Skocz do zawartości

[2500-3000] Rower crossowy, damka, pod sakwy, koła 26cali


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

szukam roweru dla Mojej Mamy.

 

Generalnie szuka Ona roweru turystycznego (wyjazdy z sakwami).

 

Wymagania jakie dostałem:

damka – cross
koła 26 cali - czy warto Ją przekonywać do 28 cali?
regulowana wysokość  i nachylenie kierownicy
sztywny widelec - będzie jeździła po szutrach i asfalcie - może lepiej amortyzator z blokadą?
hamulce V-brake
osprzęt:
    przerzutki Shimano  co najmniej Alivio ( może Deore?)
   ilość przełożeń 27
    bez dynama w piaście - czy takie dynamo jest odczuwalne w czasie jazdy z wyłączonym oświetleniem?
bagażnik do mocowania fotelika dziecięcego i sakw
 
Bardzo bym prosił o wskazanie konkretnych modeli, przejrzałem ofertę Unibike i Krossa i każdy cross/trekking ma koła 28'' (czy turystyczne rowery na kołach 26'' w ogóle istnieją?
 
Z góry dziękuję za pomoc
Tomek
Napisano

Matka ma 160cm i 60kg - czy rower na kołach 28 nie będzie dla niej za duży - czy nie będzie niestabilny?

Napisano

nie będzie za duży, ani niestabilny, powiedziałbym nawet, że będzie wygodniejszy. Jedyne co to musisz dobrać odpowiedni rozmiar ramy.

Napisano

Większe koła charakteryzują się mniejszym kątem natarcia, co wpływa na łatwiejsze pokonywanie przeszkód i umożliwia podjeżdżanie z większą prędkością. Ponadto duże koła mają większą powierzchnię kontaktu z podłożem, dzięki czemu rower prowadzi się pewniej

Napisano

Matka ma 160cm i 60kg - czy rower na kołach 28 nie będzie dla niej za duży - czy nie będzie niestabilny?

 

Przerabiałam podobny temat jakieś dwa miesiące temu- Mam 162 cm wzrostu i 52 kilo. Wcześniej jeździłam na typowo miejskim pegasusie koła 26, teraz jestem dumną posiadaczką Cube Lady Curve Pro na kołach 28, rama 46, to rower crossowy (szukałam trekingowego, ale to trudna sprawa, większość crossów wystarczy uzupełnić o bagażnik). Nie powinieneś się martwić o stabilność tylko właściwie dobrać ramę. Dodam że do kół 26 nigdy bym już nie wróciła. Większe mają dla mnie same plusy- przede wszystkim- szybciej się jedzie :)

Przejrzałam i wypróbowałam naprawdę sporo rowerów wyszukiwanych na zasadzie przerzutki takie, hamulce śmakie i mogę jedynie powiedzieć, że bez wizyty w sklepie i przejechania się ciężko dobrać odpowiednią ramę gdyż nawet przy założeniu jej wielkości każda z firm charakteryzowała się innym ustawieniem i komfortem jazdy.

Na przykład w podobnym przedziale cenowym- Kellys- osprzętowo i w wykonaniu naprawdę bez zarzutu pozycja na rowerze była po prostu niewygodna.

A jedynym dotychczas stwierdzonym minusem cuba są manetki, po trzecim dniu jazdy zwyczajnie irytujące, podejrzewam, że niedługą przynajmniej tylną wymienię.

Widelec z blokadą sprawdził się (przy mojej wadze) na typowych mazurskich szlakach, gdzie z asfaltu wskakujesz na szuter.

Życzę owocnych poszukiwań.

 

Napisano

emcinek, rodszyld69 - dziękuję za argumenty przemawiające za większymi kołami.

gogunia - dziękuję za damski punkt widzenia, 

 

Znalazłem 2 rowery, które spełniają założenia:

 

1. http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/phutura-10-phoenix-red/phoenix

2. http://unibike.pl/viperlds.html

 

Co możecie o nich powiedzieć? Jakie firmy są jeszcze godne polecenia?

 

Z tego co doczytałem, to w Kellysie jest lepszy amortyzator (ma regulację tłumienia, nie tylko napięcia wstępnego).

 

Czy da radę zamienić najmniejszą zębatkę na 22z?

 

Z góry dziękuję wszystkim z pomoc :)

T.

Napisano

ten Kellys ma w miarę dobry osprzęt lepszy od Unibika amortyzator też, tarcze da się zmienić na 22 ale nie wiem jak z dostepnością nie wiem czy jest opłacalny bo nie podałeś za ile go możesz kupić :icon_question:

Napisano

 

 

tarcze da się zmienić na 22 ale nie wiem jak z dostepnością
A ta korba jest rozbieralna? Bo wydaje mi się, że nie. Zresztą nawet gdyby była, to przerzutka nie ogarnie takiego cudu, ze względu na zbyt dużą różnicę wielkości tarcz.
Napisano

sorry tam miało być z 44tna 42T a podczas zakupu roweru miała korbe trekkigową 48 x38 x28 i przednia prerzutka nie była wymieniana więc jezeli była by moźliwość wymiany tarczy 26t na 22t to może by niee było problemów z praca przerzutki

Napisano

Tu nie chodzi o ilość zębów samą w sobie, a o różnice w ilości zębów pomiędzy tarczami. Jeśli zaczynałeś z korby 48-38-28, a skończyłeś na 42-32-22, to cały czas różnica wynosi 20T i różnica między największym a średnim blatem - 10T. To zawsze zadziała.

Nie jestem pewien, czy taka przerzutka poradzi sobie z różnicami odpowiednio 22T i 12T, ale jestem pewien, że nie poradzi sobie z różnicą 26T. Za duża jest po prostu. Nawet w dwurzędowych korbach ta różnica nie przekracza 16 (czy może 18T)...

Napisano

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pierwsza miłość - Cube Lady Curve Pro został odrzucony z powodu hydraulicznych tarczówek, nienaprawialnych w warunkach polowych. Z pary Unibike Viper LDS i Unibike Expedition LDS został wybrany ten drugi: http://unibike.pl/expeditionlds.html
 

Jeszcze taka mała dygresja - niektóre sklepy tak bardzo pokochały rowery na stanie, że nie chcą ich sprzedawać. Czuliśmy się czasem jak niechciani goście, którzy zawracają głowę (a to trzeba pedały przykręcić, powiedzieć coś więcej o rowerze niż 'przerzutka tylna to Deore', zaproponować jakiś konkretny model...). Przejechanie się na rowerze po sklepie - oczywiście, tu jest korytarz 2mx5m - proszę jeździć do woli... (tylko w SkiTeamie dało się w miarę rozpędzić, a przedstawiciel Unibika pozwolił jeździć na rowerze po osiedlu).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...