prettygoodshit Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Witam! Jestem właśnie świeżo po wymianie kasety na Shimano HG-51 i mam zamiar teraz kupić łańcuch. I przyznam szczerze, że na początku myślałem, żeby kupić zwykły hg-40, ale po zobaczeniu tylu negatywnych opinii (serio ten hg-40 jest taki beznadziejny?) zaczynam się zastanawiać, czy nie porzucić tego pomysłu. Tylko teraz pytanie jest takie, jaki łańcuch w takim razie kupić? Nadmienię, że nie jestem profesjonalistą i nie jeżdżę aż tyle, żeby kupować jakiś mega profesjonalny łańcuch. Nie chcę też wydawać więcej pieniędzy, niż 40-50zł. Bardzo proszę o polecenie mi czegoś dobrego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek040982 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Dużo osób poleca łańcuchy Connex . Ja sam mam ten łańcuch serii 808 i nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 25 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Ja przy tej kasecie mam KMC X8, polecam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 X8, 80x, hg71 Tak, hg40 to najpodlejsze co może być. Ja osobiście trzy tygodnie temu postawiłem na hg71. Nowość w ofercie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Nie wiem jak Connex'y 8-rzędowe, ale 10-rzędowe nie są jakieś ajwaj. Mam 3 sztuki. Kaseta tiagra. przebieg? Hmmm Coś pod 4000 km na trzy łańcuchy (to niewiele). Na kasecie i tulejach widać wyraźne zużycie. Brałbym KMC. Poprzedni napęd jeździłem na Z-8 i wytrzymał ponad 8 tyś na trzech łańcuchach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin9913 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Podepne się pod temat, aby nie zakładac nowego Obecnie posiadam kasetę Shimano CS-HG41-8 awI mam taki problem, że na 6-tym biegu bardzo przeskakuje mi łańcuch przy przyspieszaniu, a kaseta i łańcuch ma już za sobą 3tys km. A właśnie na tym 6-tym biegu często jeżdżę. Dodam że przez te 3tys km nie wymieniałem ani kasety ani łańcucha. Mam taki problem z wyborem, a mianowicie chodzi o chyba tzw Zakres przełożeń kasety. Za bardzo nie wiem o co chodzi wiec wytłumaczcie mi o co z tym chodzi, bo na jednej aukcji piszą że kaseta HG51 ma: 11-13-15-18-21-24-28-32 http://allegro.pl/shimano-alivio-kaseta-hg51-11-32-lancuch-hg71-cr-i4947300569.html a na drugiej 11-13-15-17-20-23-26-30 http://allegro.pl/zes-8s-shimano-kaseta-hg51-11-30-lancuch-hg71-i5124367976.html i trzeci 11-13-15-17-19-21-24-28 http://allegro.pl/zes-8s-shimano-kaseta-hg51-11-28-lancuch-hg71-i5124259431.html Który zestaw będzie lepszy? najbardziej uniwersalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Ja na pomorzu mieszkam, zero gór, więc wybieram zawsze 11-28. Jeśli wjeżdżasz na górki i używasz jedynki z tyłu, to wiesz, czy potrzebna Ci taka z 32 zębami czy możesz zredukować ją do 28. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin9913 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Powiem że ja wógóle nie używam dwóch najwiekszych zębatek z tyłu, czyli jedynki i dwójki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Najlepsze stopniowanie na szosę ma kaseta 11-28T. Natomiast najbardziej uniwersalna jest kaseta 11-32T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin9913 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 A co z 11-30? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 A co ma być? Nie potrafisz sam wywnioskować? 11-28 bardziej na szosę, 11-32 bardziej w góry. 11-34 jeszcze bardziej w góry a 11-30 pomiędzy górami a szosą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Chyba sam najlepiej wiesz jakich przełożeń używasz i dobierz do tego kasetę. Jaki rozmiar buta kupić też pytasz się innych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prettygoodshit Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Wracając jeszcze do mojego problemu Dziękuję za polecenie łańcuchów, jeszcze mam trzy pytania: 1. Czy po zakupie któregoś z tych poleconych przez Was łańcuchów będę go musiał skracać o ogniwa? Nie znam się na tym za bardzo i nie wiem czy mogę założyć łańcuch z taką ilością ogniw, w jaką wyposażył go producent, czy mam ująć kilka ogniw? Jak mam sprawdzić czy należy taką czynność wykonać? 2. Ile mogę przejechać na tej nowej kasecie i łańcuchu, żebym mógł w przyszłości kupić nowy łańcuch, gdy ten się naciągnie i jednocześnie nie musiał wymieniać kasety, żeby nowy łańcuch się przyjął? 3. I jeszcze jedno, czy jak założę ten nowy łańcuch, to czy będę go musiał smarować? Bo wyczytałem, że nowe łańcuchy pokryte są już jakimś smarem i nie trzeba ich smarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 1. Tak, trzeba skrócić zazwyczaj. Przyda się skuwacz i spinka (czasem jest w komplecie z łańcuchem). Z długością możesz wzorować się na starym łańcuchu o ile nie zmieniasz innych "parametrów" napędu. 2. Lepiej kup tanią kasetę i lepszy łańcuch niż odwrotnie i jeździj aż do kompletnego zarżnięcia kasety wymieniając oba komponenty razem. Albo metoda na 2-3 łańcuchy cyklicznie wymieniane. 3. Nowy załóż i jeździj. Jak napęd zacznie być słyszalny to czyść i smaruj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin9913 Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Z długością możesz wzorować się na starym łańcuchu o ile nie zmieniasz innych "parametrów" napędu. Czyli np w moim przypadku jeśli miałem kasete 11-32 a teraz założe 11-28 to łańcuch będzie trzeba bardziej skrócić niz był przy kasecie 11-32? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prettygoodshit Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Trafiłem na sklep, w którym do wyboru mam łańcuch KMC X8.93 i X8.99. Jeden pół niklowany, drugi w całości niklowany. Cena taka sama, który lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Jak taka sama cena, to bierz ten niklowany w całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prettygoodshit Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Ok, w takim razie biorę niklowany. To chyba wszystko, dziękuję bardzo serdecznie wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.