Skocz do zawartości
Wojtek_Trek

[2018] Giant, Conduct hydraulic disc brake

Rekomendowane odpowiedzi

Wojtek_Trek

Właśnie przeglądam szosowe modele Giant na rok 2018 i trafiłem na coś nowego. Szosowe hamulce hydrauliczno-mechaniczne. Wiem że Giant montuje je w modelach defy advanced 3 (2018) i defy advanced 2 (2018). Może w czymś jeszcze, nie wiem.

 

Swoją drogą całkiem ciekawa propozycja na upgrade mechanicznych hamulców tarczowych. Ciekawe jak wypada waga takiego zestawu w porównaniu do klamkomanetki z wbudowanym już tłoczkiem hydraulicznego hamulca. To nowe rozwiązanie na pewno o wiele ułatwia serwis. No i klamkomanetka która obsługuję same linki jest tańsza.

 

 

https://www.giant-bicycles.com/gb/conduct-hydraulic-disc-brake-upgrade-kit-flat-mount-version

https://www.giant-bicycles.com/global/showcase/conduct

 

x77r9h0xmwm9.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Rozwiązanie znane, tylko tutaj wykonane bardziej schludnie- zintegrowane w mostku. Wydaje mi się że jak ktoś się w takie coś bawi to waga nie ma jakiegoś ogromnego znaczenia, bo by dopłacił do opcji droższej tj. hydrauliczne klamki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zukikiziu

Cena detaliczna tego cuda bedzie 899 złotych. 

 

Giant na 2018 założył Conducta do Defy Advanced 3, Defy Advanced 2, TCR Advanced 2 Disc, CONTEND SL 1 DISC, CONTEND SL 2 DISC, chyba to wszystkie.

 

Osobiście miałem brać TCRa Advanced 2 Disc, ale jak zobaczyłem że jest tam Conduct to chyba zrezygnuję i wezmę na zwykłych hamulcach obręczowych.

 

Pozdr, 

zuki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wojtek_Trek

Dokładnie - mnie też takie wynalazki zniechęcają. No to pozostaje ewentualne polowanie na modele gianta z 2017 :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Cena nie 899zl tylko 649zł.

 

Listę wszystkich sprzętów postaram się podać jutro.

 

A wygląda to tak

 

10df2dd5a79f7986med.jpg

Aaa i w zestawie dostajemy tarcze 140mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zukikiziu

Kurde, cos mi sie faktycznie pomyliło z tym 899.

Za 649 chyba jest zestaw z tarcza 140 a ten zestaw z tarcza 160 jest droższy. Sprawdze jutro dokładniej

 

Pozdr,

zuki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ogut

Chciałbym trochę odkurzyć temat, bo przymierzam się Defy Advanced 2, w którym to cudo jest zamontowane. Chodzi mi o opinie użytkowników, czy ktoś już na tym jeździł, jakie wrażenia itd.

Z góry dziękuję za wszystkie konkretne informacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Odświeżam temat - bo również jestem ciekaw opinii na temat tego wynalazku :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Szukam instrukcji odpowietrzania hamulców giant conduct, czy ktoś trafił na odpowiedni temat?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gello1

WItam, ja mam pytanie jaki zestaw do odpowietrzania zastosować. Typowy od Shimano/Sram jest niekompatybilny inne gwinty.

 

Co do instrukcji odpowietrzania to daje poniżej.

giant conduct brakes bleeding.pdf
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Znalazłem informacje że conduct jest robiony przez Tektro.   Zestawu używałem do odpowietrzania Tektro. Jeszcze sprawdzę w domu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Sprawdź, sam chętnie się dowiem. Bo zestaw Tektro czasem by się przydał. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gello1

Też chętnie się dowiem czy sam zestaw do tektro wystarczy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • gdy
      Przez gdy
      szosy + gravel (od 16:18)
       
      https://www.facebook.com/btwin.bikes/videos/10154857524311196/
    • arghael
      Przez arghael
      Nowy katalog Dartmoora na 2018 rok.
      https://issuu.com/dartmoor-bikes/docs/dartmoor_2018_products_eurobike_edi
      Cen jeszcze nie podali.
    • MD11
      Przez MD11
      https://www.kellysbike.com/pl/gravel-c603/
       
      Soot, czyli sadza.
       
      - sztywne osie przód/tył
      - 3 mocowania na bidon
      - TRP Spyre
      - piasty Novatec
       
      Soot 50
      - shimano 105
      4.800 PLN
       
      Soot 30
      - shimano claris
      3.800 PLN
       
      Całkiem ciekawe rowery. Drażni trochę przewód tylnego hamulca puszczony na zewnątrz ramy, ale poza tym chyba nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Nigdy nie wiem, czy te otwory na dole to na bagażnik, czy tylko do montażu błotników. Przednia przerzutka jest chyba direct mount. Obręcze 17 mm i Rapid Roby szału nie robią, ale to zrozumiałe. Są przynajmniej piasty na maszynach.
       
      Soot 50 można porównać do GT Grade 105, który cennikowo kosztuje 5.700 PLN, a nie ma sztywnych osi (ma z kolei hamulce TRP HY/RD).
      Merida Cyclocross 400, która nie ma sztywnej osi z tyłu, ma sztycę na 1 śrubę i nie jest gravelem została w tym roku wyceniona na 5.200 PLN. Z Silexem to już w ogóle pojechali.
      Krótko mówiąc, ceny katalogowe Kellysa są dobre.
       
      Ten Claris w tańszym modelu to chyba nowość. Moim zdaniem przeskoki pomiędzy przełożeniami przy 8rz są za duże, więc raczej warto dopłacić do wersji na 105, ale fajnie, że się nie cackali i wsadzili sztywne osie w obydwu modelach.
       
      Przy okazji zwróćcie uwagę na pewną kwestię (tylne widełki / kąt podsiodłowy / kąt główki / górna rura / rozstaw kół):
      Kellys Soot | 430 / 73 / 71.5 / 568 / 1033.5
      GT Grade | 430 / 73 / 71.5 / 565 / 1031
      Giant TCX | 430 / 73 / 72 / 560 / 1030
       
      Giant ma większy kąt główki (co prawda tylko o 0.5 stopnia, ale jednak), a mimo to rozstaw kół ma taki sam albo proporcjonalnie większy niż pozostałe rowery (np. Kellys ma górną rurę o 8 mm dłuższą od Gianta, ale jego rozstaw kół jest większy tylko o 3.5 mm). Myślę, że Giant ma po prostu bardziej wygięty do przodu widelec i wcale nie byłby bardziej "nerwowy", a wniosek z tego taki, że sam kąt główki niewiele mówi i rozstaw kół jest bardzo istotny.
    • HubsON24
      Przez HubsON24
      Poszukuje niezawodnego dirta do 2000zł
      Podszebuje go do skakania po górkach
    • cichy66
      Przez cichy66
      https://retyre.no/
       

×