Skocz do zawartości
MD11

[koła] Giant S-X2

Rekomendowane odpowiedzi

MD11

Chciałbym zapytać na ile wycenilibyście nowe koła wraz z oponami z tego roweru: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcx-slr-2 oraz czy Waszym zdaniem znaleźliby się na nie chętni? Nie mam tego roweru, pytam na razie teoretycznie. Niestety nie znalazłem informacji, czy mają piasty na łożyskach maszynowych, ani ile ważą, ale można się domyśleć, że dużo.

Wydaje mi się, że grupą docelową byliby ludzie, którzy mają lepsze koła i chcieliby kupić coś tańszego na zimę albo potrzebują koło na wymianę, bo mają uszkodzone i można by za nie wziąć 500-600 zł. Dobrze myślę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Podstawowe kółka od Gianta (podobnie jak i Bontragera) nie należą do bezawaryjnych i nie cieszą się popytem na rynku wtórnym. Można próbować sprzedawać za 500-600zł ale nie liczyłbym na szybką finalizację  z racji ich specyfiki (przód 12/100) co zawęża  grono potencjalnych nabywców (od jakiego czasu ktoś na allegro próbuje sprzedać takie za 499 i zainteresowanie marne https://allegro.pl/zakonczone?string=koła giant sx2&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-1-1003  ).

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11
2 godziny temu, gtb napisał:

Podstawowe kółka od Gianta nie należą do bezawaryjnych

Co z nimi jest nie tak? Zapadki bębenka się psują?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Najczęstsza bolączka to właśnie tylna piasta - bębenek i/lub bieżnia z konusami (to drugie to głównie w piastach pod QR9 , przy sztywnych osiach są już raczej maszyny), bazuje to na piastach Formuli do których jest problem z dostępem części zamiennych (przy problemach w czasie gwarancji Giant zazwyczaj bezproblemowo wymieniał klientowi całe koło). W takim wypadku padnięta piasta = jej wymiana (na coś lepszego) a co za tym idzie szprychy tu znowu dochodzi rozważanie nad lepszą obręczą i przodem do kompletu , z usterki tylnej piasty robi się wymiana całego kompletu. Sporo osób od razu po zakupie wymienia te koła i próbuje sprzedać jako nowe póki przedstawiają jeszcze jakąś wartość. Opinię swoją opieram na podstawie kół z poprzednich lat modelowych aczkolwiek z tego co mi wiadomo nic na lepsze się nie zmieniło.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość Arkadiusz
      Przez Gość Arkadiusz
      Cześć, 
      planuje zakup pierwszej szosy. Nie jestem pewien na ile będzie to pasja a na ile tylko kaprys, wiec celuje raczej w coś używanego i niedrogiego. 
      Znalazlem taki rowerek w cenie <1000 pln (warto?)
      https://www.giant-bicycles.com/us/defy-5-2013
       
      problem w tym, że rozmiar ramy M a ja mam 170cm (przekrok 79-80cm). Niby rama sloppingowa i wg oznaczeń ma 50 cm alegdzieś znalazłem, że odpowiada ona 54 cm. 
      Rower ma służyć do rekreacyjnej jazdy, jako uzupełnienie treningów biegowych a może kiedyś jako rower do 1/8 lub 1/4 IM (amatorsko). 
       
    • mmiloszekk
      Przez mmiloszekk
      Cześć! 
      Szukam roweru typu fitness lub Gravel, wszystko będzie zależało od wygody pozycji oraz możliwości zainstalowania wezszych kół do Gravela lub szerszych do fitness, rower ma być jak najbardziej uniwersalny. 
      Mam kontuzje ręki z ograniczonym zakresem ruchu, na stałe. (patrz - >moje stare tematy). 
      Jeśli chodzi o moje typy to są to:
      GRAVEL: Giant Anyroad 2 
      Fitness: Giant fastroad slr 1, 
      Specialized Vita Elite
       
      Na giant fastroad miałem przyjemność jeździć przez 2 tyg czasu, dlatego uważam że jest to idealny wybór dla mnie, przez kontuzję nie obciążam kręgosłupa, barku czy łopatek, 
       
      Za powyższymi rowerami nie przemawia moim zdaniem tylko cena.. :/
      Pod uwagę biorę rowery używane, ale nie wyeksploatowane. 
      Szukam alternatyw dla powyższych, z podobną geometrią ramy za lepszą cenę. 
      Czekam na propozycje i zapraszam do dyskusji! 
    • mmiloszekk
      Przez mmiloszekk
      Cześć! 
      Szukam roweru typu fitness lub Gravel, wszystko będzie zależało od wygody pozycji oraz możliwości zainstalowania wezszych kół do Gravela lub szerszych do fitness, rower ma być jak najbardziej uniwersalny. 
      Mam kontuzje ręki z ograniczonym zakresem ruchu, na stałe. (patrz - >moje stare tematy). 
      Jeśli chodzi o moje typy to są to:
      GRAVEL: Giant Anyroad 2 
      Fitness: Giant fastroad slr 1, 
      Specialized Vita Elite
       
      Na giant fastroad miałem przyjemność jeździć przez 2 tyg czasu, dlatego uważam że jest to idealny wybór dla mnie, przez kontuzję nie obciążam kręgosłupa, barku czy łopatek, 
       
      Za powyższymi rowerami nie przemawia moim zdaniem tylko cena.. :/
      Pod uwagę biorę rowery używane, ale nie wyeksploatowane. 
      Szukam alternatyw dla powyższych, z podobną geometrią ramy za lepszą cenę. 
      Czekam na propozycje i zapraszam do dyskusji! 
    • jaro_c4
      Przez jaro_c4
      Hej,
      Który będzie lepszy? Już byłem nastawiony na Orkana 5 z 2016 roku (bo taki dostępny poniżej 3k) aż tu nagle pojawiła się opcja Giant Roam 0 też z 2016 roku.
      Giant droższy o 150zł.
    • kawa94
      Przez kawa94
      Witam, 
      Mam okazję odkupić od znajomego rower giant defy 4 za symboliczną cenę. 
      Do wymiany jest koło przednie, łańcuch, siodełko oraz owijka kierownicy. Uszkodzenia powstały na skutek kolizji z motocyklem. Motocyklista wymusił pierwszeństwo, rama jest prosta, niepopękana. Wszystkie inne podzespoły działają bez zarzutu. 
      Przy renowacji lepiej dokupić takie same koło jak zamontowane czy jesteście w stanie polecić inny model w dobrej cenie? na razie robiłem rozeznanie i raczej ciężko mi będzie kupić ten model koła nie decydując się na komplet co automatycznie podwyższa koszty. 
      Drugie pytanie odnośnie owijki, siodełka i łańcucha - macie jakieś sprawdzone propozycje w niedużym budżecie by doprowadzić rower do ładu?  
×