TommiWWA Napisano 4 Sierpnia 2014 Napisano 4 Sierpnia 2014 Witajcie, szukam roweru dla Mojej Mamy. Generalnie szuka Ona roweru turystycznego (wyjazdy z sakwami). Wymagania jakie dostałem: damka – cross koła 26 cali - czy warto Ją przekonywać do 28 cali? regulowana wysokość i nachylenie kierownicy sztywny widelec - będzie jeździła po szutrach i asfalcie - może lepiej amortyzator z blokadą? hamulce V-brake osprzęt: przerzutki Shimano co najmniej Alivio ( może Deore?) ilość przełożeń 27 bez dynama w piaście - czy takie dynamo jest odczuwalne w czasie jazdy z wyłączonym oświetleniem? bagażnik do mocowania fotelika dziecięcego i sakw Bardzo bym prosił o wskazanie konkretnych modeli, przejrzałem ofertę Unibike i Krossa i każdy cross/trekking ma koła 28'' (czy turystyczne rowery na kołach 26'' w ogóle istnieją? Z góry dziękuję za pomoc Tomek
Shiryu Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 koła 26 cali - czy warto Ją przekonywać do 28 cali? Nie ma trekkingów z kołami 26", bo to rozmiar rowerów górskich.
TommiWWA Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Napisano 5 Sierpnia 2014 Matka ma 160cm i 60kg - czy rower na kołach 28 nie będzie dla niej za duży - czy nie będzie niestabilny?
emcinek Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 nie będzie za duży, ani niestabilny, powiedziałbym nawet, że będzie wygodniejszy. Jedyne co to musisz dobrać odpowiedni rozmiar ramy.
rodszyld69 Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Większe koła charakteryzują się mniejszym kątem natarcia, co wpływa na łatwiejsze pokonywanie przeszkód i umożliwia podjeżdżanie z większą prędkością. Ponadto duże koła mają większą powierzchnię kontaktu z podłożem, dzięki czemu rower prowadzi się pewniej
gogunia Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 Matka ma 160cm i 60kg - czy rower na kołach 28 nie będzie dla niej za duży - czy nie będzie niestabilny? Przerabiałam podobny temat jakieś dwa miesiące temu- Mam 162 cm wzrostu i 52 kilo. Wcześniej jeździłam na typowo miejskim pegasusie koła 26, teraz jestem dumną posiadaczką Cube Lady Curve Pro na kołach 28, rama 46, to rower crossowy (szukałam trekingowego, ale to trudna sprawa, większość crossów wystarczy uzupełnić o bagażnik). Nie powinieneś się martwić o stabilność tylko właściwie dobrać ramę. Dodam że do kół 26 nigdy bym już nie wróciła. Większe mają dla mnie same plusy- przede wszystkim- szybciej się jedzie Przejrzałam i wypróbowałam naprawdę sporo rowerów wyszukiwanych na zasadzie przerzutki takie, hamulce śmakie i mogę jedynie powiedzieć, że bez wizyty w sklepie i przejechania się ciężko dobrać odpowiednią ramę gdyż nawet przy założeniu jej wielkości każda z firm charakteryzowała się innym ustawieniem i komfortem jazdy. Na przykład w podobnym przedziale cenowym- Kellys- osprzętowo i w wykonaniu naprawdę bez zarzutu pozycja na rowerze była po prostu niewygodna. A jedynym dotychczas stwierdzonym minusem cuba są manetki, po trzecim dniu jazdy zwyczajnie irytujące, podejrzewam, że niedługą przynajmniej tylną wymienię. Widelec z blokadą sprawdził się (przy mojej wadze) na typowych mazurskich szlakach, gdzie z asfaltu wskakujesz na szuter. Życzę owocnych poszukiwań.
TommiWWA Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Napisano 6 Sierpnia 2014 emcinek, rodszyld69 - dziękuję za argumenty przemawiające za większymi kołami. gogunia - dziękuję za damski punkt widzenia, Znalazłem 2 rowery, które spełniają założenia: 1. http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/phutura-10-phoenix-red/phoenix2. http://unibike.pl/viperlds.html Co możecie o nich powiedzieć? Jakie firmy są jeszcze godne polecenia? Z tego co doczytałem, to w Kellysie jest lepszy amortyzator (ma regulację tłumienia, nie tylko napięcia wstępnego). Czy da radę zamienić najmniejszą zębatkę na 22z? Z góry dziękuję wszystkim z pomoc T.
rodszyld69 Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 ten Kellys ma w miarę dobry osprzęt lepszy od Unibika amortyzator też, tarcze da się zmienić na 22 ale nie wiem jak z dostepnością nie wiem czy jest opłacalny bo nie podałeś za ile go możesz kupić
Shiryu Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 tarcze da się zmienić na 22 ale nie wiem jak z dostepnością A ta korba jest rozbieralna? Bo wydaje mi się, że nie. Zresztą nawet gdyby była, to przerzutka nie ogarnie takiego cudu, ze względu na zbyt dużą różnicę wielkości tarcz.
rodszyld69 Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 ja w swoim crossie wymieniłem blat z 44 na 22 i nic nie ustawiałem a z tarczą jak nie ma to jedynie z czasem korbę można wymienić
Shiryu Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Możesz jeszcze raz i po polsku? Bo nie rozumiem, co próbowałeś przekazać :/
rodszyld69 Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 sorry tam miało być z 44tna 42T a podczas zakupu roweru miała korbe trekkigową 48 x38 x28 i przednia prerzutka nie była wymieniana więc jezeli była by moźliwość wymiany tarczy 26t na 22t to może by niee było problemów z praca przerzutki
Shiryu Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Tu nie chodzi o ilość zębów samą w sobie, a o różnice w ilości zębów pomiędzy tarczami. Jeśli zaczynałeś z korby 48-38-28, a skończyłeś na 42-32-22, to cały czas różnica wynosi 20T i różnica między największym a średnim blatem - 10T. To zawsze zadziała. Nie jestem pewien, czy taka przerzutka poradzi sobie z różnicami odpowiednio 22T i 12T, ale jestem pewien, że nie poradzi sobie z różnicą 26T. Za duża jest po prostu. Nawet w dwurzędowych korbach ta różnica nie przekracza 16 (czy może 18T)...
TommiWWA Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Napisano 7 Sierpnia 2014 Zgadzam się z Shiryu - może być problem z działaniem z tak małą tarczą - po prostu łańcuch będzie obcierał o dolną cześć wózka. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.bikeland.pl/rower_kellys_agnes_28__2013.html - osprzęt trochę lepszy, ale czy rama się czymś różni od Kellys Phutura 10?
TommiWWA Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Napisano 12 Sierpnia 2014 Dziękuję wszystkim za pomoc.Pierwsza miłość - Cube Lady Curve Pro został odrzucony z powodu hydraulicznych tarczówek, nienaprawialnych w warunkach polowych. Z pary Unibike Viper LDS i Unibike Expedition LDS został wybrany ten drugi: http://unibike.pl/expeditionlds.html Jeszcze taka mała dygresja - niektóre sklepy tak bardzo pokochały rowery na stanie, że nie chcą ich sprzedawać. Czuliśmy się czasem jak niechciani goście, którzy zawracają głowę (a to trzeba pedały przykręcić, powiedzieć coś więcej o rowerze niż 'przerzutka tylna to Deore', zaproponować jakiś konkretny model...). Przejechanie się na rowerze po sklepie - oczywiście, tu jest korytarz 2mx5m - proszę jeździć do woli... (tylko w SkiTeamie dało się w miarę rozpędzić, a przedstawiciel Unibika pozwolił jeździć na rowerze po osiedlu).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.