OnionBro Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Kiedyś mój kolega który też w pewnym stopniu zna się na rowerach powiedział mi że przy wybieraniu roweru nie powinienem brać tych z hydrauliką od Tektro. Jak to z nimi jest w rzeczywistości? Wcześniej miałem mętlik w głowie ale jako że nikomu z rodziny nie chce się mnie zabrać na giełdę o 4 nad ranem a żadnych ofert na allegro wartych uwagi już nie ma to mój wybór już padł. (pewna Meridka na osprzęcie Alivio ) Jak one mają się w porównaniu do shimanowskich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Nie wiem jak jest teraz, ale moje TEKTRO DRACO z 2012 roku najechały już ze mną prawie 10 000 km, szlifują już drugi komplet klocków i złego słowa o nich powiedzieć nie mogę. Udało mi się nawet skrócić przewody hamulcowe bez odpowietrzania i hamują dokładnie tak samo jak wcześniej. Za to o Shimano poniżej SLX opinie są słabe, a już na pewno nie nadają się na zimę. Ja jeździłem przy -10 stopniach i owszem stwardniały, a nawet w pewnym momencie spuchły, ale po ogrzaniu wszystko wróciło do normy. Pewnie zbyt często takiej akcji by nie przetrzymały, ale póki co jest wszystko OK. Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Moje tektro zimą miało problem z niewracającym tłoczkiem. Po wyczyszczeniu zacisku wszystko chodzi pięknie , hamulec nie przejechał mega dużo bo jego przebieg szacuję na jakieś ~3500 km. Ogólnie ja lubię mocne hamulce z prawie zerowym skokiem. Tektro nie jest zbyt mocne w moim odczuciu , ale dobrze odpowietrzone mają krótki skok a wymiana klocków podobno potrafi nieźle je odmienić. Wymieniłem oryginały tektro na jagwire czerwone ( niby pół metal ) i nie ma niestety żadnej specjalnej różnicy , powiedział bym nawet że to to samo ale niby od a2z są znacznie lepsze niż oryginał. Jeżdżę głównie w terenie i po ponad roku z oryginalnych klocków ubyło po 0.4 mm ( 0.8 na parę ) co przy grubości nowych 2.4 mm / szt daje prawie nowe klocki , tylko czasem hamuje raz na 10 km. Ogólnie tektro to fajne hamulce , nie szczają , tłoczki chodzą ładnie , minus to wymiana klocków od strony tarczy , chociaż i tak trzeba cofnąć tłoczki także lepiej jest koło wyjąć. Żeby nie było to mam tektro aurige. Aktualnie to bardziej trzeba się bać Shimano niż Tektro , z resztą Tektro chyba nigdy nie trzeba było się bać. Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 Ja właśnie wymieniłem oryginały na półmetaliki A2Z i nie dość, że widocznie zużywają się sporo wolniej to są dużo lepsze jeśli chodzi o długie hamowania. Oryginały na długich zjazdach potrafiły zacząć wyć i wyraźnie słabły. Co do skoku klamki to Tektro ma rzeczywiście wyraźną szczelinę między tarczą, a klockami, ale mimo to nie da się u mnie dociągnąć klamki hamulcowej zbyt blisko kierownicy i to mi zupełnie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 Jak tania hydraulika to tylko Tektro. Łatwe w ustawieniu, praktycznie bezawaryjne i bezobsługowe. Tylko siła hamowania przeciętna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.