 28", tu będzie potrzebne 290+ mm

* tarcza - najtańszy model centerlock, ale działać będzie

* piasty - podstawowe, niskie modele, takie sobie uszczelnienie, łożyska zwykłe kulki -  jak możesz to dołóż $ do czegoś sensowniejszego; koła na podanych przez Ciebie komponentach wyjdą b. ciężkie, ponad 2.3 kilograma i to bez zacisków czy opasek, same gołe koła...

* kaseta, przerzutki - zwróć uwagę na liczbę rzędów, żebyś przypadkiem nie kupił kasety 10rz i manetek 9rz - bo tego nie ustawisz

Oo dziękuję za szczegółowe informacje na temat podzespołów. 

 

Jak wrócę do domu to podam resztę części napędu ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
Teraz, Kamilos123 napisał:

to ponoć się nakłada te zębatki osobno to oznacza ze nie musze dawac np najwiekszej na koniec dobrze myslę ?

To tak nie działa.Odległość między koronkami jest inna w kasecie 9rz a inna w kasecie 10rz.Manetka 9rz będzie ciągnęła inną ilość linki niż jest potrzebna w kasecie 10rz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
1 godzinę temu, Tatanka napisał:

To tak nie działa.Odległość między koronkami jest inna w kasecie 9rz a inna w kasecie 10rz.Manetka 9rz będzie ciągnęła inną ilość linki niż jest potrzebna w kasecie 10rz

Okey, dzięki za informację wezmę to przy wyborze zmienię ten parametr czyli muszę mieć kasetę typowo 9s czyli 9-cio rzędowe i wrzucę resztę osprzętu czyli suport, korby ramiona korby itp. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

Okey mam już resztę części, nie jestem pewien co do montażu wkładu suportu ale myślę że ten będzie okey bo producent rany chyba nie podał jaki system ale zauważyłem na zdj gwint i być może to będzie pasować Oś Shimano Mechanizmu Korbowego BSA 118mm/68mm BB-ES300 Octa E-Typ ( tutaj też nie jestem pewien co do długości suportu) 

Kasetę wybrałem taka 9s myślę że będzie odpowiednia Oś Shimano Mechanizmu Korbowego BSA 118mm/68mm BB-ES300 Octa E-Typ

Co do Mechanizmu Korbowego  to mam metlik w głowie bo nie potrafię znaleźć jakiejs w rozsądnej cenie i żeby była 2x9 i obsługiwała te przełożenia, myślałem tutaj o czymś z Grupy Sora ( przeznaczenie szosowe) znacie może coś tańszego? Tak do 150 zł? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
42 minuty temu, Tatanka napisał:

Mufa jest pod BSA.Długość suportu dobierasz pod konkretną korbę.

Z tańszych   na octalinku

http://allegro.pl/nowa-korba-shimano-claris-50-34t-175mm-i7115020170.html

Tylko pisze ze jest ona 8 rzedowa a ja mam kasetę i przerzutke 9 cio rzedowa 

 

Czyli muszę brać suport BSA do tej ramy Accent furious? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Korba 8rz jest kompatybilna z resztą napędu 9rz.Tak,BSA o długości dedykowanej dla korby którą kupisz.No i mocowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Tylko pytanie,czy 52/39 w 105 to nie za bogato?Natomiast Ultegra z jednym blatem,no i 53.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB

Do korb szosowych pod Octa powinienes mieć dedykowany im suport.

Taki jak tu na ten przykład:

https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-shimano-105-bb-5500-pd735/

109mm dla dwurzedówki, 118mm dla trzyrzędówki.

O ile wiem wkłady MTB, w tym ten który pokazałeś mają nieco inny wielowypust i nie pasują do korb szosowych starszego typu.

Były dwa rodzeje wkładów Octa V1 i V2. 

Claris z drugiej stroy jest kompatybilny z wkładami V2 MTB, ale wsadzanie wkładu ES25 to strata czasu i piniędzy. Jeśli juz koniecznie Claris to sugeruje wkład suportu ES51.

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
Napisano (edytowane)

Świetnie mi to wyjaśniłeś teraz wiem co i jak. I doszedłem do wniosku że zostanę przy kwadracie żeby maksymalnie wyeliminować ryzyko błędu.

Poszalałem i wybrałem najtańszą grupę shimano jaką jest Tourney http://allegro.pl/shimano-fc-a070-korba-szosowa-tourney-50x34t-nowa-i7142967996.html#thumb/1

Jednak czy 50x34t będzie odpowiednie ? 

Tutaj przy kwadracie chyba nie popełnię błędu przy wyborze mocowania takich korb 

Edytowane przez Kamilos123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Czy będzie odpowiednia zależy od tego jakich przełożeń używałeś do tej pory.Jakich najcięższych i najlżejszych przełożeń używałeś do tej pory?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123
Teraz, Tatanka napisał:

Czy będzie odpowiednia zależy od tego jakich przełożeń używałeś do tej pory.Jakich najcięższych i najlżejszych przełożeń używałeś do tej pory?

Z najcięższych to było 2 z przodu i 6 lub 7 z tyłu 

Z najlżejszych to bylo 2 z przodu i 2 z tyłu 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Ile zębów miała 2 tarcza korby,jakie stopniowanie kasety?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

2 tarcza korby miała dokładnie 38 zębów, a kaseta była 8s 11-32 zęby 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB
44 minuty temu, Kamilos123 napisał:

Poszalałem i wybrałem najtańszą grupę shimano jaką jest Tourney

Hmmm... No to generalnie taki-sobie wybór. Z dwojga już lepiej jakbyś kupił Claris'a, gdyż sama technologia ramion korb będzie zbliżona, ale samo połączenie suport-korba będzie sztywniejsze w wersji Octa niż kwadrat...

Tymbardziej, że różnica cenowa względem Tourney'a jest pomijalna:

http://allegro.pl/korba-shimano-claris-fc-rs200-50-34t-175mm-8rz-i7131566661.html

Do tego BB-ES51 113mm lub ewentualnie BB-ES25/ES300 z tą samą długością osi.

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamilos123

Świetnie, dziękuję ci bardzo za poświęcony czas teraz, jednak na tego clarisa się zdecyduję, różnica cenowa niewielka a jednak ilość zębów optymalniejsza. 

Jeżeli znajdziesz jeszcze kiedyś chwilkę to wpadnij na ten mój temat ponieważ pod kocniec chciałbym zrobić zesawienie wszystkich części i czułbym się pewniej gdybyś mógł rzucić okiem na to wszytsko razem do kupy sklejone i powiedzieć co o tym sądzisz i czy wszystko będzie współpracowało ze soba 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • GrzegorzS
      Przez GrzegorzS
      Poszukuję przedniego zacisku hamulcowego XTR BR-M965, może być używany, w pełni sprawny.
    • Mike_sti
      Przez Mike_sti
      Sprzedam świetną szosę

      Focus Cayo 2016 rozmiar 54

      na pełnej niezawodnej grupie Shimano Ultegra di2 6870 !!!

      rower w super stanie
      minimalnie ślady używania
      gotowy do jazdy bez żadnego wkładu. karbonowa sztyca i mostek

      jego cena katalogowa w 2016 roku to aż 14590 zł !!!

      specyfikacja:
      Rama: Karbonowa, Cayo Ultegra Di2
      Widelec: Cayo P2T Carbon T4
      Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra 6800, 52x36
      Manetki: Shimano Ultegra Di2 6870
      Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2 6870
      Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2 6870 GS
      Kaseta: Shimano ultegra 6800, 11-32 (11s)
      Hamulce: Shimano Ultegra 6800
      Obręcze/zestaw kół: Fulcrum CEX 6.5
      Opony: Schwalbe Durano Fold 622 X25
      Wspornik kierownicy: CPX Carbon
      Kierownica: Concept EX 42 cm
      Wspornik siodła: CPX Carbon Di2
      Siodło: fi'zi:k Antares R5 Manganese

      jeśli masz jakieś pytania, propozycję zapraszam
      Sprzedaje bez spd
      Cena 7500




    • Mike_sti
      Przez Mike_sti
      Focus Izalco Donna w rozmiarze XS
      Mam na sprzedaż przepiękną damską szosę
      stack reach head angle  
      xs 545 mm 376 mm 71 °

      Zapewniam, że na żywo wygląda jeszcze lepiej, zdjęcia tego nie oddaja... a te fioletowe detale...  
      Na ramie nie ma żadnej ryski
      Jest świetnie wyposażony
      Pełna grupa shimano ultegra 6700
      Koła Mavic Ksyrium equipe s
      siodełko specialized Ruby Gel Body Geometry

      Polecam !
      cena 4999

    • garyandfisher
      Przez garyandfisher
      Witam.
      Przymierzam się do wymiany kół w moim Roninie - w tym roku stuknęło im 7000 km. Zastanawiam się, czy szukać części i coś składać, czy wybrać coś z oferty gotowców. Standardowo koła 28' szpilka i hamulce tarczowe. No i jeszcze pytanie o piasty - maszyny czy kulki ? Budżet około 1000 zł. Dzięki za zainteresowanie ;)
    • Mike_sti
      Przez Mike_sti
      Cube Litening Super HPC Race 2015
      Tak w skrócie...
      Wyścigowa szosa ( rozmiar 56 ) na pełnej grupie ultegra 6800 kołach fulcrum racing 44 Aero.
      Na pokładzie karbonowa kierownica 40 cm i karbonowa sztyca + siodło Selle Italia Flite

      waga 7,3 kg !!!
      cena nowego 10999 zł !!!
      przebieg 500 km !!!
      ogólnie jak nowa !!!

      a jak ktoś lubi poczytać:

      Litening Super HPC Race jest bezkompromisową maszyną, która jest gotowa na każdy wyścig lub wymagający trening. Kombinacja zaawansowanej technologicznie ramy oraz najwyższej klasy osprzętu Shimano Ultegra w rezultacie daje rower o bardzo dobrych parametrach na szybkie jak i długie treningi oraz zawody. Jeździ tak szybko jak wygląda !

      RAMA Super HPC Monocoque Advanced Twin Mold Technology, Internal Cable Routing
      KOLOR carbon´n´green
      ROZMIAR 56 cm semisloping
      WIDELEC CUBE CSL EVO full Carbon, Tapered
      STERY CUBE I-t integrated, top 1 1/8", bottom 1 1/2"
      MOSTEK Syntace F109
      KIEROWNICA CUBE Wing Race Bar Carbon
      PRZERZUTKA TYŁ Shimano Ultegra RD-6800SS, 11-Speed
      PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Ultegra FD-6800BL, 34.9mm Clamp
      MECHANIZM KORBOWY Shimano Ultegra FC-6800, Hollowtech II, 50x34T 172,5mm (56/58/60cm), PressFit SM-BB71-41
      KASETA Shimano Ultegra CS-6800, 11-28
      ŁAŃCUCH Shimano Ultegra CN-6800
      KOŁA Fulcrum Racing 44 Aero
      OPONY Continental Gatorskin 25x622
      SIODŁO Selle Italia Flite MG
      SZTYCA CUBE Performance Motion Post Carbon, 27.2mm
      ZACISK SZTYCY RFR 31.8mm
      WAGA 7,3 kg
      cena 6666 zł

×