Skocz do zawartości
mrovka

[9392g] CUBE LTD SL 17" 29er - Aluminiowa BURA SUKA by mrovka

Rekomendowane odpowiedzi

mrovka

Dzien Dobry :)
 
Chcialem wam przedstawic projekt mojego roweru.Fabryczny Cube.
Dostosowany do moich potrzeb i lajtowany dla zabawy.
Rozpiska bedzie troche nietypowa i moze sie wydac odrobine przeklamana .Dlatego suche fakty uzupelnie
sesja fotograficzna.
Wiec tak:
 
Bottom bracket : (suport) - Shimano Bb-70B - 90g
 
Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore m615 - 324g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapteram Shimano/
 
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Deore m615 - 324g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapterem Shimano/
 
Brake rotors : (tarcze hamulcowe) FORMULA 180mm x2 - 242g /ze srubami ti/
 
Cables: (Pancerze i linki) - najzwyklejsze /wliczone w wage ramy/
 
Cassette: (Kaseta) CS M980 XTR 11-36 - 272g 
 
Chain: (lannuch) CNHG900 XTR - 242g
 
Crankset: (Korby) - Deore XT FC M782 - 650g /odchudzona fabryczna korba,32z,sruby ti/
 
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - XT RD M781 - 230g /waga z sieci/
 
Fork: (Widelec) FOX FLOAT 32 1/8 - 1642g /z gwiazdka,waga realna/
 
Frame: (Rama) - Aluminiowy Cube LTD 29er 1/8  - 1939g /szacunkowa waga/
 
Grips: (Gripy) - ACCENT LITE - 28g
 
Handlebar: (Kierownica) - Truvativ Noir T40 - 215g /waga realna/
 
Headset: (Stery) - Cane Creeak 10 - 60g /waga producenta/
 
Pedals: (Pedaly) - AEST TI - 177g 
 
Seat: (Siodlo) - Selle Italia SLR - 140g
 
Seatpost: (Sztyca) - Truvativ Noir T40 - 250g
 
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - MT.Zoom - 5g
 
Shifters: (Manetki) - SLX sl m670 - 120-130g /waga szacunkowa/
 
Skewers: (Zaciski kol) - DT SWISS - 154g /komplet,wraz z adapterem na przod/
 
Spacers: (Podkladki pod mostek) - 5g /wschodni karbon/
 
Starnut: (Gwiazdka) - najzwyklejsza /wliczona w wage amortyzatora/
 
Stem: (Mostek) RENTHAL APEX 40mm - 112g /sruby ti/
 
Tire (Front): (Opona przednia) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/
 
Tire (Rear): (Opona tylna) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/
 
Top Cap: (Top cap) - MT.Zoom - 5g /z sruba/
 
Tubes: (Detki) - SHWABLE EVO 29 - 145g /na zdjeciach kola sa jeszcze z mlekiem/
 
Wheel Front: (Kolo przednie) - 668g
 
-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S
-Rim: (Obrecz) - ZTR Crest /28 otworow
-Spokes: (szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm
-Nipples: (Nyple) - ALU Pillar
 
 
Wheel Rear: (Kolo tylne) 754g
 
-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S
-Rim: (Obrecz) - ZTR Crest
-Spokes: (Szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm
-Nipples: (Nyple) - ALU Pillar
 
 
 
Razem: 9770g  (+/- 100g dla scislych umyslow - tak just in case)
 
 
Zdjecia beda troche anarchistycznie zapodane,jak pod wzgledem jakosci,tak i pod wzgledem kolejnosci:
 
Wiec zaczne od kol
 
przod - 1455g
 
HEYVIPR.jpg
 
i tyl - 1797g
 
sSB4Sku.jpg
 
Na zdjeciu jeszcze system bezdetkowy.Obecnie testuje detki Schwable EVO - i to doslownie testuje bo zalozylem je z kol 2.25 do 2.10
Producent tego nie zaleca,Ale jak na razie wszystko gra i buczy /rozmiarowy belkot marketingowy?Zobaczymy/
 
 
 
Nastepny jest amorek - 1642g
 
OC5qM7H.jpg
 
Przed serwisem wazyl 1711 - wiec to jest dobra wiadomosc
 
Kolej na uklad kierowniczy.
kierownica i wspornik plus podkladki - 335g
 
0JJETE6.jpg
 
W tej materii raczej sie nic nie zmieni.
 
 
 
 
Sztyca,siodelko,zacisk - 396g
 
TXNVTWx.jpg
 
Co do sztycy,to Wiem ze tutaj jest troche do urwania,ale to jest set z kierownica
Natomiast jezeli mowa o siodelku,to chcialem zachowac kompromis wagi i wygody.
 
 
 
 
Z samej korby udalo mi sie wycisnac 603g./3g wazy ta plastikowa zakretka/Jak doloze zebatke 32 lub 34 to waga wzrasta proporcjonalnie do 650g i 660g.
 
tutaj waga z pedalami - 827g
 
IqgXGNr.jpg
 
Slowo o pedalach.Wedlug producenta waza 177g.
Naleza do kategorii 'tani wschodni tytan'.Po jakims czasie wymagaly uzupelnienia smaru,ale od tego zabiegu sa jak nowe.
Jedna ich wada /dosc kluczowa jezeli chodzi o jazde pro/ to to,ze trace czasami z nimi przyczepnosc jak sa mokre.
 
 
 
Przy korbie mam sobie odstajaca prowadnice - 67g
 
IOycH2y.jpg
 
Niestety,okazalo sie,ze te szescdziesiatsiedem wiszacych gramow jest mi niezbedne.
 
Lancuch jak lancuch,brudny i juz wyciagniety -  247g
 
OgtF1wU.jpg
 
Na stronach producenta ten model ogolnie jest lzejszy,wiec do koncowego wyniku doszedl brud
 
 
 
 
Hamulce.Kompletne.Ogromnie wielkie i ciezkie m615.Waga z wszystkimi dodatkami -  630g
 
R76sMFy.jpg
 
Czytam co jakis czas o tych hamplach,a ja nie moge nic zlego o nich powiedziec.Smigam na nich juz trzeci
pelnosezonowy rok i wymieniam tylko klocki.Tloczki pracuja dalej zadziwiajaco rowno
mimo ze nie zaznaly rozbierania i czyszczenia.Olej maja dalej fabryczny.
Powiedzenie 'zakladasz i zapominasz' ponownie nabiera pierworodnego sensu przy moich egzemplarzach.A to cieszy.
 
 
 
Najciekawsze i najbardziej kontrowersyjne zostawilem na koniec.Rama.
Ze sterami,suportem,zmieniarka,linkami,pancerzami,hakiem oraz tylnia manetka - 2480
 
uI45nR1.jpg
 
I tu prosze was o pomoc w oszacowaniu jej przyblizonej wagi
 
Wiec:
 
od wagi ramy - 2480
 
odejmuje przyblizona wage suportu - 90
odejmuje przyblizona wage sterow - 60 
odejmuje przyblizona wage zmieniarki XT - 230
odejmuje przyblizona wage manetki - SLX -125
 
CZYLI 
 
2480-90-60-230-125 = 1948g 
 
2kg bezpiecznego na urazy aluminium :D
 
 
na pewno zmienie hamulce i do miesiaca planuje zmienic naped.
Ostateczny plan jest taki zeby zejsc z waga jak najnizej i na samym koncu na wschodzie 'uszyc' sobie rame z wegla.
 
i niecala dycha w calosci ktora z daleka dalej wyglada jak model fabryczny
 
5I8Rqfa.jpg

Edytowane przez Fenthin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Przede wszystkim popraw ortografię i interpunkcję. Również estetyka Twojego posta pozostawia wiele do życzenie. Piszesz tak chaotycznie, że czytać się tego nie chce.

 

Co oznacza pojęcie "anarchistycznie zapodane zdjęcia"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lesieque

Ale chaos. Sam nie wiesz na czym jeździsz i to strasznie przeszkadza.
brak danych o szprychach? O nyplach? to kupowałeś używane gotowce czy jak?

Opony też coś lekkie. Zwykłe opony w wersji nie TL-ready są strasznie ciężkie do uszczelnienia. Podejrzewam, że masz wersję TL-ready, które  wazą coś pod 500g (moja waży 540g) a mleczka masz koło 80ml na koło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
testudo

no to chwalisz się szpejem czy tym, że jarasz ziółko? bo w sumie ciężko wyczuć...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Kola byly skladane.

Co do nypli i szprych to postaram sie dowiedziec i w nastepnej aktualizacji uzupelnie wszystkie dane.Opony to LitteSkin i wiem ze byly ciezkie w uszczelnienu.

Zwlaszcza moj komplet,tydzien nim trzepalem zanim trafily na rower,Wiec to na pewno LitteSkin :) A powaznie piszac to takie oznaczenie mam na oponie.

 

W zdjeciach wydawala mi sie wazniejsza podzialka wagi,niz artystyczny wyglad.Traktuje te zdjecia jako fotki czysto techniczne.

 

Ps.Pisalem ze bedzie anarchistycznie :P

 

 

Edytowane przez mrovka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Czesc

 

Co prawda zmiany nastapily rok temu,a do tego cisnienie na forumowa walke z gramami mi opadlo,lecz mimo tego,odswieze temat sam,nie informujac moda :)

-ufam ze monologi jeszcze nie sa zabronione,jezeli nie sa spamem :P

 

Ofi4ao8.jpg

 

JYEr8MB.jpg

 

5kQwotP.jpg

 

To jest kolejne  +/- 250g-300g 

A ogolnie to od kilku miesiecy jezdze sobie tak:

 

5YHUhmT.jpg

 

Zakochalem sie w sztywnym widelcu.Do tego ta krotka rama,wielkie kola..lekkosc,zwinnosc i szybkosc.

Az kusi mnie strasznie by przelozyc to wszystko na jakis wschodni karbon.

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

 

nie informujac moda

I to jest Twój błąd. Strzeż się.

 

 

BTW- co robi sznurek na kierownicy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Obiecuje ze jak znajde czas to poszukam dokladnych informacji co do gramow i poprosze o edycje.

Ten post to bardziej taki spontan.

 

Sznurek robi za cepelie.Osobiscie podchodze do niego jak do pewnej formy talizmanu.No i partnerka ma podobny zestaw na swojej kierze :P

Smiejcie sie,ale od mlodosci zawsze mialem cos przyczepione do roweru :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30
Napisano (edytowane)

Szkoda zachodu na chińskie ramy. Dowalają cło andtydampingowe i vat. Kolega 2tyg temu odebrał. Wyszło go 1800 za gołą ramę. Oczywiście stery nie pasowały standardowe, a od Chińczyka nie wziął. Było cudowania, żeby coś dopasować. Cudowanie kosztowało go dodatko 200.

Dużo taniej, lepsze ramy kupisz w Niemczech przez net. Ceny od 200Euro się zaczynają.

Dziś przyjechała do mnie rama carbo z Niemiec. Za 1350PLN ze sterami FSA (60 ojro) i suportem xt (16 ojro) w cenie. Tyle w temacie chinola.

 

Edytowane przez Mateusz30

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

@Mateusz30 gdzie kupujesz ramy  z DE ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Bike discount de

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzesiek77

Jaki miales oryginalnie wklad suportu? I jak zamontowales Shimano BB-70B? Pytam, bo mam LTD z Pressfit BB-95. Ostatnio wymienialem lozyska i na przyszlosc wolalbym cos wkrecanego, a nie wbijanego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Czesc.Przepraszam ze tak pozno :P

Od zawsze mialem w nim wkrecany wklad.Taki zostal mi sprzedany w sklepie.Nie pamietam co bylo wmontowane w oryginale,prowdopodobnie jakies slx - modne w tamtych latach.

W chwili obecnej mam XT SM-BB70.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

A gdzie zmiany w rozpisce ( interesuje mnie bardziej waga całości niż poszczególnych części ) :icon_question:
Zważyłeś chociaż raz kompletny rower :icon_question:
Pytam, bo sumowanie jest jednak mniej dokładne, tym bardziej, że niektóre części mają podane tylko orientacyjne wartości...
Domyślam się, że na wadze jest już ósemka z przodu, tak :icon_question:
Co to za widelec :icon_question:
Mógłbyś się bardziej postarać - i mówię to jako osoba, której nie kręcą gramy.
Strach pomyśleć, co powiedzą maniacy lekkości...:unsure:

PS
Do wymiany została tylko rama :icon_lol:
 

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka
Napisano (edytowane)
W dniu 25.12.2018 o 14:32, KrissDeValnor napisał:

A gdzie zmiany w rozpisce ( interesuje mnie bardziej waga całości niż poszczególnych części ) :icon_question:
Zważyłeś chociaż raz kompletny rower :icon_question:
Pytam, bo sumowanie jest jednak mniej dokładne, tym bardziej, że niektóre części mają podane tylko orientacyjne wartości...
Domyślam się, że na wadze jest już ósemka z przodu, tak :icon_question:
Co to za widelec :icon_question:
Mógłbyś się bardziej postarać - i mówię to jako osoba, której nie kręcą gramy.
Strach pomyśleć, co powiedzą maniacy lekkości...:unsure:

PS
Do wymiany została tylko rama :icon_lol:
 

Qd momentu zalozenia tematu non stop dostaje jakies 'zazalenia' od maniakow lekkosci,wiec idzie sie do tego juz przwyczaic :P pozatym czytac ze zrozumieniem - ''zdjecia beda zapodane anarchistycznie'' - ostrzegalem :)

A teraz powaznie.

Niestety,dopiero pod koniec tego roku znalazlem chcwile by jeszcze raz przeanalizowac moja rozpiske i uwzglednic w niej zmiany

Oto ona:

BOTTOM BRACKET : (suport) - Shimano Bb-70B - 90g
 
BRAKE FRONT : (Hamulec przedni) Formula R1 - 211,5g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapteram formula 180mm/
 
BRAKE REAR : (Hamulec tylny) - Formula R1 -211.5g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapterem formula 180mm/
 
BRAKE ROTORS : (tarcze hamulcowe) FORMULA 180mm x2 - 242g /ze srubami ti/
 
CABLES : (Pancerze i linki) - najzwyklejsze /wliczone w wage ramy/
 
CASSETE : (Kaseta) CS M980 XTR 11-36 - 272g 
 
CHAIN : (lannuch) CNHG900 XTR - 242g
 
CRANKSET : (Korby) - Deore XT FC M782 - 650g /odchudzona fabryczna korba,32z,sruby ti/
 
DERLR REAR : (Przerzutka tylna) - XTR RD-M980 - 163g /odchudzona/
 
FORK : (Widelec) FOX FLOAT 32 1/8 - 1642g /z gwiazdka,waga realna/
 
FRAME: (Rama) - Aluminiowy Cube LTD 29er 1/8  - 1939g /szacunkowa waga/
 
GRIPS : (Gripy) - ACCENT LITE - 40g
 
HANDLEBAR : (Kierownica) - Truvativ Noir T40 - 215g /waga realna/
 
HEADSET : (Stery) - Cane Creeak 10 - 65g /tuningowane,zmienione zostaly lozyska/
 
PEDALS : (Pedaly) - AEST TI - 170g 
 
SEAT : (Siodlo) - Selle Italia SLR - 140g
 
SEATPOST : (Sztyca) - Truvativ Noir T40 - 250g
 
SEATPOST CLAMP : (Zacisk sztycy) - MT.Zoom - 5g
 
SHIFTERS : (Manetki) - XTR SL-M980a - 105g /waga szacunkowa,waga kompletu to 207g-wedlug producenta/
 
SKEWERS : (Zaciski kol) - DT SWISS - 154g /komplet,wraz z adapterem na przod/
 
SPACERS : (Podkladki pod mostek) - MT.Zoom -5g 
 
STARNUT : (Gwiazdka) - najzwyklejsza /wliczona w wage amortyzatora/
 
STEM : (Mostek) RENTHAL APEX 40mm - 112g /sruby ti/
 
TIRE FRONT: (Opona przednia) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/
 
TIRE REAR : (Opona tylna) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/
 

TOP CAP: (Top cap) - MT.Zoom - 5g 
 
TUBES : (Detki) - 170g /oba kola zalane mlekiem/
 

WHELL FRONT : (Kolo przednie) - 668g
 
-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S
-Rim: (Obrecz) - ZTR Crest /28 otworow
-Spokes: (szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm
-Nipples: (Nyple) - ALU Pillar
 
 
WHELL REAR : (Kolo tylne) 754g
 
-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S
-Rim: (Obrecz) - ZTR Crest
-Spokes: (Szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm
-Nipples: (Nyple) - ALU Pillar
 
 
 
Razem: 9392g
 

Ps.Kriss,boje sie wymieniac rame na karbon,tzn pierwsze musze chyba dorosnac...bo zazwyczaj mam srednio dwie kraksy rowerowe w roku.Co prawda nigdy nie sa grozne dla mnie samego,ale moga okazac sie bardzo pechowe dla ram.

Wszelakie zazalenia i sugestie milo widziane :P

 

 

Edytowane przez mrovka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Jako czlowiek majacy w d... tego typu tematy, ale czytajacy z nudow jak pada 3 tydzien snieg.., stwierdze jedno. Jedno zazalenie.

Za duzo slow - sugerowane. Wez normalnie zwaz caly rower i juz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×