Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana claris na sora


Kushin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

właśnie kupiłem swoją pierwszą szosówkę ten model: http://www.rowerymerida.pl/produkt968/race-80-rower-merida.html

Siedzi tam napęd Claris o taki:

 

NAPĘD PRZEŁOŻENIA 16 PRZERZUTKA P Shimano Claris D PRZERZUTKA T Shimano Claris SS MANETKA P/T Shimano Claris KORBA SR Merida Road 52-39 KASETA Sunrace CS-R6 12-25 ŁAŃCUCH KMC 8s

 

 

Chcę tam włożyć Sorę (2x9) (klamkomanetki, przerzutki tył i przód) o takie

 

http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-sora-st3500-2x9-nowe-i5949974119.html

 

Czy będę musiał wymienić również kasetę i łańcuch?

Napisano

A jaki jest cel tej zamiany? Jesli zmienisz manetke na tyl na 9rz to oczywistym jest, ze kaseta rowniez musi byc 9rz a ona z kolei wymaga lancucha 9rz. Wiec tak, zmieniajac manetki na Sora 2x9 bedziesz musial zmienic rowniez kasete i lancuch. Pytanie czy taka modyfikacja cokolwiek da. Moze lepiej uzbierac troche grosza i przejsc na Tiagre 4700 2x10 ?

Napisano

Albo pełną grupę 105 10s. Ludzie sprzedają używane pełne grupy w dobrej cenie. A jak nie to tak jak kolega pisze, nową tiagre 2x10 bo to chyba to samo co stara 105?

Napisano

Ja bym na pewno tą korbę wymienił. :thumbsup:   Jak z poszerzaniem napędu tak jak koledzy wyżej pisali, lepiej od razu na 2x10, mniej zestopniowana kaseta to dobry upgrade w szosie, nawet jeśli to Sora. Chociaż co do jakości Sora to taka szosowa Acera, a tam jest napisane coś w tym stylu: Produkt do użytku rekreacyjnego, w przypadku użytku innego niż wyżej podany reklamacji nie uwzględnia się. A jazda rekreacyjna to wiesz co to znaczy po bułki i do domu ,i najlepiej żeby deszcz nie padał.

Napisano

Albo pełną grupę 105 10s. Ludzie sprzedają używane pełne grupy w dobrej cenie. A jak nie to tak jak kolega pisze, nową tiagre 2x10 bo to chyba to samo co stara 105?

 

Nie stać mnie na nową 105, na tiagre zresztą też... :( Używanych nie chcę, z założenia nie ufam używanym rzeczą  o ile ja ich nie używam :)

 

 

 

Ja bym na pewno tą korbę wymienił. :thumbsup: Jak z poszerzaniem napędu tak jak koledzy wyżej pisali, lepiej od razu na 2x10, mniej zestopniowana kaseta to dobry upgrade w szosie, nawet jeśli to Sora. Chociaż co do jakości Sora to taka szosowa Acera, a tam jest napisane coś w tym stylu: Produkt do użytku rekreacyjnego, w przypadku użytku innego niż wyżej podany reklamacji nie uwzględnia się. A jazda rekreacyjna to wiesz co to znaczy po bułki i do domu ,i najlepiej żeby deszcz nie padał.

 

Sora to Acera? Nie zgodzę się absolutnie :) Jeździłem na sorze trochę(~1000 km) na tej z rocznika 2013 w swoim MTB mam napęd acera, i sora spisywała sie od niego duzo lepiej, płynnościa biła go w ręcz na głowę :)

Napisano

Nie ma to sensu , lepiej dołóż do st-5700,do tego kup kasetę i łańcuch a przerzutki zostaw.

Druga opcja to tiagra 4700, manetki będa o 50 tańsze od 5700 ale będziesz musiał zmienić też tylną przerzutkę, bo konstrukcyjnie nowej tiagrze bliżej do obecnej 105 niż do 5700

 

 

Jeśli powyższe nie wchodzi w grę, to zmień tylko kasetę na shimanową, precyzja napędu na tyle powinna trochę się poprawić.
 

Napisano

Moja rada jest taka, żebyś pojeździł przynajmniej sezon na Clarisie. I wtedy ocenisz, czy chcesz mieć ciaśniej zestopniowaną kasetę i ewentualnie jakich biegów pomiędzy obecnymi potrzebujesz. Wtedy sam ocenisz, czy korba jest dla Ciebie odpowiednia czy też przy zmianie napędu będziesz myśleć raczej o kompakcie. 

 

Co do Sory - jeździlem na niej trochę - ok 5-6 tyś km, a potem cały napęd trafił do roweru szwagra, który ujeżdża już go kolejny trzeci rok. Sora 3500 spisuje się znakomicie - nic się z tym nie dzieje. Szwagier zmienił tylko od tego czasu kasetę i oczywicie łańcuch w miarę zużycia. On zdecydował się pozostawić trójrzędową korbę, ale do niej założył ciasną kasetę 11-23. I starcza mu i na Śląsk i na Beskidy, Bieszczady, Jurę i na Alpy. On pewnie jeździ z 5 tyś km rocznie, więc ten napęd już przeżył z 16k km. Naprawdę fajnie to chodzi. 

 

Ja przy wymianie z Sory zdecydowalem się dwa lata temu na 105 5700 (wtedy aktualna 10-rzędowa grupa). Do dzisiaj również spisuje się świetnie. Wymieniam tylko łańcuchy. Kasety ani korby nawet nawet nie ruszałem, choć przejechalem na tym już pewnie blisko 30 tyś km. Jeżdżę na trzech kompletach koł, do których mam różne kasety (najtańsza 10-biegowa 11-25 do koła na trenażer; oraz dwie kasety Ultegra 6700: pierwsza 11-23 na codzienne jazdy po Mazowszu, druga z lekkimi kołami 11-28 na góry). Moim zdaniem 105 5700 też jest porządną bezawaryjną grupą. 

 

Ważniejsze jednak od grupy będzie znalezienie odpowiedniego zestopniowania, które będzie Ci odpowiadać. Dlatego pojeździj spokojnie przez rok na Clarisie na obecnym zestawieniu - chyba, że kaseta będzie zbyt mała lub korba zbyt twarda na Twoje jazdy i możliwości. Wtdy oczywiście wymiana kasety na większą będzie najtańszym rozwiązaniem w środku sezonu. 

 

Trzymaj się, do zobaczenia na szosie i daj znać co zdecydowałeś. 

 

PS - jeśli na Twoim miejscu miałbym jednak parcie na zmianę grupy, to zbierałbym na obecną 105 5800 (jeśli koła przyjmą 11-rzędową kasetę). To znacznie większe koszty, ale 105 to już grupa dla amatora spęłniająca wszystkie oczekiwania. reszta już tylko w nogach, płucach i głowie. 

 

pozdr

 

Napisano

Tak z czystej ciekawości to co chcesz osiągnąć tylko przez wymianę manetek i przerzutek z Claris na Sora?

IMO manetki Claris pracują tak samo jak Sora (różnica tylko w ilości zębów).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...