johnny606 Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Witajcie. stoję przed problemem budowy kół do roweru szosowego. ponieważ szczególnie mi się nie spieszy i z tematem mogę się pobawić kombinuję przy okazji jak tu zaoszczędzić. postawione założenia: heble: typowo szosowe U-brake, wąska rafka: ~13-14 mm wewnątrz, obręcz: stożek powyżej 35 mm kolor: czarny. bez zbędnych pomarańczowych jaskrawozielonych czy innych głupot, chyba, że do odklejenia. niewielka ilość szprych. nowe podzespoły budżet: piasta przód: 150pln, tył: 300 pln obręcz: 150 pln/szt ponieważ chciałbym mieć il. szprych w układzie 20/24 (lub innym z niedużą liczbą) - napotkałem na problem budżetowy. sprzęt oferowany na moją kieszeń jest wykonywany klasycznie 32/36H, części 20/24H leżą już niestety półkę wyżej. wymyśliłem zakup jakiegoś zestawu 32/36H i uwaga zaplatanie kół co drugi otwór, co sprowadzi się do nietypowej kombinacji 16/18H albo 18/18H. proszę o skomentowanie planu, czy macie jakieś doświadczenia - może ktoś, kiedyś próbował takich sztuczek? mnie nasuwają się wątpliwości związane z: - wytrzymałością sprzętu w użyciu niekonwencjonalnym - stabilnością - ułożeniem i pracą dętki
dran2 Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Chcesz kupić tanie i jeszcze użyć ich w systemie złożonym dużo poniżej specyfikacji. Prosisz się o problemy. Po co chcesz coś takiego robić?
radziuGD Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 http://allegro.pl/kola-vision-team-35-comp-shm-9-10-11-biegow-i6868467715.html Nie sądzę abyś złożył taniej i lżej Kapkę drożej http://allegro.pl/kola-campagnolo-scirocco-35mm-bebenek-hg11-i6815588147.html
Gość Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Dlaczego te koła z pierwszego linku są takie ciężkie? O.o
Gość Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Moja koła MTB 36H złożone z dość normalnych części ważą 1840 gramów ( bez zacisków), także ze stalowym bębenkiem
clavdivs Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Mają wysokość stożka 35mm? Wazyles z tarczami czy bez?
Gość Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Nie mają i bez tarcz Po prostu myśląc o kołach szosowych zawsze miałem w głowie wartości bliżej 1000 niż 2000g, zwłaszcza że ilość szprych jest dość symboliczna
dran2 Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Koła szosowe często wcale nie są lżejsze od MTB. Priorytetem jest "Aero" czyli wysokie ciężkie stożki, powierzchnie cierne dla hamulców szczękowych i powiększona odporność na zgniatanie nimi obręczy, brak ochrony w postaci ponad 2 calowej opony co też wymaga dodatkowego usztywnienia. Zmniejszanie ilości szprych do "symbolicznych" też nie jest za darmo i utrzymanie sztywności całości i wytrzymałości pozostałych oczek to znowu konieczny dodatkowy materiał.
johnny606 Napisano 14 Lipca 2017 Autor Napisano 14 Lipca 2017 Rozumiem. Forumowicze, zdaje się, nie mają doświadczenia w efektach 'wybiórczego' zaplatania, mam więc okazję być pierwszym z Januszy i poprowadzić swoich nowych wyznawców na bezkresne morza wiadra z pomyjami [bo tyle mam wrażenie będzie znaczyć takie koło]. Zastanowię się jeszcze nad tematem, czy zdecyduję się zaryzykować. Skonsultuję to jeszcze z inż. Szprychą albo innym szpecem. Chodzi mi po głowie żeby uzbierać więcej $$$ na normalny komplet, albo uskładać teras na 32H - ale czy nie pozbawi nas to radości z kombinowania jak kuń we młynie za maryną? czy będzie to ten sam fun? wątpię. /przynajmniej do awarii/.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.