Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[2017] CANYON Exceed

nowości rowerowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Domingo

Domingo

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Dominik

Napisano 18 listopad 2016 - 22:21

Na stronie CANYON-a pojawiły się nowe modele Exceed.

W opisie geometrii ramy brakuje parametru K (przekroku).

Koronki 38/28 ...

Zapraszam do komentowania.


  • 0

Reklama

Reklama

#2 PawelSteinke

PawelSteinke

    Amator

  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Paweł Steinke

Napisano 21 listopad 2016 - 16:31

To błąd w tabelce, przekrok dla całej rozmiarówki Canyon Exceed poniżej:

XS - 726
S - 763
M - 791
L - 822
XL - 866

  • 0

#3 Alsew

Alsew

    Master

  • Użytkownik
  • 1524 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Swarzędz
  • Imię:Seweryn

Napisano 21 listopad 2016 - 18:50

Koronki 38/28 ...

Bez sensu!
  • 0

#4 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 21 listopad 2016 - 20:36

Są wersje pro race z napędem 1x11. Swoją drogą ten SL 6.9 osprzętowo tak jak dawny gc CF 5.9 tylko cena 3k w górę. Legenda o korzystnym stosunku cena/osprzęt właśnie stała się mitem.
Szkoda, bo dla mnie cena była jedynym argumentem za sprawą którego dwa CFy (2015 i 2016) wiszą w moim garażu.

Użytkownik vdcmike edytował ten post 21 listopad 2016 - 20:40

  • 0

#5 PawelSteinke

PawelSteinke

    Amator

  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Paweł Steinke

Napisano 23 listopad 2016 - 10:37

Osprzęt osprzętem, niestety niektóre ceny na ten rok wzrosły ale tu najważniejsze jest to, że Exceed CF SL ma nową, lżejszą od CFa ramę, jeśli pamiętam jest tam około 200 gramów różnicy, nowa waży 1050 gramów w Mce. Nie ma ona aluminiowych haków, jest bardziej zaawansowana technologicznie i droższa - to największa różnica. Dodatkowo mamy też nową geometrię, rower jest nowocześnie dłuższy.

 

Jeśli skupiamy się na cenie i wyposażeniu to drugi model od dołu wypada bardzo dobrze, nowy Fox 32 SC, GX, masa 9,8 kg za 10 899 + wysyłka.


  • 0

#6 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 23 listopad 2016 - 13:00

Rama niby lżejsza ale całość pod względem masy wypada tak samo albo gorzej jak stary, "ciężki" GC CF. Odnośnie geometrii to oczywiście jest lepiej aczkolwiek tak samo jak ubiegłoroczne exceedy czy al SLXy.
Korzystając z okazji może rzuciłbyś nieco światła na ten podejrzany wzrost masy niektórych modeli względem 2016? Czasami przytyło im się coś w okolicach 1kg np. AL SLX 9.9.
  • 0

Reklama

Reklama

#7 rzezniol

rzezniol

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Radzionków
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 23 listopad 2016 - 14:48

Co do "atrakcyjności cen".

Skoro złotówka jest słaba jak żarty Strasburgera w Familiadzie to ceny są jakie są niestety :)

 

Pozdro


  • 0

#8 PawelSteinke

PawelSteinke

    Amator

  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Paweł Steinke

Napisano 23 listopad 2016 - 15:07

Ten pierwszy wypada tak z racji wyposażenia, kolejny dużo lepiej.

 

Masy są kalkulowane na podstawie cen podawanych przez producentów ale jako, że ważymy wszystko co nam wpadnie w ręce - testówki, rowery na serwisie itp. - to wiem, że podawane masy są poprawne. Sytuacja o której mówisz dotyczy jednego modelu i tu nie dam rady od razu odpowiedzieć. Zapytam kolegów od produktu jaka jest przyczyna i wrócę z informacją. 


  • 0

#9 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 23 listopad 2016 - 15:35

Taka duża rozbieżność dot. faktycznie aluminiowych SLX. Ale odnośnie exceed'a to 6.9 katalogowo jest cięższy niż GC CF 5.9 2016 - osprzęt jest ten sam, rama jak piszesz w exceedzie około 0,5kg lżejsza to skąd biorą się dodatkowe gr? GC miały masy katalogowe bliskie rzeczywistości. Ja jako konsument jestem przyzwyczajony do zawyżania specyfikacji wszelakich towarów jednak w tym przypadku Canyon chyba zbyt dosłownie do tego podchodzi ;) może warto szepnąć słówko osobom z marketingu, że w przypadku masy więcej nie znaczy lepiej?
  • 0

#10 qb3

qb3

    Maniak

  • Użytkownik
  • 252 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Imię:Kuba
Garaż Rower

Napisano 23 listopad 2016 - 22:07

Też mnie zastanawia czemu nowe GC SLX są o ok 1kg cięższe niż modele z 2016 o czym pisałem już nie raz w temacie GC 6.9. Czyżby różnice generował nowy amor od FOXa zamiast Reby?   Jak lukniecie na jedyny dostępny model nowego SLX na rebie (damski 9.9) to waży on prawidłowo tyle co poprzedni rocznik:

 

Canyon | GRAND CANYON | Grand Canyon AL SLX 29 9.9 WMN   10,7 kg

Canyon | GRAND CANYON | Grand Canyon AL SLX 29 9.9 SL         11,3 kg (wersja SL) ;)


  • 0

#11 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 23 listopad 2016 - 23:53

Zakładam, że przedstawiciel canyona powyżej zobowiązał się wrócić z wyjaśnieniem zagadki.
  • 1

#12 PawelSteinke

PawelSteinke

    Amator

  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Paweł Steinke

Napisano 28 listopad 2016 - 14:04

Pozwolę sobie zacytować post naszego mechanika, wszystkie poniższe informacje potwierdziliśmy także u kolegów odpowiadających za specyfikacje.

 

Wagi komponentów rowerowych podawane są z tolerancją ±5%, na oponie ważącej 600 g możemy otrzymać 570 g lub 630 g. Na kompletnym rowerze ważącym według wyliczeń 11 kg może to spowodować że otrzymamy rower ważący 10,5 jak dobrze pójdzie lub 11,5 kg w skrajnym przypadku. Możliwe że producenci części rowerowych w tym roku podają bardziej realne masy komponentów co skutkuje takim a nie innym wynikiem końcowym. 

 

Jeśli chodzi o różnice w ramach to poprzednia Grand Canyon AL SLX z rocznika 2015 ważyła 1910g,Canyon Grand Canyon AL SLX 8.9 vs. Grand Canyon CF 5.9 - Canyon - Rowery - Testy - Testy - bikeBoard - Magazyn rowerowy, nowa rama tego modelu z rocznika 2016 sporo schudła i waży 1550g w rozmiarze M. 

 

Co do modelu Grand Canyon CF to jego rama ważyła 1670g, była więc cięższa od nowej alu. Rama Grand Canyon CF SL ważyła 1200 g, Exceed CF SL to 1050 g. Bez problemu można budować na takiej bazie rowery poniżej 10 kg nie stosując specjalnie lekkich kokpitów czy opon. 

 

Tak więc masy nowych ram sprawdzone dla rozmiarów M odpowiednio GC AL SLX - 1550g i Exc CF SL - 1050g. Różnice między rozmiarami to ok 50g.


  • 0

Reklama

Reklama

#13 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 28 listopad 2016 - 14:34

Jak się patrzy po poszczególnych komponentach np. SLX 2015 vs 2017 to wszystko raczej traci na masie. Wyjątkiem są niektóre widelce FOXa ale w rozpatrywanym przykładzie GC CF5.9 vs najtańszy exceed FOXa brak. Poza tym nie chce mi się wierzyć, że poważna manufaktura jak Canyon nie waży kilku szt. każdego typu dla podania uśrednionej masy katalogowej tylko polega na danych producentów tym bardziej, że ucięcie sterówki, skrócenie łańcucha, skrócenie linek/pancerzy, dodatkowy smar... sumarycznie dadzą spore różnice względem sumy po specyfikacji producentów. A dodatkowo masa jest jednak (sztucznie bo sztucznie) często krytycznym parametrem decydującym o danym wyborze.


  • 0

Reklama

Reklama

#14 Domingo

Domingo

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Dominik

Napisano 22 grudzień 2016 - 13:47

Pytań o masę c.d.:

 

Nowy Exceed CF SL 7.9 waży w rozmiarze M 10,0 kg i kosztuje 12.699 zł (z niezbyt drogim FOX-em serii Performance), a jego damski odpowiednik Exceed WMN CF SL 7.9 waży 10,2 kg (w rozm. S), chociaż ma lepszy (lżejszy) widelec i kosztuje 1.000 zł więcej.

 

Jak to możliwe ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nowości rowerowe