Bikemator Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 WItajcie, Od ponad dwóch lat jeżdżę na rowerze Romet Orkan 6.0 (model 2015) z przerzutką planetarną Shimano Alfine 11. Jeżdżę sporo, rower przejechał już na pewno dobrych kilka tysięcy km. Ostatnio zauważyłem, że kiedy rower jest podniesiony i zakręcę tylnym kołem, to ono bardzo szybko zatrzymuje się. Odkręciłem nawet hamulec tarczowy tak, aby być pewnym, że to nie on jest źródłem problemu. Oczywiście nie jestem w stanie dokładnie tego zmierzyć, ale o pomyłce nie ma mowy - rozkręcone przednie koło kręci się i kręci, natomiast tylne zatrzymuje się w zasadzie po kilku sekundach. Rozumiem, że większa masa przerzutki powoduje większe opory, ale różnica w porównaniu do przedniego koła jest drastyczna. Czy to normalne w przypadku przerzutek planetarnych? Może coś jest nie tak z moim napędem? Pozdrawiam
Gość Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Normalne, dobrze ze wogole sie kreci. ;-) Nie jezdzielm nigdy na Alfie, ale w nexusie opory tego mechanizmu czuc bylo "na nogach", rower wyraznie ciezej jezdzil od innych moich rowerów, miała być zimowka na lata a poszła w nowe rece po pierwszej zimie ;-P
MikeSkywalker Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 @@Bikemator, serwisujesz na bieżąco? Jeśli tak to nie ma powodów do obaw, piasty planetarne mają spore opory. Ale jak nic nie robiłeś przez ten czas z piastą to wymiana oleju może sporo pomóc, z tego co wiem tam zaraz na początku się zmienia a potem rzadziej.
Bikemator Napisano 6 Września 2017 Autor Napisano 6 Września 2017 Serwisuję, serwisuję. Wprawdzie ten pierwszy raz zmieniłem olej trochę późno, bo gdzieś po roku dość intensywnego użytkowania. Teraz też zmieniam olej raz w roku i mam nadzieję, że jest to ok.
MikeSkywalker Napisano 6 Września 2017 Napisano 6 Września 2017 No to widocznie tak po prostu jest, opory są dużo większe niż w przypadku przednich piast, do tego w niższych temperaturach dodatkowo się zwiększają (ale mówię to na przykładzie siódemek/ósemek w których gęstnieje smar).
mariusheck Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 U mnie tak nie jest. Jak zakręcę, to się kręci. Mam przejechane niecałe 3000 km.
zekker Napisano 29 Stycznia 2018 Napisano 29 Stycznia 2018 W dniu 5.09.2017 o 10:50, Bikemator napisał: Rozumiem, że większa masa przerzutki powoduje większe opory Masa nie ma tutaj nic do gadania, bo to kwestia budowy piasty. Opory większe niż w zwykłej piaście są normalne ale jeżeli faktycznie, tylne kręci się tylko kilka sekund (jak mocno popchnięte?), to coś może być nie tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.