Skocz do zawartości
montell81

[9055] Author Master '09 carbon 26" by montell81

Rekomendowane odpowiedzi

montell81

Prezentuję Wam authorski projekt roweru, który składam i modernizuję od około czterech lat.

 

W tym czasie przeszedł kilka aktualizacji. Rower do najnowszych nie należy ale myślę, że z najnowszymi może śmiało konkurować.

 

 

Oto specyfikacja:

 

 

Bar Ends: (Rogi) Trigon - 52g/komplet
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) BONTRAGER - 5g/para
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) BONTRAGER - 16g x2
Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR V-Brake - 188g + 3g fajka
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR V-Brake - 189g + 3g fajka
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano XTR bl-m770 - 164g/komplet
Cables: (Pancerze i linki) Gore Ride On (pancerze) b/d
Cassette: (Kaseta) Shimano SLX CS-HG80-9 11-28T - 232g
Chain: (łańuch) Campagnolo Record C9 - 270g
Crankset: (Korby) TRUVATIV NOIR 3.3 CARBON RED 3x9 - 685g + Giga X Pipe Team BB - 107g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M971 Down Swing - 147g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M972 GS - 179g
Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 100mm - 1480g
Rear Shock: (Damper) -
Frame: (Rama) Author Master Carbon monocoque 2009 - 1438g
Grips: (Gripy) KCNC - 11g/para
Handlebar: (Kierownica) KCNC SC Bone Scandium 25,4mm - 114g
Handlebar Tape: (Owijka) -
Headset: (Stery) RITCHEY Zero Logic Integ Pro 1-1/8" (ahead) - 66g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PM25SL - 254g/komplet
Seat: (Siodło) Selle San Marco Aspide Arrowhead - 181g
Seatpost: (Sztyca) TOKEN Carbon ASP9141 Marble Ø31.6x350mm - 159g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Mortop - 11g
Shifters: (Manetki) Shimano XTR SL-M970 - 122g (lewa+linka), 129g (prawa+linka)
Skewers: (Zaciski koł) KCNC - 50g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - Alu - 5g
Starnut: (Gwiazdka) - b/d
Stem: (Mostek) Smica 120mm 7075 Forged - 118g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-King 2.0 Supersonic - 405g
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-King 2.0 Supersonic - 403g
Top Cap: (Top cap) Aerozine - 7g
Tubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 95g x 2
Wheel Front: (Koło przednie) - 703g
-Hub: (Piasta) Shimano XTR fh-m970
-Rim: (Obręcz) DT 4.1
-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK
-Nipples: (Nyple) b/d
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20g
Wheel Rear: (Koło tylne) - 842g
-Hub: (Piasta) Shimano XTR hb-m970
-Rim: (Obręcz) DT 4.1
-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK
-Nipples: (Nyple) b/d
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20g
Misc : (Inne)

- śruby pod bidon - 10g

- taśma izolacyjna na tylne widełki - 18g

 

 

post-121130-0-37691400-1455274597_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Lekki klasyk na bardzo dobrych V-kach :) Dwie rzeczy mnie tylko zastanawiają. Pierwsza rzecz to kierownica. Miałem tą KCNC i była niemiłosiernie miękka ;) Na Twoim mijescu poszedłbym w kierę karbonową. Druga rzecz to połączenie bardzo lekkich gum Continentala z cieniutkimi dętkami XX-light. Lepiej omijać igiełki z drzew :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Odnośnie kierownicy wypowiedzieć się nie mogę ponieważ jest świeżo założona i w terenie jeszcze nie miała okazji być testowana.

Co do połączenia opon Conti z dętkami XX-light nie miałem z tym nigdy kłopotu. Trafi się kapeć raz na 1000 - 2000 km więc wynik całkiem niezły.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Może pochwal się dobrymi zdjęciami, bo opis jest, a przyjrzeć się dokładniej nie można :icon_confused:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mishaf

Zdjecia załącze jak zaktualizuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mishaf
Napisano (edytowane)

W najbliższym czasie planuję odchudzić rower o około 50 gram zmieniając kasetę na szosową Ultegra CS 6500 11-23T. Zyskam dzięki temu nie tylko na wadze ale też uzyskam lepszy zakres przełożeń do mojego stylu jazdy. Muszę jeszcze poszperać po forach i poczytać czy nie będzie problemów z kompatybilnością.

 

P.S. Piszę z tapatalk i nie wiem dlaczego zmienia mi nazwę nicku.

Edytowane przez mishaf

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

W V-kach nic nie ruszałem. Waga katalogowa podawana jest z fajkami. U mnie z fajkami wychodzi około 192g więc myślę, że 8g mieści się w granicach błędu podawanego przez producenta. Wszystko ważyłem na swojej wadze kuchennej, której dokładność wynosi 1g.

Dętki o których piszesz niestety są dedykowane wyłącznie do tarczówek. Wg producenta nie mogą być stosowane w V-kach ze względu na nacisk klocków na obręcz. Poczekam na pierwsze testy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bartnik

 

 

Druga rzecz to połączenie bardzo lekkich gum Continentala z cieniutkimi dętkami XX-light. Lepiej omijać igiełki z drzew :P

Ja mam to samo z przodu a z tylu race kinga z tą samą dętką

w zeszlym sezonie 3tys km i tylko pare gum, z czego 3 to snejki przy za niskim cisnieniu

nie widze prblemu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass1984

Bardzo fajny rowerek, czekam na więcej zdjęć, pomysł z kasetą szosową jest dobry, sam używam takiego rozwiązania i jestem zadowolony, mały skok ułatwia dobór przełożenia ale też same biegi zmieniają się szybciej i ciszej :-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Nadszedł czas sporej modernizacji. Tym razem motywem było przejście na napęd 2x10

Wymienione zostały obie przerzutki, kaseta, korba, łańcuch i manetki.

 

Tak się prezentuje rower:

 

Bar Ends: (Rogi) Trigon - 52g/komplet
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) BONTRAGER - 5g/para
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) BONTRAGER - 16g x2
Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR V-Brake - 188g + 3g fajka
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR V-Brake - 189g + 3g fajka
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano XTR BL-M770 - 164g/komplet
Cables: (Pancerze i linki) XTR (pancerze) 102g (50 przetutki, 52 hamulców)
Cassette: (Kaseta) XT CS-M771 11-32T - 282g
Chain: (łańuch) Campagnolo Record C10 - 232g + spinka conneX 3g
Crankset: (Korby) XT FCM-785 26/38 - 808g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M986 Down Swing - 123g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M981 GS - 180g
Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 100mm - 1480g
Rear Shock: (Damper) -
Frame: (Rama) Author Master Carbon monocoque 2009 - 1438g
Grips: (Gripy) KCNC - 11g/para
Handlebar: (Kierownica) KCNC SC Bone Scandium 25,4mm - 114g
Handlebar Tape: (Owijka) -
Headset: (Stery) RITCHEY Zero Logic Integ Pro 1-1/8" (ahead) - 66g
Pedals: (Pedały) Ritchey Pro Paradigm Red - 254g/komplet
Seat: (Siodło) Selle San Marco Aspide Arrowhead - 181g
Seatpost: (Sztyca) TOKEN Carbon ASP9141 Marble Ø31.6x350mm - 159g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Mortop - 11g
Shifters: (Manetki) Shimano XTR SL-M980 - 111g (lewa+linka), 118g (prawa+linka)
Skewers: (Zaciski koł) KCNC - 50g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - Alu - 3g
Starnut: (Gwiazdka) - 9g
Stem: (Mostek) Smica 120mm 7075 Forged - 118g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-King 2.0 Supersonic - 405g
Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena Zefhyros 2.1 - 416g
Top Cap: (Top cap) Carbon - 6g + śruba 4g
Tubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 95g x 2
Wheel Front: (Koło przednie) - 703g
-Hub: (Piasta) Shimano XTR fh-m970
-Rim: (Obręcz) DT 4.1
-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK
-Nipples: (Nyple) b/d
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20g
Wheel Rear: (Koło tylne) - 842g
-Hub: (Piasta) Shimano XTR hb-m970
-Rim: (Obręcz) DT 4.1
-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK
-Nipples: (Nyple) b/d
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20g
Misc : (Inne) -

 

Suma: 9055g

 

Zdjęcia do obejrzenia w galerii: http://www.forumrowerowe.org/gallery/album/3531-author-master/

 

 

post-121130-0-63934800-1464890013_thumb.jpg

post-121130-0-47670100-1464890030_thumb.jpg

Edytowane przez montell81

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Mała poprawka:

 

Cables: (Pancerze i linki) XTR (pancerze przerzutki) - 50g, Niro Glide (pancerze i linki hamulca) - 52g

Linki przerzutek wliczone w wagę manetek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Blisko przełamania bariery 8xxx g :) Nie ma za bardzo z czego zbijać. Niezły wynik tak czy inaczej.

Edytowane przez Lumperator

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MokryxD

Oprócz wyrzucenia rogów można ugrać jeszcze na kasecie - zmiana na XTRa albo XXa, do tego korba na XTRa/XX i to chyba jedyne drogi.

Projekt bardzo sensowny, ale wygląd średnio mi się podoba. Czarny widelec o wiele lepiej by pasował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Myślę o korbie Aerozine X10 BX A2D. Jej katalogowa waga to 568gr + suport. W sumie będzie to około 670gr więc pęknie magiczna granica 8xxx gr

Muszę poszperać opinie o tej korbie i na przyszły sezon być może się zdecyduję na zmianę.

Szukałem kaset XTR, jednak nie znalazłem stopniowania 11-32T, a bardziej niż na większych koronkach zależy mi na płynnym stopniowaniu. 

Z rogów nie zamierzam rezygnować, bo nie wyobrażam sobie jazdy bez nich.

Widelec faktycznie odstaje wizualnie, jednak muszę o niego dbać. Obecnie nierealne jest znalezienie podobnej klasy amortyzatora z piwotami na V-brake.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szym3k

odradzam tą korbę, pod moimi 74 kg mocno pływała :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lesieque

Do tej korby się niestety nie wypowiem. Miałem model bodajże X12 i byłem zadowolony dopóki nie połamałem zębatki(sic!) a w tym samym okresie nie widziałem złamanego ramienia. Korby aerozine nie są jakieś super, więc po tych incydentach czym prędzej się jej pozbyłem. Jak zależy Ci na wadze to może sram X0? Waga porównywalna lub niższa od XX1 czy a cena używek o połowę niższa (z tym że XX1 jest tylko jednorzędowa)
Właśnie sam taką kupiłem i wygląda fajnie. Same ramiona wazą u mnie dokładnie 458. Do tego możesz sobie dobrać pająk w zależności od napędu na 1,2 lub 3 rzędy bez obawy o linię łańcucha. Bardzo fajna sprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Zatem zmiana korb pozostaje do przemyślenia. Mam jeszcze na to czas.

 

Tymczasem mój rower przytył w ostatnim czasie. Po odbiorze amortyzatora z przeglądu waga wskazała 1544g (więcej o 64g). Nie wiem czy to kwestia błędnego poprzedniego pomiaru, jednak uzupełniony olej swoje dał.

Poza tym zmieniłem pedały, które ważą 261g (więcej o 7g). Magiczna granica 8xxx niestety oddala się.

 

Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 100mm - 1544g

Pedals: (Pedały) XLC PD-S05 - 261g/komplet

 

Suma: 9126g

Edytowane przez montell81

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Nadszedł dzień, w którym powyższy rower przechodzi do historii.

Długo się przed tym broniłem, jednak dłużej się nie da. Przechodzę na koło 29"

Niedługo przedstawię Wam mój projekt 29er'a o wadze niewiele wyższej od powyższego Authora (+/- 9500gr).

Rama, koła, klamki i hamulce oraz amortyzator idą na sprzedaż (zainteresowanych zapraszam na priv). Napęd i rurki będą częścią nowego roweru.

 

Dziękuję za wszystkie komentarze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×