bartek1080 Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 Witam zakupiłem rower dla dziewczyny decyzja padła na r6 co prawda dużo nie jeździmy, ale hamulce są słabe szczerze bardziej to spowalniacze jak hamulce. w moim rowerze przy naciśnięciu klamki hamulce reagują jak powinny i są naprawdę ostre, w porównaniu do krossa. seria w tym rowerze to shimano br-m365 na tarczy 160 jak sądzicie czemu hydraulika w tym rowerze jest taka słaba? Shimano BR-M365 Cytuj
Marcin86Poznan Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 Pytanie jakie masz hamulce w swoim rowerze i czy te w R6 nie są zapowietrzone albo czy nie są tarcze tłuste. Cytuj
eloo Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 może musi sie dotrzeć, może zabrudzony smarem/olejem, może zapowietrzone. Niestety nikt nie ma szklanej kuli. Jedź do sklepu gdzie kupiłeś i niech to mechanik obejrzy. M365 mimo że to najniższy model to hamuje przyzwoicie Cytuj
bartek1080 Napisano 1 Maja 2017 Autor Napisano 1 Maja 2017 u siebie mam taki zestaw http://allegro.pl/shimano-hamulec-xt-br-m785-przod-70cm-g01s-bs-i6644233204.html na tarczach 180 z początku też myślałem że są tłuste i przemyłem je zmywaczem do tarcz lecz klocków nie wymieniałem. a czy są zapowietrzone zobaczę jutro wymienię płyn. rower kupiłem prawie 100 km ode mnie, a nie mogę go oddać do innego serwisu krossa czy muszę jechać bezpośrednio do sklepu gdzie kupiłem. Cytuj
fundil Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 Moja żonka ma LEA R6 i hamulce są mocne. Możliwe że są zapowietrzone lub wadliwe Cytuj
talento259 Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 Co ty porównujesz XT z takimi M365 Idzie zblokować koło z tyłu? Jak tak to nic więcej nie zrobisz. Cytuj
Piter233 Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 A w ogóle je dotarliście, skoro piszesz że jeździcie niewiele? Co do blokowania koła z tyłu to bez przesady, to może zrobić pierwszy lepszy chińczyk. Cytuj
bartek1080 Napisano 1 Maja 2017 Autor Napisano 1 Maja 2017 (edytowane) klik rower był docierany. Moja żonka ma LEA R6 i hamulce są mocne. Możliwe że są zapowietrzone lub wadliwe w moim można powiedzieć ze sie zatrzymują, ale przy potrzebie zatrzymania roweru w miejscu jest ciężej jakby zaciski nie miały siły zblokować auta, a użyłem siły zęby wcisnąć klamkę. A w ogóle je dotarliście, skoro piszesz że jeździcie niewiele? Co do blokowania koła z tyłu to bez przesady, to może zrobić pierwszy lepszy chińczyk. niewiele od nowości zrobił ok 360 km ale docierane były jutro wymienię płyn i odpowietrzę i dam znacz czy są zmiany. Edytowane 1 Maja 2017 przez bartek1080 Cytuj
LukaszNN Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 360km to sporo, kwestia dotarcia raczej do pominięcia. Klamka przy dociskaniu jest twarda? Cytuj
bartek1080 Napisano 1 Maja 2017 Autor Napisano 1 Maja 2017 LukaszNN klamka jest twarda do samego końca, nie ma efektu poduszki. Cytuj
LukaszNN Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 To nie wymieniaj płynu, bo nic to nie da. W takim wypadku masz tłuste tarcze/klocki. Jedziesz na stromą górkę rozpędzasz się do minimum 40km/h lub więcej i gwałtownie hamujesz. Robisz tak kilka razy i cały syf wyparowuje z klocków i tarczy. Po takim zabiegu gwarantuje, że hamulce będą o niebo skuteczniejsze Przed tym zabiegiem upewnij się czy nie ma wycieków z zacisków Cytuj
bartek1080 Napisano 1 Maja 2017 Autor Napisano 1 Maja 2017 dzięki za podpowiedz w takim razie na początek je troszkę rozgrzeje hamowaniem i zobaczę co to da. Cytuj
Marcin86Poznan Napisano 2 Maja 2017 Napisano 2 Maja 2017 Z całym szacunkiem ale miałem M396, avid db1 czyli niskie grupy i przy pierwszych hamowaniach wywalało z roweru (ważę 67km). Rozumiem, że z czasem hamulce działają ciut lepiej ale to całe docieranie to chyba bajer jakiś. Prędzej przy montażu dostanie się trochę oleju i po kilku hamowaniach się wytrze bo klocki raczej się chyba lepiej nie ułożą. Może się mylę ale piszę z własnego doświadczenia:) Wyjmij klocki i wypal w piekarniku albo przejedź papierem ściernym a potem jak wyżej kolega piszę, rozpędź się i rozgrzej. Cytuj
Piter233 Napisano 2 Maja 2017 Napisano 2 Maja 2017 Docieranie to wcale nie bajer. Zobacz sobie na nową tarczę i na używaną - pierwsza warstwa tak jakby schodzi, dopiero potem hamulce osiągają odpowiednią moc. Cytuj
pawel2208 Napisano 2 Maja 2017 Napisano 2 Maja 2017 (edytowane) Trzeba jeszcze dodać, że okładzin organicznych, a zakładam, że takie takie są, nie wypala się w piekarniku jak poleca kolega Marcin86Poznan Takie zabiegi stosuje się dla okładzin metalicznych. Wyjmij okładziny i sprawdź czy są suche po stronie tłoczków. Zobacz też czy oba tłoczki pracują, bo może działać tylko jeden i będzie dociskał tarczę do drugiego, a wtedy i siła hamowania jest inna. Edytowane 2 Maja 2017 przez pawel2208 Cytuj
Marcin86Poznan Napisano 2 Maja 2017 Napisano 2 Maja 2017 Fakt to organiczne Z tym docieraniem to po przemyśleniach fakt, że na nowych klockach jak i tarczach jest powłoka pewnie nie do końca idealna i po kilku hamowaniach wszystko zaczyna grać. Wycofuje swój wyższy post, że to bajer Cytuj
bartek1080 Napisano 2 Maja 2017 Autor Napisano 2 Maja 2017 ok chłopaki tył się poprawił hamuje jak trzeba, tzn. koło sie zatrzymuje a nie zwalnia. Ale przód hmm przez koło nie ma opcji że przelecę rozpędziłem się do 35 i z początku 2 razy hamulec spokojnie i kolejne 2 razy ale tym razem hamulec do oporu, i nie zblokowało koła na tyle by tył się oderwał od ziemi. Klocki są suche tarcza odtłuszczona. Cytuj
Marcin86Poznan Napisano 2 Maja 2017 Napisano 2 Maja 2017 (edytowane) Może masz za blisko klamkę hamulca od kierownicy i nie dociska na maxa. W XT pewnie łapie ale to jednak dużo niższy model. Edytowane 2 Maja 2017 przez Marcin86Poznan Cytuj
bartek1080 Napisano 2 Maja 2017 Autor Napisano 2 Maja 2017 klamka nie dochodzi do końca jest jeszcze miejsce między nią a rączką Cytuj
Piter233 Napisano 2 Maja 2017 Napisano 2 Maja 2017 Zobacz jak pracują tłoczki. Jeśli wysuwają się równomiernie to dobrze. Sprawdziłeś wycieki? Klocki oglądałeś od tyłu? Podejrzewam że coś robisz nie tak, bo skoro klamkę masz twardą to wskazuje labo na tarczę albo na klocki. Czym odtłuszczałeś tarcze? Ewentualnie zjedź troszkę klocki papierem ściernym i wtedy zobacz. Cytuj
bartek1080 Napisano 2 Maja 2017 Autor Napisano 2 Maja 2017 tarcz odtłuszczona preparatem do czyszczenia tarcz hamulcowych a klocki są suche ale zastanawia mnie jedna rzecz jest lekko wilgotny zacisk na łączeniu,znikomy ale jest. Obawiam sie że jest jakaś nieszczelność. Zacisk składa się z 2 części między nimi jest jakaś uszczelka? chyba zaprowadzę go do serwisu i tyle w końcu jest na gwarancji Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.