Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
MD11

[koła] Giant S-X2

Rekomendowane odpowiedzi

MD11

Chciałbym zapytać na ile wycenilibyście nowe koła wraz z oponami z tego roweru: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcx-slr-2 oraz czy Waszym zdaniem znaleźliby się na nie chętni? Nie mam tego roweru, pytam na razie teoretycznie. Niestety nie znalazłem informacji, czy mają piasty na łożyskach maszynowych, ani ile ważą, ale można się domyśleć, że dużo.

Wydaje mi się, że grupą docelową byliby ludzie, którzy mają lepsze koła i chcieliby kupić coś tańszego na zimę albo potrzebują koło na wymianę, bo mają uszkodzone i można by za nie wziąć 500-600 zł. Dobrze myślę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Podstawowe kółka od Gianta (podobnie jak i Bontragera) nie należą do bezawaryjnych i nie cieszą się popytem na rynku wtórnym. Można próbować sprzedawać za 500-600zł ale nie liczyłbym na szybką finalizację  z racji ich specyfiki (przód 12/100) co zawęża  grono potencjalnych nabywców (od jakiego czasu ktoś na allegro próbuje sprzedać takie za 499 i zainteresowanie marne https://allegro.pl/zakonczone?string=koła giant sx2&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-1-1003  ).

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11
2 godziny temu, gtb napisał:

Podstawowe kółka od Gianta nie należą do bezawaryjnych

Co z nimi jest nie tak? Zapadki bębenka się psują?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Najczęstsza bolączka to właśnie tylna piasta - bębenek i/lub bieżnia z konusami (to drugie to głównie w piastach pod QR9 , przy sztywnych osiach są już raczej maszyny), bazuje to na piastach Formuli do których jest problem z dostępem części zamiennych (przy problemach w czasie gwarancji Giant zazwyczaj bezproblemowo wymieniał klientowi całe koło). W takim wypadku padnięta piasta = jej wymiana (na coś lepszego) a co za tym idzie szprychy tu znowu dochodzi rozważanie nad lepszą obręczą i przodem do kompletu , z usterki tylnej piasty robi się wymiana całego kompletu. Sporo osób od razu po zakupie wymienia te koła i próbuje sprzedać jako nowe póki przedstawiają jeszcze jakąś wartość. Opinię swoją opieram na podstawie kół z poprzednich lat modelowych aczkolwiek z tego co mi wiadomo nic na lepsze się nie zmieniło.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • grzechu1984
      Przez grzechu1984
      Witam.
      Po długim zwlekaniu wreszcie zakładam temat o ramie z gianta xtc advanced 2018r.
      Jest to rama z roweru pod linkiem https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3-ge
      Regulowane haki mają na celu umożliwienie włożenia kół 29 oraz 27+
      niestety rower nie umyty za co przepraszam, w przypadku pytań pisać , mogę zrobić dokładniejsze foty
       
       
      Foto nr 1 

      Foto 2 haki z lewej strony - aby zmienić pozycję haka należy odkręcić oś koła ( imbusem ) oraz dwie śruby ( srebrne imbusowe ) sama regulacja haka odbywa się poprzez kręcenie śrubą znajdującą się w środku każdego haka. Jak widać hak jest zarazem mocowaniem zacisku hamulca.

      Foto 3 haki z prawej strony - tutaj mamy tylko jedną śrubę do odkręcenia ( srebrna imbusowa ) aby poluzować hak . Oczywiście wcześniej należy wykręcić oś, hak reulowany jest zarazem hakiem do przerzutki

       
       
      Foto 4 - Wykręcanie osi , To jest lipa, zawsze trzeba mieć imbus ze sobą.

      Foto 5 - Ośka, docisk posmarowany smarem aby nie rył ramy podczas dokręcania

      Foto 6 - Prawy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

      Foto 7 - Prawy hak - otwór do regulacji położenia haka

      Foto 8 - Lewy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

       
    • mocarny
      Przez mocarny
      Hejka
      Stoję przed doborem ramy Giant Roam disc 1. Ze względu na mój wzrost 172 cm, plasuje się w rozmiarze S według tabelki-doboru rozmiaru Giant. Na rozmiarze S siadałem ale na Roam disc 2, w sumie to ta sama rama i koła więc to samo, wydawało się OK. Niestety w sklepach zaczyna brakować S'ki Roam disc 1 także oglądałem M'ke która mogą kupić z dużym upustem + bon na akcesoria(ściągnięcie S'ki wiązałoby sie z brakiem rabatu). Dołączam zdjęcie roweru i wysokości siodełka z którego mogę jeszcze palcami dotknąć ziemi. Jak stoję okrakiem na ramie to mam jeszcze troche luzu i nie "wiszą mi jajca" na ramie. Pytanie czy na takiej wysokości siodełko jest OK, bo raczej wyżej go podnieść nie za bardzo(70 cm wysokości nogi po stronie wewnętrznej), czy nie zaburzam geometrii i będę miał miał prawidłową pozycje? Czy jednak siodełko powinno być jeszcze wyżej? Czy siodło zawsze musi być wyżej od kierownicy w crossach by efektywnie wykorzystać geometrie i szybkość jazdy? Słyszałem zdania że im wyżej siodło tym szybciej jedziesz  . Prosiłbym o radę czy jakieś wskazówki, bo nie wiem czy łapać "okazje" czy jednak szukać dalej.
      Pozdrawiam 

    • mocarny
      Przez mocarny
      Siema
      Zastanawiam się pomiędzy tymi rowerami w rozmiarze 17 cali. Giant Roam 2 disc z 2018 mogę mieć za 2600zł + bon 230 zł na osprzęt, z kolei kross evado 5.0 z 2017 idzie dostać za 2200 w sklepach internetowych. Niby kross ma lepsze wyposażenie i jest tańszy, ale to chyba stary model przerzutek deore, giant jest na nowszej acerze - zobaczone na recenzji na youtube :). Nie wiem czemu, ale na Giant jakoś lepiej mi sie siedziało i czułem że wyżej siedze, ale według rozmiarów długości rury podsiodłowej to kross jest większy. Kross ma 430mm a Giant 420mm. Budże klaruje mi się tak około 2600 + w tym jakiś osprzęt, chyba że jakaś mega okazja to dołożyłbym. Z tego co widzę to nie ma sensu czekać na kolejne modele czy nowe roczniki, bo co roku to gorszy osprzęt w tej samej cenie... Także pewnie trzeba brać jak jest dobra okazja, nawet w zimie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za rade.
    • Gość Arkadiusz
      Przez Gość Arkadiusz
      Cześć, 
      planuje zakup pierwszej szosy. Nie jestem pewien na ile będzie to pasja a na ile tylko kaprys, wiec celuje raczej w coś używanego i niedrogiego. 
      Znalazlem taki rowerek w cenie <1000 pln (warto?)
      https://www.giant-bicycles.com/us/defy-5-2013
       
      problem w tym, że rozmiar ramy M a ja mam 170cm (przekrok 79-80cm). Niby rama sloppingowa i wg oznaczeń ma 50 cm alegdzieś znalazłem, że odpowiada ona 54 cm. 
      Rower ma służyć do rekreacyjnej jazdy, jako uzupełnienie treningów biegowych a może kiedyś jako rower do 1/8 lub 1/4 IM (amatorsko). 
       
    • mmiloszekk
      Przez mmiloszekk
      Cześć! 
      Szukam roweru typu fitness lub Gravel, wszystko będzie zależało od wygody pozycji oraz możliwości zainstalowania wezszych kół do Gravela lub szerszych do fitness, rower ma być jak najbardziej uniwersalny. 
      Mam kontuzje ręki z ograniczonym zakresem ruchu, na stałe. (patrz - >moje stare tematy). 
      Jeśli chodzi o moje typy to są to:
      GRAVEL: Giant Anyroad 2 
      Fitness: Giant fastroad slr 1, 
      Specialized Vita Elite
       
      Na giant fastroad miałem przyjemność jeździć przez 2 tyg czasu, dlatego uważam że jest to idealny wybór dla mnie, przez kontuzję nie obciążam kręgosłupa, barku czy łopatek, 
       
      Za powyższymi rowerami nie przemawia moim zdaniem tylko cena.. :/
      Pod uwagę biorę rowery używane, ale nie wyeksploatowane. 
      Szukam alternatyw dla powyższych, z podobną geometrią ramy za lepszą cenę. 
      Czekam na propozycje i zapraszam do dyskusji! 
×