Skocz do zawartości

[Łańcuch] e-bike, pogromca łańcuchów ?


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witam.

 

Pracuje od jakiegoś czasu w serwisie w którym przewala sie milijon ebików, czyli rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.

Warunki tu panujące sprawiają że przeciętny, tani i badziewny łańcuch XT :D pozwalał bezpiecznie przejechać +/- 300km :D

 

Serio, dane odczytane z komputera w rowerze, a wskaźnik 0.75 już wchodził w łańcuch.

 

Dystans naprawdę godny podziwu, ale ja sie nie dziwie, bo wspomaganie faktycznie daje kopa. Silniki mają od 250W do ... nie wiem chyba 500. Bylo wiele skarg, reklamacji i pojawił sie on ... e-bike shimano chain.

 

Zwie sie E6090. To 10 rzędowy łańcuch przeznaczony do dyna sysa bo głównie taki napęd jest montowany w e-bikach.

 

Ktoś coś o nim wie ? ktoś jeździł ? My go stosujemy od nie dawna więc ... niewiele można powiedzieć, ja sam dziś pierwszy raz taki montowałem.

 

Jeżeli sie sprawdzi w tak obciązonym napędzie, to w normalnym rowerze powinien bić rekordy żywotności. Nie ma tez problemu z długością, bo sprzedają go z  ... ze 138 ogniwami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To na trybie turbo, ma takiego kopa, że ja jak ruszałem z 1 biegu, w starszym modelu, jeszcze na 11 biegowym alfine, to mieszał tylnym kołem po posadzce ... :D

 

Hamulce bywają tam zarżnięte, klocki do blachy zdarte a tarcze niejednokrotnie przepalone, heh. Dlatego ciekawi mnie jakość tego łańcucha. Z racji ze te rowery kosztują nawet po 20 000zł nie sa specjalne popularne u nas w kraju a tym samym i części. Szukałem tego łańcucha póki co nie znalazłem.

 

Jego koszt to ok 200zł ale jest bodajże tańszy od campagnolo wiec w Polsce by oscylował w okolicach 120zł, tak sadzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam aktualnie dwa łańcuchy z tą powłoką. Szczerze mówiąc connex 10s8 wygląda o niebo lepiej - nie kupiłem go bo bałem się brakiem kompatybilności z HCC N/W. Wracając do silctec - faktycznie łańcuch nie łapie syfu (korzystam z rohlofa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak, bo ebiki były także na 9 rzędów. Produkt nawet tu jest dość nowy, o trwałości nie jestem w stanie nic powiedzieć. Stąd tez pewnie powstał gdyż taki łańcuch nie był wstanie przenosić takich obciążeń ... nie zrywały sie co prawda ale wyciągały jak szalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inni producenci też mają podobne w ofercie.

 

KMC X10E

Hi-Performance

Special design for mid-motor e-Bikes

Triple X-Durability

Increased Pin-Power

Hi-Torsion Resistance

Extra long: 118 Links

Titanium Nitride Gold coated,

MissingLink CL559 non-reusable

 

X9E EPT

Compatible with all 9-speed drive train systems

Hi-Performance

Special design for mid-motor e-Bikes

Triple X-Durability

Increased Pin-Power

Hi-Torsion Resistance

Extra long:136 Links

EcoProTeQ Anti-Rust technologytechnology

 

 

Connex: http://www.connexchain.com/en/e-bike-chains.html

 

;)

 

Ciekawe jak w praktyce z dostępnością i ceną. No i z samym użytkowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Warunki tu panujące sprawiają że przeciętny, tani i badziewny łańcuch XT pozwalał bezpiecznie przejechać +/- 300km   Serio, dane odczytane z komputera w rowerze, a wskaźnik 0.75 już wchodził w łańcuch.

 

A zmierzyłeś faktyczne wyciągnięcie całego łańcucha? Łańcuchy Shimano mają duży luz na rolkach, suwmiarka pokazuje nawet 132,7mm (teoria mówi o 132,2mm) co nie oznacza wcale, że łańcuch jest już zużyty, bo osie pinów trzymają wymiar 1/2". Zmierz kolejne 50 par ogniw tego XT i porównaj z nowym, nawet tym elektrykiem, zdziwisz się, że łańcuch się nie wyciągnął o więcej niż 2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Silniki mają od 250W do ... nie wiem chyba 500.

Standardowo powinny mieć do 250W, bo taka jest norma europejska dla rowerów wspomaganych elektrycznie. Z tego co widziałem na komputerkach jak się bawiłem takimi rowerami, to szczytowo potrafiło na chwilę pokazać okolice 400W. Nie szalał bym więc z tymi mocami, chyba że ludzie tam wstawiają jakieś dziwne wynalazki.

 

A tak na marginesie, to jakie mają napędy w tych reklamowanych rowerach? Jeżeli w kołach i łańcuch też się szybko zużywa, to na pewno nie można winić za to silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmierzyłeś faktyczne wyciągnięcie całego łańcucha? Łańcuchy Shimano mają duży luz na rolkach, suwmiarka pokazuje nawet 132,7mm (teoria mówi o 132,2mm) co nie oznacza wcale, że łańcuch jest już zużyty, bo osie pinów trzymają wymiar 1/2". Zmierz kolejne 50 par ogniw tego XT i porównaj z nowym, nawet tym elektrykiem, zdziwisz się, że łańcuch się nie wyciągnął o więcej niż 2mm.

Tu nie tyle chodzi o właściwe wyciągnięcie co o szybkość przebiegania tego procesu w rowerach elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale mam jednak wątpliwości co do tej szybkości bo pomiar budzi moją wątpliwość:

a wskaźnik 0.75 już wchodził w łańcuch.

I co z tego, że wskaźnik wchodził w łańcuch? Nowe łańcuchy Shimano mają wymiar mierzony metodą przymiarów/suwmiarek nawet 132,7, a książkowo powinien on wynieść bodaj 132,2. W tym przypadku wskaźnik pokaże już zużycie, a faktycznie tak nie jest, bo odległość pomiędzy osiami pinów się nie zwiększyła, nie uległa zmianie podziałka łańcucha.

Dla tego śmiem wątpić w tak szybkie zużycie łańcucha XT na podstawie pomiaru dokonanego przez założyciela tematu. Jak kolega Piklus weźmie ten niby zużyty łańcuch XT i porówna jego długość z całkowicie nowym i okaże się, że ten stary jest dłuższy o 0,75% to tak, to potwierdzi, że faktycznie elektryki szybciej zużywają łańcuchy. W obecnym stanie wiedzy na temat szybkości zużycia łańcucha ta dyskusja to bicie bezsensowne piany.

 

Wskaźniki to głupie urządzenia, bo zużycie 0,75% mierzą od bazy zadanej przez producenta, prawdopodobnie 132,2mm, a jak widać na przykładzie łańcuchów Shimano to ta baza potrafi być inna, nawet 132,7mm.

 

Zastanawiam się też co mogło by tak szybko zużywać łańcuch? 250 czy nawet 500W to nie jest jakaś astronomiczna moc. Ponoć sprinterzy na finiszu generują nawet 1000W, a normalna moc wydzielana przez zawodowców na wyścigach to chyba ponad 300W. Ta moc wydzielana przez silniczek elektryka też raczej nie jest stała tylko zmienna, raz wyższa, raz niższa, no nie wiem, może się mylę ale mam wątpliwości jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta baza  jest skorelowana z odległością między zębami, jeśli wskaźnik wchodzi, to znaczy, że tulejki nie układają cię równo między zębami i powodują szybsze zużycie kasety/korby, i nie ważne czy to nowy łańcuch czy stary, po prostu niszczy kasetę/korbę. Urządzenia nie mierzą od bazy zadanej od producenta, tylko od przyjętej normy, łańcuch nie trzymający normy niszczy zębatki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Warunki tu panujące sprawiają że przeciętny, tani i badziewny łańcuch XT :D pozwalał bezpiecznie przejechać +/- 300km :D

 

 

 

xt 10sp to jest tani i badziewny łańcuch, który bez wspomagania prądem pada po 900km i to nie pod nogą ściganta.

Co do mocy silników, 250 to generuje kobieta nogami, szybszego padania łańcucha w elektryku doszukiwałbym się w strzałach które przyjmuje w momencie załączenia wspomagania, przypuszczalnie bez wspomagania tez by polegał na 300 km przy założeniu, ze co 100 metrów dostaje strzał z korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozumiem, ale mam jednak wątpliwości co do tej szybkości bo pomiar budzi moją wątpliwość:

Jeśli w rowerze A dokonujesz pomiaru wyciągnięcia łańcucha - miarką do łańcucha - i pomiar wykazuje 0,25 po np 300 km, a w rowerze B po 300 km tym samym narzędziem  0,75 to wynik wskazuje tak czy inaczej większe zużycie łańcucha B. Jeśli pomiaru dokonujesz 10 razy w różnych sztukach rowerów elektrycznych i wyskakuje 0.75 a 10 pomiarów wykonujesz w innych rowerach to znaczy że obecność napędu elektro w takim rowerze z taką kombinacją napędu skraca znacząco życie łańcucha.

W rowerachelektrycznych można bez problemu stwierdzić autentyczność przebiegu i warunków eksploatacji, gdyż przebieg całkowity jest nieresetowany dla właściciela roweru (dostęp do oprogramowania serwisowego) a do tego jedyną osobą sprawdzajacą stan techniczny roweru i serwisującą go jest mechanik sklepu, który sprzedał rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...