Skocz do zawartości

[Kaseta Tylnia] CS M771 - polecany łańcuch


Mateusz95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Z góry przepraszam jeżeli juz podobny temat istnieje i temat się powiela, zdarza mi sie czegoś nie zauważyć.

 

Mam problem i szczerze liczę na waszą wiedze i pomoc. Min chciałbym wymienić całą tylnią piastę w rowerze, docelowo jest to Piasta tylna Deore XT FH-M785 i do tego celuje również w kasetę CS M771 Deore XT. Zastanawiam się jaki łańcuch do tego zestawu. Aktualnie mam KMC X10.93 z którego jestem zadowolony mimo, że jego poprzednik się zerwał (ogniwko się naderwało, prawdopodobnie pod wplywem sił bocznych zahaczył o przerzutke i sie rozłożył, pech albo glupota, niewazne). W każdym razie prosił bym o porade odnośnie wyboru nowego łańcucha pod nową kasete.

 

Z przodu Deore FC-M612 3x10 40/30/22  (dobry/bardzo dobry stan) którego aktualnie nie planuje wymieniać, przerzutka tył deore xt, przód deore.

 

 

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam :)

 
Napisano

X10 to bardzo dobry łańcuch w relacji cena/jakość i pozostałbym przy nim , ewentualnie jeśli masz większy budżet to Campagnolo C10 (ponoć najlepszy i przy najbliższej zmianie sam chcę go wypróbować).

Zastanów się jeszcze na tylną piastą czy warto ci się pchać w kulki ( XT M785 to nie najlepszy wybór - to już nie ta sama jakość co dawniej), zdecydowanie lepszym wyborem byłoby coś na łożyskach maszynowych np. Novatec 772.

Napisano

Rozumiem, dzięki za rade. Co do samej piasty Novatec, aktualnie posiadam tą RM66 135mm szeroka z 9mm ośką, Model który mi zarekomendowałeś dość cieżko znaleźć, tzn. Praktycznie wszedzie wyrzuca mi 772SB co ma 142mm rozstaw i 12mm ośke, rozstawu od tak nie zmienie bo rama nie pozwoli (tak przynajmniej zakladam #laik) czy ośka też musi miec taką sama grubosc? Albo czy poleciłbyś coś co mieści sie w tych 135mm, Novatec z racji samych łożysk już brzmi ciekawie.

 

Dzięki za odpowiedz i sory za "oczywiste pytania". Na rowerze od dzieciaka ale w sumie nigdy nie ciągnęło mnie do tego by go przebudować, az do teraz :D


może coś takiego Piasta tylna NT-D812SB QR? "wydaje sie" być podobna do 772 ale jak juz mowilem, laik.

Napisano

 

 

X10 to bardzo dobry łańcuch w relacji cena/jakość i pozostałbym przy nim
 

Mam ten model od roku i jeszcze nigdy nie miałem lepszego i cichszego łańcucha w tej cenie.

Teraz zapoznaję go z kasetą Sunrice 11-40 i jak na razie widzę, że się polubili :-)

Napisano

 

 

może coś takiego Piasta tylna NT-D812SB QR? "wydaje sie" być podobna do 772 ale jak juz mowilem, laik.

Nie jest zła , ale z tego co pamiętam 812 miały jakieś problemy z pękającymi bębenkami . Największy plus 772 to możliwość konwersji czyli przy ewentualnej zmianie ramy na inny standard bez problemu ją można zaadaptować za pomocą adapterów. Jeśli nie liczysz się z każdym gramem to nieco taniej dostaniesz pancerną 042.

Napisano

Z Novateca polecam Ci pancerną, ale ciężką 082 - cena ok. 190zł, lekką 712 (posiadam takową, jest świetna) - ok. 280zł. Co do łańcucha. KMC X10.93 to dobry wybór, ale polecam troszkę dołożyć do Campagnolo Veloce C10.

Napisano
zdecydowanie lepszym wyborem byłoby coś na łożyskach maszynowych np. Novatec 772.

Z tym bym polemizował zarówno w kwestii modelu jak i samych łożysk stosowanych przez tę firmę (NBK?). 

Chłopak dobrze kombinował, tylko nie poprzednią wersje 812, a najnowszą 882. To są modele do DH/FR, mają stalową lub alu oś (dla ciężkich ważna sprawa) oraz stalowy bębenek (znacznie trwalszy). Bębenek w 712 pękał w okolicy zapadek bo był cienki, a w dodatku ząbki zapadek w korpusie wycięte były w cienkim pierścieniu, a ten był wkręcany. W tym miejscu też coś się ciągle rozpadało. W 772/882 ten pierścień jest już solidny i osadzony na wcisk na własnym wielowypuście.

Jeśli 100g nie ma wielkiego znaczenia, to wybrał bym właśnie 882. Systemu zapadkowego nie zmienimy, ale ich wymiana to groszowe sprawy.

Napisano

Nie jest zła , ale z tego co pamiętam 812 miały jakieś problemy z pękającymi bębenkami . Największy plus 772 to możliwość konwersji czyli przy ewentualnej zmianie ramy na inny standard bez problemu ją można zaadaptować za pomocą adapterów. Jeśli nie liczysz się z każdym gramem to nieco taniej dostaniesz pancerną 042.

 

a czy będę mógł ją włożyc do ramy która "oryginalnie" chodzi na 135? to jest najwazniejsze dla mnie pytanie, powiedzmy ze do 300zl piasta to jeszcze przezyje z racji tego ze wole wydac raz, na powiedzmy 3-5lat niz raz na rok.. Tym bardziej ze jest to HT wiec jest to dla mnie dość istotne by z tyłu była dobra piasta którą jednoczesnie stosunkowo łatwo będę mógł przeczyscic itp

Napisano

Tak, 772 i 882 wsadzisz do tradycyjnej ramy, musisz wybrać wersję QR. Można te piasty przekonwertować na sztywną oś 10mm, ale nie wiem czy jako gotowiec kupisz taką, a konwersja polega na wymianie osi i zacisku właśnie 10mm, a to niesie za sobą koszta.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...