Skocz do zawartości
  • 0
Stormblast

[rower]Kellys gate 30,Kross B8,Cube Att.sl

Pytanie

Witam,chcę kupic jeden z tych rowerów i tylko Cuba znam geo i wiem ze bedzie dobry.Kellysa i Krossa nie mam jak zmierzyc moze Kellysa się uda bo ma go sprzedawca sprowadzic i tylko kwestia czy będzie ok.Wiem ze rama Cuba jest krotsza co dla mnie nie problem gdyz jego mogę miec 19" a pozostale 17 i 17,5 Kellysa.Mam 176/81 i Cube krocze na styk Kellys z Krosem tu bedzie wiecej luzu ale gorna moze okazac się zbyt dluga ale wcale nie musi.Atuty Kellysa i Krossa są oczywiste sztywne osie roznica w cenie zadna prawie najtaniej moge miec Cuba 3100-3200 Kellys ok 3250 i Kross 3600.Czy warto waszym zdaniem wejsc w nieznay obszar zyskujac nowoczesniejsza rame bo Kellysa moge kupic na miejscu pozostale wysylkowo i czy Cube jest juz stosunkowo zacofany bo jego krotka rama to dla mnie akurat atut.Przy Kellysie pewnie bym musial pokombinowac z mostkiem krotszym moze giety kierak.Wlasciwie to najdalej mi do zapewne najlepszego Krossa lubię tą marke ale pozostaje poczta lub wycieczka do Stolicy(200 km)Nie szukam super sportowej geometrii no i 3 blaty Cuba to jego kolejny atut.Przy okazji czy ktos wie jakie dlugosci moski maja Kellys i Kross 17 calowe wiem ze Kross ma krotki ale oba mają prosty kierak ja wole riser niz flat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A co to jest? Sorry, rozumiem że nie umiesz pisać, ale jeśli masz szacunek do ludzi od których oczekujesz pomocy to naucz się chociaż korzystać z edytora tekstu.

 

Kross B6 nie ma żadnej sztywnej osi.

 

 

Dzięki za info jednak kąt podsiodłówki 71 okazał się sporą barierą mierzyłem kolegi Kallysa i raz że było daleko to jeszcze dziwne ułożenie nóg ponoć przez ten kąt tutaj 73 jest podobno optymalny dla naszych kolan.

A co to jest? Sorry, rozumiem że nie umiesz pisać, ale jeśli masz szacunek do ludzi od których oczekujesz pomocy to naucz się chociaż korzystać z edytora tekstu.

 

Kross B6 nie ma żadnej sztywne

nie dyskutuje z czepialskimi dzielnicowymi,aroganckie zwracanie uwagi to totalna wiocha i słoma z butów na kilometr

bez odbioru 

Edytowane przez Stormblast

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

prosty kierak
A co to jest? Sorry, rozumiem że nie umiesz pisać, ale jeśli masz szacunek do ludzi od których oczekujesz pomocy to naucz się chociaż korzystać z edytora tekstu.

 

Atuty Kellysa i Krossa są oczywiste sztywne osie
Kross B6 nie ma żadnej sztywnej osi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Głos na B8.

Rozumiem, że mówimy o modelach : B8 2016 i Attention SL 2017 oraz Gate 30 2017 :icon_question:

Gdybyś jeszcze trochę dołożył, to mógłbyś mieć B8 2017 z Rebą, ale z jednym blatem, więc pewnie odpada ( w tej chwili kosztuje poniżej 4 k ).

Jednak przemyśl, czy 3 blaty są niezbędne, bo wydaje mi się że jak nie będziesz jakoś strasznie wachlował manetkami w ciężkim terenie, to w zupełności wystarczą dwa.

Jeśli jednak szukasz bardziej komfortowej pozycji, to może faktycznie Cube byłby lepszy ze względu na geometrię.

Z kwestii technicznych : niestety, ale Cube wypada najsłabiej - zwykłe osie i prosta główka ramy oraz najsłabsze hamulce.

Rama 19 " w Cube będzie niewiele krótsza niż w B8 i Gate 30, ale za to podsiodłówka jest w niej najdłuższa, więc rower będzie wyższy od konkurentów w mniejszych rozmiarach.

Gate ma mostek 80 mm, a Kross prawdopodobnie 70 - 80 mm ( w tegorocznych modelach montuje 60 mm w najmniejszych ramach ).

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak dokładnie o te modele chodzi pisałem wczoraj na szybkiego z fona prosto po saunie i ledwo na oczy widziałem.

Pierwotnie chciałem kupić B7 2017 z jednym blatem jest za 3100 w necie ale ja całe życie miałem 3 blaty czy w szoso-crosówce czy góralach tylko kiedyś w szosie rzecz jasna miałem dwa.

Dlatego wiem że jeden blat odpada no i po filmiku u Szajbajka gdy pokazał co dzieje się napędem 1x 11 jakie powstają tarcia...wizja jednoblatowca została zmasakrowana,dodatkowo ja lubię czasem może nawet często ostro na asfalcie pogonić nawet szosowca udało się nieraz dogonić i te spojrzenie bezcenne  gdy wariat na góralu dobrze ponad 4 dychy grzeje a tego z 1 blatem już bym nie zrobił więc dlaczego mam sobie wraz z nowym zakupem odbierać coś co lubię.

Piszę że Cuba znam bo miałem już ich kilka nawet LTD Pro ale 17" i jezdziło się gorzej(nawet z dłuższym mostkiem) niż na zwykłym Attention 2014 19" z kowadłem XCM z przodu,więc Cube dla mnie oznacza komfort psychiczny kupuję wsiadam i wszystko jest ok nic nie muszę zmieniać co najwyżej mostek odwrócić i po robocie,do momentu zmiany kapcia bo zwykłem osie i ustawienie prosto tarczy...bezcenne.

Gdybym Krossa miał na miejscu to nawet fakt ze jest drozszy o 500 od konkurentów by mnie nie przestraszył,krótki mostek widziałem w necie i gra muzyka.

Ciekawią jego hamulce Avid DB3 ponoć dobre ale nie wiem miałem kiedyś V-ki Avida w Krossie Level a6 10 lat temu(6 lat go miałem) ale na 100% są lepsze niż katastrofalne Magury które nie mam pojęcia dlaczego zamontowali w Cube LTD Pro 2016 Blackline,najprostsze Shimano które miałem a Attention były duuuużo lepsze.

No dobra Kellys też ma prostą główkę podoba mi się generalnie jako rower wiem też że ma beznadziejne budżetowe piasty kulkowe novateca też 2 blaty 36-22 no i atut ogromny zewnętrzne prowadzone linki a największy to mogę go mieć na miejscu w sklepie z przeglądem darmowym w każdy dzień więc 2 lata spokoju może okazać się większym komfortem psychicznym niż w przypadku Cuba.

Kross generalnie podoba mi się najbardziej jego 2 blaty 39-26 też bardziej mi pasują niż te 36-22 Kellysa tu jednak wygrywa Cube z 3 blatami i wiem co piszę byłem 2 razy w  Zakopenem(raz 29er raz crosówką) i nie było opcji żeby nie podjechać w wybrane miejsce jednak zdaję sobię sprawę ze coś za coś i jestem w stanie oddać 3 blaty za sztywne osie.

No i gość w Stoilicy od Krossa jest oporny w upustach wczoraj rozmawiałem i całe...100 zł był skłonny opuścić...szaleństwo...

Dziś jadę negocjować dostawę Kellysa bo zawsze co na miejscu to nawet Krossa jestem w stanie zepchnąć na drugi plan no i hamulce wydają się Kellysa przyzwoite ba zawsze mogę od razu w sklepie dopłacić np.do Deore tylko czy warto zmieniać te całkiem znośne.

Rozwazałem wcześniej Treka X-caliber 8 2018 ze względu na niski przekrok tyle ze kosztem długiej górnej rury 61.1 plus 8,5 mostek w 18.5 może być ciut za dużo ale wcale nie musi w Cubie 19" 2014 miałem 600 + 80 mostek i było git.

Dzięki za info 


W tytule powinno byc B8 moderatora prosze o poprawienie

Dostrzegam problem w Kellysie 71 podsiodłowki a ja lubię wysoką kadencję w Cube i Krosie 73 73,5 w Krosie chyba dokladnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

Kellys też ma prostą główkę

Główkę ma taperowaną , jedynie wideł jest z prostą sterówką. Jego + są sztywne osie (szczególnie w przodzie jest to odczuwalne).

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

aroganckie zwracanie uwagi to totalna wiocha i słoma z butów na kilometr
Wiochą jest pisanie tak że ludzie muszą domyślać się co pacjent ma na myśli, a następnie wysyłanie obraźliwych tekstów na PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie wpierniczam się jak świnia w kartofle i nie wnikam w powyższe " spory ", zatem wracając do tematu :

@ Stormblast

Nie wiem na jakich MT2 jeździłeś, ale ja na swoje nie narzekam, mimo że nie są bardzo mocne ( być może Twoje były niedotarte ), a są z poprzedniej serii, która podobno nieco ustępuje nowszej.

To tak na marginesie, a teraz do sedna.

Zastanawiałeś się także nad masą roweru :icon_question:

Z wymienionych to prawdopodobnie Kellys i Cube będą najcięższe, a Kross najlżejszy ( to pewne jak 2 x 2 = 5 :laugh: ).

Też wpadł mi na myśl ten B7 i właściwie w cenie B8 2016 mógłbyś go przerobić na napęd 2 x, czyli wymienić korbę i dokupić przednią przerzutkę na obejmę i manetkę.

Kwestia długości być może jest kluczowa, ale ewentualna wymiana mostka na krótszy lub dłuższy nie zrujnuje Ci raczej budżetu, więc tym nie ma się co przejmować, chociaż wiadomo, że lepiej by było mieć to z głowy już na starcie i kupić " gotowca ".

Nie namawiam, ale może jeszcze ponegocjuj gdzieś tego Kross'a.

Widzę jednak, że ten Cube przyciąga Cię jak czarna dziura...

Jak się nie pali i nie musisz mieć roweru na już, to polecam przemyśleć temat na spokojnie i dopiero podjąć decyzję.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

nie dyskutuje z czepialskimi dzielnicowymi,aroganckie zwracanie uwagi to totalna wiocha i słoma z butów na kilometr

bez odbioru 

 

 

Nie dyskutujesz - a dyskutujesz. Zamiast powiedzieć "ups, przepraszam, postaram się pisać lepiej" to wyzywasz ludzi, atakujesz i odwracasz kota ogonem. To nie jest wiocha, fakt, to bardzo miejskie zachowanie, najczęściej spotykane u ludzi pochodzących z miast dawnego zaboru rosyjskiego...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie wpierniczam się jak świnia w kartofle i nie wnikam w powyższe " spory ", zatem wracając do tematu :

@ Stormblast

Nie wiem na jakich MT2 jeździłeś, ale ja na swoje nie narzekam, mimo że nie są bardzo mocne ( być może Twoje były niedotarte ), a są z poprzedniej serii, która podobno nieco ustępuje nowszej.

To tak na marginesie, a teraz do sedna.

Zastanawiałeś się także nad masą roweru :icon_question:

Z wymienionych to prawdopodobnie Kellys i Cube będą najcięższe, a Kross najlżejszy ( to pewne jak 2 x 2 = 5 :laugh: ).

Też wpadł mi na myśl ten B7 i właściwie w cenie B8 2016 mógłbyś go przerobić na napęd 2 x, czyli wymienić korbę i dokupić przednią przerzutkę na obejmę i manetkę.

Kwestia długości być może jest kluczowa, ale ewentualna wymiana mostka na krótszy lub dłuższy nie zrujnuje Ci raczej budżetu, więc tym nie ma się co przejmować, chociaż wiadomo, że lepiej by było mieć to z głowy już na starcie i kupić " gotowca ".

Nie namawiam, ale może jeszcze ponegocjuj gdzieś tego Kross'a.

Widzę jednak, że ten Cube przyciąga Cię jak czarna dziura...

Jak się nie pali i nie musisz mieć roweru na już, to polecam przemyśleć temat na spokojnie i dopiero podjąć decyzję.

 

Każda opcja ma plusy i minusy,po Krossa bym musiał jechać do stolicy co normalnie lubię a teraz jakoś mi się nie chcę nie wiem ta pogoda czy jak.

Mogłem Attention Sl mieć za 3100 ale dowiedziałem się że już go nie ma i nawet wcale nie zmartwiłem się widocznie tak miało być.

Waga roweru przy moich 86kg jest niczym,najlzejsze miałem Acida i Krossa a6 2007 i tak dużej róznicy nie czułem jak już to na 26 calowym Krossie.

Kellysa wczoraj już prawie zamawiałem bo ogólnie znośny napęd i hamulce też ujdą w tłoku tylko jego kąt podsiodłówki 71 wiem że wymusza siłowe kręcenie a ja nie widzę takiej potrzeby bo ile można przesunąć na prętach siodełko?1 cm max ja zawsze mam centralnie.

Czy istotnie ten kąt 71 jest tak odczuwalny przez kolana?kolega ma Gate 10 i mówił ze niczego takiego nie zauważył...

Cały czas kręci się opcja Trek X-Caliber 8 2018 tam nawet 18,5 mogę mieć ramę tylko ze za mniej 3999 to mam na luzie Krossa B8

Edytowane przez Stormblast

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Może w ciągu kilku dni pogoda się poprawi ( oby ), a wtedy z chęcią pojedziesz obejrzeć Kross'a ( nich ustawią go pod Ciebie, to się zorientujesz co i jak ).

Trek ma dobre warunki gwarancji, ale całość psuje amortyzator z 30 mm goleniami i bez sztywnej osi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kellysa i Treka moge miec na miejscu a to wielki atut,Krossa wlasciwie tez mam przedstawiciela ale nic tam nie ma ale dzis zapytam.W tego Kellysa warto sie pchac?dla mnie S 17,5 i dlugosc korb 170 akceptowalne tylko ta podsiodlowka 71 st.nie chce by się okazała wielką porażką ogolnie udanego sprzętu

Może w ciągu kilku dni pogoda się poprawi ( oby ), a wtedy z chęcią pojedziesz obejrzeć Kross'a ( nich ustawią go pod Ciebie, to się zorientujesz co i jak ).

Trek ma dobre warunki gwarancji, ale całość psuje amortyzator z 30 mm goleniami i bez sztywnej osi.

Dzis miałem okazje przejechac sie Krossem B7 2017 z 1 blatem 17" i było lepiej niz myslałem przerzutki ładnie wchodziły w obie strony i tylko ten skos...a wraz z nim glosniejsza praca napedu.Wiekszy skos gdy chcemy szybko jechac i opór gdy w takim skosie chcemy korbe nawet na postoju do tyłu zakrecic jest odczuwalny,ale na plus łancuch nie spada.Rozmiar pasował idealnie fajnie się jechalo mostek 60 ujdzie i generalnie zakup tego roweru nie byłby błedem w moim przypadku nawet z 1 blatem ale mimo dobrego odbioru pomyśle o 2 blatowcu.Teraz wiem ze rozmiar pasuje.

Edytowane przez Stormblast

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ech, wystukałem posta o tym jak pan Stormblast ładnie mi się przedstawił na privie, ale kasuję - szkoda klawiatury na takich ludzi. W każdym razie nie polecam pomagania mu w czymkolwiek.

Edytowane przez gocu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×