Beeen Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 kaseta: Sram PG-820, 11-32 korba: Truvativ Ruktion 34T, 170 mm Chciałbym abyście mi wytłumaczyli jak wyglądają prędkości osiągalne na tym napędzie 1x8. Występują one w rowerze NS Bikes Clash 2, rower jest dość prostym rowerem który według producenta nadaje się "do wszystkiego". Nie jestem jakimś bardzo wymagającym rowerzystą. Ja będę go używał głównie do jazdy po lesie, jakiś gorszych drogach, ale oczywiście będę chciał czasem pojeździć po asfalcie. I tu rodzi się kłopot. Czy rower nie będzie dla mnie ograniczeniem prędkości na prostej drodze albo na zjazdach? Czy nie za szybko będzie występował brak oporu w pedałowaniu? Dodam, że mam dość silne nogi i potrafię szybko pedałować przez długi czas. Zastanawiam się jeszcze jak wyglądają podjazdy na tym napędzie. Podzielcie się swoimi przemyśleniami.
mklos1 Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Tak: http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html
phoe Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 11-32 i blat z przodu 34, to bardzo kiepskie podjazdy... z prędkością problemów większych nie będzie, ale z podjazdami już tak.To jest prawie jak szosa 2x z przodu...
Ziemko Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Czy rower nie będzie dla mnie ograniczeniem prędkości na prostej drodze albo na zjazdach? Czy nie za szybko będzie występował brak oporu w pedałowaniu? Dodam, że mam dość silne nogi i potrafię szybko pedałować przez długi czas. Zastanawiam się jeszcze jak wyglądają podjazdy na tym napędzie. Ja bym od prostej i zjazdów bał się bardziej podjazdów. W pierwszej opcji wszystko nadrobisz kadencją, w drugim... przekonanie że sporo dokręcisz na zjeździe jest iluzorycznie (znaczy głupie ). W przypadku podjazdów może być problem bo mogą ci się skończyć miękkie biegi i nawet jeśli dasz radę wjechać bo łyda mocna to zapieczesz się na niskiej kadencji.
Beeen Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 Dzięki Ci Mklos1 za kalkulator "Kiepskie podjazdy" czyli co dokładniej? Będzie się ciężko pedałować? Może głupie pytanie ale nigdy wcześniej (na innych rowerach) nie miałem problemu z podjazdami i nie wiem czego mogę się spodziewać.
phoe Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Standardem jest już prawie 36 z tyłu, daje ci to aż 2 dodatkowe biegi na podjazdy, do tego blat 34 z przodu, to też nie jest blat do podjazdów, przy napędach 2x, często on jest jako duży blat przeznaczony do jazdy po płaskim lub w dół + dodatkowo masz młynek 24 lub 26. Co innego wjechać pod wiadukt, a co innego w górach podjazd zaliczyć.
Beeen Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 zapieczesz się na niskiej kadencji. właśnie tego się obawiałem Czyli problem może się także pojawić podczas jazdy po niestabilnym gruncie, np. piach?
Ziemko Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Dokładnie. Z drugiej strony jest prawdopodobnie że jeśli podjedziesz piach to podjedziesz wszystko.
modrzew Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Sądząc z pierwszego posta to chyba wybór typu roweru nie bardzo Ci wyszedł... Cytując producenta: „Clash is a true all-round fun bike. Tough and light, simple and multi-functional. This alloy hardtail will feel great to ride hard on any kind of challenging terrain. It will tackle the urban jungle, rip at the pumptrack and let you ride comfortably back home as well.” Stąd minimalistyczny napęd i korba do napierdzielanki. Rowerek do zabawy na pumptracku, itp. a nie do wykręcania predkości na asfalcie.
radziuGD Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 @modrzew: opis polskiego roweru na polskim forum wklejony po angielskiemu - duże łubudubu
modrzew Napisano 26 Października 2015 Napisano 26 Października 2015 Jak widać NS ma gdzieś polski grajdołek skoro ma stronę tylko w języku Szekspira, a opis to opis - nie będę go specjalnie dla kogoś tłumaczył.
modrzew Napisano 26 Października 2015 Napisano 26 Października 2015 Tak wiem. I znajdziesz tam fajnego linka do strony domowej NS bikes po angielsku Dla odmiany inna firma o podobnym profilu, czyli Dartmoor, ma stronę po polsku i na polskiej domenie. Po prostu widać jaki rynek dla kogo bardziej się liczy, także zachowaj sobie te swoje łubudu na inną okazję Tym bardziej, że to nie temat wątku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.