Bananan Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Hej, chciałem wymieniać w marketowym rowerze suport ze starego typu oddzielnie składanego z osi i misek na zintegrowany pakiet. Ten obecny łapał co chwile niewielki luz a niedawno zaczął już stukać przy kręceniu - po wyjęciu okazało się, że rozwalony jest prawy wianuszek łożysk - do wymiany razem z osią - przetarta w miejscu styku z łożyskami. W celu zlikwidowania problemu z luzami stwierdziłem, że kupię suport pakietowy. Problem jest z doborem odpowiedniego - szerokość mufy to 68 mm, ale długość obecnej osi to już 146 mm. Jak dobrać odpowiedni wkład do korby na kwadrat, która działała na takim suporcie?
Tatanka Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Na pewno 146 mm? Coś strasznie długa ta oś
fundil Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Na początek upewnij się jaki masz gwint BSA czy ITA.Ważna jest linia łańcuch i do tego dobierasz suport. Każda korba ma podane zalecane wymiary suportu. Tabele znajdziesz w neci. e
Tatanka Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Do korby dokupujesz suport o długości zalecanej przez producenta korby.Jeśli model jest nieznany to najlepiej kupić o takiej długości jak stary.Tylko że 146 mm to chyba coś za dużo Edit Jeśli na końcu ośki jest gwint to zmierz bez gwintu.To jest wymiar prawidłowy
Bananan Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Napisano 24 Stycznia 2017 Na początek upewnij się jaki masz gwint BSA czy ITA. Ważna jest linia łańcuch i do tego dobierasz suport. Każda korba ma podane zalecane wymiary suportu. Tabele znajdziesz w neci. e Niestety, ale nie udało mi się odkręcić prawej miski, bo nie mam tak dużego klucza (36 mm). Francuzem nie dało rady, bo schodził - chyba że... tam jest właśnie odwrotny gwint! Ale z obliczeń suwmiarką zewnętrzna średnica lewej miski ma 36 mm. Tatanka, wymiar ośki bez końcowych gwintów to 126 mm.
Tatanka Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Więc kupujesz suport o długości 126 mm.Oczywiście jeśli zostaje obecna korba.Tylko zostaje upewnienie się czy to BSA czy ITA
fundil Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Niestety, ale nie udało mi się odkręcić prawej miski, bo nie mam tak dużego klucza (36 mm). Prawą ma lewy gwint. Odkręcasz ją tak jak się kręcą wskazówki zegara.Średnica suportu w BSA i ITA jest ta sam tylko skok gwintu jest inny.
Bananan Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Napisano 24 Stycznia 2017 OK, jutro kupię klucz odpowiedniego rozmiaru i odkręcę tą miskę. Pomijając rodzaj gwintu, to przeglądając sklepy trudno znaleźć pakiet z ośką o długości dokładnie 126 mm. Czy można kupić trochę większy 127,5 mm, lub jeszcze lepiej trochę krótszy - 124,5 mm? Jak sprawują się suporty FSA, ponieważ o sterach słyszałem dobre opinie?
Tatanka Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Wiem że na Allegro świat się nie kończy,ale nie ma tam wyboru z tą długością.Znalazłem taki http://allegro.pl/30287-kpl-suportu-kaseta-126-mm-h-rocks-i6676549215.html ale nie wiem co to jest warte.Te 1,5 mm różnicy nie będzie problemem.No chyba że okaże się że weźmiesz dłuższy suport,a przerzutka nie będzie miała już regulacji wychyłu na zewnątrz.Ale 1,5 mm różnicy dzieląc na dwie strony to wychodzi 0,75 mm różnicy.Więc raczej nie będzie problemów,ale można sprawdzić.Przy krótszym suporcie o 1,5 mm na pewna będzie pasowało
Track Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Jeśli będziesz miał gwint bsa to jest jeszcze 127 -> https://rowerplus.pl/suporty-na-kwadrat/3077-sunrace-bbs15-wklad-suportu.html
Imar Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Tylko nie suport z plastikowymi miskami. Poszukaj suportu z stalowymi miskami, np. neco.
fundil Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Tylko nie suport z plastikowymi miskami. A są takie???
fundil Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Ale nie jest to misa. Wiem wiem zaraz będzie że co to jest. Jak wam powiem że ta plastikowa kontra naprawdę spełnia swoje zadanie, i niema się czego bać
teraw Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Ale plastikowa lewa nakrętka lubi pęknąć, a potem wykręcanie połówki gwintu ze środka to jest kosmos, ja tak miałem u siebie
fundil Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 a potem wykręcanie połówki gwintu ze środka to jest kosmos Nic strasznego, poza tym suportach dobrej marki nie pękają. A co powiesz na wykręcanie aluminiowej misy suportu hollowteh z uwalonym gwintem??? To jest dopiero rzeź. Ostatnio doświadczyłem tego na własnej skórze. Na szczęście gwint w ramie ocalał
Witboj Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Czy Shimano to wystarczająco dobra firma? Jeśli tak, to pękają i dobrych firm. Zdecydowanie odradzam suport z plastikową miską! To badziew. Teraz kolega Bananan chce zmienić na zintegrowany suport, a nie ma klucza nawet do tradycyjnego - to ciekawe czy ma do zintegrowanego? Moim zdaniem jak ktoś niewiele jeździ i to nie są trasy MTB czy wyścigi, to te tradycyjne suporty się sprawdzają. Żonie wianki wymieniłem po 15 latach. Receptą na luzy to jest dobra kontra no i raz na jakiś czas wypada sprawdzić, umyć i nasmarować. To teraz podliczmy - dobry klucz 36, klucz do suportu zintegrowanego, suport zintegrowany kontra ... 4 zł za wianki (można też kupić same kulki łożyskowe)
Bananan Napisano 29 Stycznia 2017 Autor Napisano 29 Stycznia 2017 Witboj, jeszcze do tego trzeba kupić ośkę suportu - jej powierzchnia jest już nierówna i wytarta przy prawej misce. Co do luzów, to z tym nie mogłem dać sobie ostatecznie rady - dociąganie, kluczem hakowym, przez tydzień co każdy dzień jazdy (to rower dziewczyny więc nie jest i tak zbyt mocno eksploatowany) a i tak po zaprzestaniu po 2 tygodniach spokojnego jeżdżenia luz zaczynał się pojawiać ponownie. Może to przez to, że od początku było to źle zmontowane przez fachowców ze sklepu - nie wiem. Jak już zaczęło stukać przy kręceniu rozebrałem całość i ujrzałem, to co właśnie opisuję. Zakup klucza do zintegrowanego suportu przyda się w przyszłości jeśli będę coś robił przy swoim rowerze - w nim na szczęście od 5 lat suport działa do tej pory bezproblemowo. Zakup suport zintegrowany Neco to koszt ok. 20 zł a spokój na długi, długi czas. Jak dla mnie rower jest do jeżdżenia a nie serwisowania, tym bardziej zwykły, marketowy, używany tylko na dojazdy po mieście.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.