Skocz do zawartości
Juro

[Hamulce tarczowe] Klamka XT do Zacisku Saint/Zee

Rekomendowane odpowiedzi

Juro

Cześć,

 

Planuję zakupić komplet hamulców XT M785, mam możliwość odsprzedać od ręki przedni zacisk dokładając ok 120/170 zł mogę zamienić przód na zee lub sainta.

Planowałem kupić osobno przód i tył ale tak będzie to zdecydowanie najekonomiczniej ;)

 

Pomijając pytania czy wykorzystam - odpowiedź tak i wolę mieć zapas niż za mało (zabiłem w tym roku 3 kombinacje, przez co zwaliłem sobie dwa wyjazdy). Mogę o tym pogadać ale najważniejsze są dla mnie odpowiedzi na pytania.

 

Więc dwa krótkie pytania:

 

1. Czy ktoś już to sprawdzał i na bank są kompatybilne klamki XT z zaciskami Sainta/Zee?

2. Już trochę z innej beczki czy same zaciski są zamienne przód/tył? Szczerze nigdy się nie przyglądałem, a na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie.

 

Zalety takiego rozwiązana to przede wszystkim większa moc z przodu, po drugie jednolite klamki. Czyli i praktyka i estetyka :)

Finansowo w cenie przedniego sainta plus parę zł mam super komplecik.

 

Zastanawiałem się również nad magurą mt5 cena bardzo podobna, lżejsze ale zbyt problematyczny serwis i dostępność części.

 

Juro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Klamki sa takie same wg mojej wiedzy, zee/saint ma 4 tłoki ale mniejszej średnicy wiec ilość płynu wychodzi podobna, klocki natomiast są większe i to jest zaletą tych zacisków. Z klamką XT powinno to działać co najmniej dobrze.

 

Zaciski prod tył różniące sie od siebie zniknęły z erą IS, PM można zamiennie stosować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Juro

Dzięki za info, z tego co czytałem do tej pory jestem pewien że tak właśnie jest. Bardziej liczyłem na to ze ktoś sprawdzał i miałby jakieś przeciwwskazania do takiej podmiany. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Nawet jak by nie były, to i tak by działało, mnie lub bardziej dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CentrumRowerowe

W anglojęzycznej sieci piszą, że klamki Saint jednak trochę inaczej dysponują olejem. 

 

http://forums.mtbr.com/brake-time/xt-zee-saint-915776.html

W wątku jest link do filmiku gdzie chyba wypowiada się przedstawiciel Shimano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Looser
      Przez Looser
      Cześć,
      Za przeciętna opłatą oddam w dobre ręce kompletny napęd wyjęty z roweru. Link do galerii: Google gallery
      Wspomniane części to:
      1. Korba - SHIMANO Deore XT M780 Holowtech II (42x32x24)
      2. Manetki - SHIMANO SLX SL-M670 Rapidfire Plus i-spec
      3. Przerzutka przód - SHIMANO Deore XT M781 (34.9mm) - uwaga, drobny detal, śruba od mocowania linki została wymieniona na nieoryginalną, poprzednia straciła kiedyś głowę podczas odkręcania
      4. Przerzutka tył - SHIMANO Deore XT M780
      5. Kaseta - SRAM CS PG-1030-10 (11-32)
      6. Łańcuch - Campagnolo C10 - przymiar 0,75 nie wchodzi
      Mam również do sprzedania hamulce m675 dostępne w oddzielnym temacie.
      Napęd ma za sobą jakieś 7-8 tys. km, z czego kaseta tak ponad 2 tys. km, natomiast łańcuch w okolicy tysiąca.
      Dla osoby, która weźmie cały napęd bez miauczenia cena wynosi 450 pln (700 pln z hamulcami)
      Cena regularna:
      1. 250 pln
      2. 100 pln - komplet
      3. 40 pln
      4. 110 pln
      5. + 6. 70 pln
      Do powyższych cen należy doliczyć cenę dostawy przez wybranego 'spedytora'.
       
    • Looser
      Przez Looser
      Cześć,

      Do sprzedania mam hamulce m675. Hamulce w komplecie z nowymi klockami żywicznymi, płyn ostatnio wymieniony we wrześniu ubiegłego roku. Nie leją etc itp.
      Cena 320 pln + wysyłka.
      Do sprzedania mam również napęd, przy zakupie kompletu cena wychodzi korzystniej (700 pln)
      Link do galerii:
      Google gallery
    • B3r
      Przez B3r
      Jaki hamulec mechaniczny lepiej wybrać avid bb5 czy hayes mx5? 
    • Lukasdnb
      Przez Lukasdnb
      Niedawno wpadł w moje ręce długo oczekiwany suport Fsa bb9200 ceramic( v4.9,73e,mtb, 24mm),chcę go zamontować razem z moją korbą Shimano xt m771-k,oczywiście oś 24mm i suport także pod ten rozmiar.Gdy złożę wszystko w całość z zachowaniem wszystkich wytycznych obydwu firm(momenty śrub i misek sup.) mam minimalny ale wyraźny luz na osi, jakby łożyska fsa były za luźne, gdy zakładam suport shimano(bb-51) na oś, to musze użyć ciut siły bo wchodzi cisno i siedzi pięknie, natomiast fsa praktycznie sam spada na dół i kiwa się minimalne( słychać wyraźny jakby przeskok jak ruszam na boki),i cholerka nie wiem czy mam reklamować łożyska czy coś robię nie tak?Ale co mogę nie tak robić?Ma ktoś z was jakieś doświadczenie w stosowaniu sportów Fsa razem z korbami Shimano?Fsa Europa a konkretnie pan Stefano dał mi moim zdaniem śmieszna odpowiedź na mojego maila do nich, powiedział że pierwszy raz widzi taką korbę i że on dokonuje doboru suportu do korby na podstawie jakiejś strony www na której wpisuje jaka korba a ona " wypluwa"  kompatybilny suport Fsa,i wyszło że zaleca do korby m771 suport bb6200 road czyli szosowy i jakaś podkładkę falistą do tego,odpowiedziałem im że dziękuję za pomoc eksperta który swoją wiedzę czerpie ze strony internetowej( chodziło mi bardziej o wiedzę poprzedzoną własnym doświadczeniem),która w dodatku proponuje suport szosowy do korby mtb( wiem że bb6200 road też ma średnicę osi 24mm), generalnie nie umieli mi pomóc,zaproponowali podkładkę uszczelniająca chyba MW150 , niebieski oring gumowy na metalowym pokładzie, cieniutki i niewiem jakby miał zlikwidować mój luz.
      Ps: proszę nie śmiejecie się z mojego j ang. To był film nagrywany dla Fsa
      20200415_143349(1)(1).mp4


    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
×