Skocz do zawartości
Ilia

[Hamulec Formula The One 2012]

Rekomendowane odpowiedzi

Ilia

Cześć,

 

Chciałem się poradzić. Szukam już od dłuższego czasu hamulca mniej kłopotliwego od The One.

      Najbardziej w nich przeszkadza mi niewielka szczelina między klockami. Dłużej ustawiam zacisk niż rozbieram widelec, do tego strasznie wyją przy odrobinie wody. Aż wstyd do ludzi jechać. Nie mogę już na nie patrzeć.

      Chciałbym coś o podobnej sile hamowania, wadze i działaniu, jednak żeby ustawianie ich zajmowało mniej niż godzinę i nie darły tak ryja. Jak tak się rozglądam to widzę jakieś hample, które wydają się za słabe,przeznaczone do XC i takiego boję się zaryzykować albo totalne kotwice w stylu Saint.

     Ważę ok. 80 kg. Jeżdżę szybko i często odrywam się od ziemi, ale nie zbyt wysoko, enduro tylko sporadycznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Pytanie pierwsze: kiedy zmieniałeś płyn ?

Pytanie drugie: czemu ganisz hamulec, jak to klocki winne są jak to zwiesz - darciu ryja ?

Pytanie trzecie: który z wymienionych siła, waga, działanie możemy skreślić ?

 

Piszesz enduro sporadycznie ale heble do XC za słabe ... No to sobie heble DH zastosuj ale wagę na dzien dobry musisz skreślić. A nawet jak trafisz lekki okaz to cenowo wygląda ciekawie i tak w kółko.

 

Jak chcesz dobrze i dobrze w zestawieniu z dobrze i w dodatku drogo to kup sobie któryś model Hope. Jak jesteś zwolennikiem Japończyków kup saint lub zee i zapas oleju do zmiany. Jak wolisz szwabskie piwo, kobiety i technologie kup Magurę, myślę że mt4 już cie z butów wyrwie ale jak mało to kup MT5 to przy okazji połamiesz sobie widelec jak masz jakiś miałki. Wolisz muuuurica i burgery, bierz avid elixir 7,9 lub code, guidy zostaw fanom nie hamowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • sCzun
      Przez sCzun
      Zamierzam kupić hamulec problem w tym że zmieniam je pierwszy raz i nie wiem czy wszystko będzie ok mianowicie na aukcji napisane jest że hamulec jest gotowy do założenia ale w zestawie nie ma oliwki i nie wiem czy będzie trzeba coś jeszcze kupić do nich
      pytanie może trochę dziwne ale nie wiem :/
    • B3r
      Przez B3r
      Jaki hamulec mechaniczny lepiej wybrać avid bb5 czy hayes mx5? 
    • siemanisko
      Przez siemanisko
      Dzień dobry 
      posiadam piastę Shimano z torpedo i nexusem-3. Chciałbym się pozbyć torpedo i założyć hamulec szczękowy, bo ciężko się przestawić po latach jazdy na hamulcu v-brake z klamką. 
      Podobno wystarczy wyjąć element nr 2 (link do schematu budowy piasty załączony poniżej), czyli szczęki hamulca i to "odblokuje" możliwość swobodnego kręcenia korbą do tyłu. Problem leży jednak w hamulcu. Rama nie jest do tego przystosowana, nie ma pivotów dla typowego v-brake'a. Musiałbym użyć hamulca szczękowego z mocowaniem na widelcu (w miejscu gdzie zwykle montuje się błotnik) ale boję się, że długość szczęk będzie niewystarczająca żeby sięgnąć do rantu koła. Przeglądam internet i wszystkie hamulce, zarówno szczękowy dual pivot jak i u-brake wydają się być bardzo krótkie (typowe pod szosówki).
      Zna się ktoś na tym i coś doradzi jak z tego wybrnąć? Albo jakie dodatkowe trudności mnie jeszcze przy tym mogą spotkać? Bo plan brzmi banalnie, rozkręcić piastę, wyjąć element, skręcić, założyć hamulec, pociągnąć linkę (na gripy do ramy, bo rama nie ma specjalnych tuneli czy dziurek na pancerz linki hamulcowej).
       
      schemat budowy hamulca torpedo
    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
    • nolimts
      Przez nolimts
      Potrzebuje takiej cześci jak na obrazku ale nie wiem jak ją mogę znaleźć i co wpisać na allegro 
      (czyli ta tulejka do której się dokręca śrubę hamulca)
      W jakim celu ktoś zapyta ? Śruba jest zwyczajnie za krótka i hamulec nie trzyma się sztywno ramy. Tak więc potrzebuje dłuższej tulejki


×